printlogo


کد خبر: 173415تاریخ: 1395/12/25 00:00
رویدادها

رئیس سازمان سینمایی:
سینمای کودک و نوجوان در اولویت است
رئیس سازمان سینمایی گفت: مهم‌ترین بخشی که در سینمای ما به تحول نیاز دارد سینمای کودک و نوجوان است. به گزارش ایرنا، محمدمهدی حیدریان در مراسم معارفه خود در باغ‌موزه سینما اظهار کرد: اگر به افق فرهنگی معتقدیم باید کار با کودکان را در اولویت قرار دهیم. حیدریان ادامه داد: سینمای کودک باید سازوکار ویژه خود را داشته باشد و حتما از سالن‌های ویژه برخوردار باشد. رئیس سازمان سینمایی افزود: موقعیت جهانی تصویرسازی اقتضا می‌کند نهضت جهانی تولید محتوا را راه بیندازیم. همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که تصویر روایتگر مسلط این قرن است. باید عقب‌ماندگی خود را در این باره جبران و این سیاست را در تمام بخش‌های سازمان دنبال کنیم. وی تاکید کرد: اگر یک شبکه خارجی بخواهد با پخش غیرقانونی آثار سینمایی ما، برای خود وجهه‌سازی کرده و کسب حیثیت کند، این مساله را نمی‌پذیریم و به دنبال یک فرمت بین‌المللی هستیم که بتوانیم با شبکه‌های پخش‌کننده فیلم‌های ایرانی برخورد کنیم. حیدریان افزود: سینماگران ما جدای از جامعه نیستند و اگر ببینیم فیلمسازی به موضوعی می‌پردازد که دغدغه جامعه نیست این اشکال از ما مدیران است. باید تلاش کنیم فیلمسازان سینما جلوتر از ما مدیران به دغدغه‌های مردم بپردازند.  روز هفدهم اسفندماه جاری پیرو پذیرش استعفای ایوبی از سوی وزیر ارشاد، حیدری به ریاست سازمان سینمایی منصوب شد

از سرگیری جلسات علی معلم دامغانی
جلسات شعر علی معلم‌دامغانی قرار است از ابتدای سال آینده در حوزه هنری برگزار شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود حبیبی‌کسبی، روابط عمومی دفتر شعر حوزه هنری درباره برنامه‌های این دفتر برای سال 96 اظهار داشت: یکسری برنامه‌های روتین هفتگی و ماهانه در دفتر شعر حوزه هنری است که امسال نیز برگزار می‌شد. از جمله آنها کارگاه شعر نو نیمایی است که مصطفی علیپور برگزاری آن را برعهده داشت. یا ساعت شعر که توسط سعید بیابانکی، علی داوودی و خود بنده برگزار می‌شد. این برنامه‌ها در سال آینده نیز اجرایی می‌شود. وی افزود: جلسه روزهای سه‌شنبه نیز به شعر آیینی اختصاص داشت. برگزارکنندگان آن علی انسانی و مرتضی امیری‌اسفندقه هستند. سال آینده نیز این برنامه ادامه خواهد داشت. جلسات هفتگی استاد «علی معلم‌دامغانی» با عنوان شرح شعر در سال آینده مجدد برگزار می‌شود. جلسات شعر این شاعر در سال 94 در حوزه هنری برگزار می‌شد. وی از دهه 70 همواره در حوزه هنری جلسه شعر داشت. یک زمان شرح خاقانی بود و زمان دیگر شرح بیدل دهلوی را برگزار می‌کرد. یک دوره نیز شعرخوانی و شرح شعر داشتند اما خوب بالطبع چند ماه یا چند سال برگزار می‌شد. گاهی  به هر دلیلی برگزار نمی‌شد. امسال به دلیل ناخوش احوالی و بیماری که داشتند، توفیق این را نداشتیم جلسات شعر علی معلم‌دامغانی را برگزار کنیم. از ابتدای سال آینده این جلسات برگزار خواهد شد.

فیلم‌های نوروزی شبکه 5
شبکه 5 سیما در نوروز 96، با 16 فیلم سینمایی از آثار برتر ایران و جهان که برای نخستین بار از رسانه ملی پخش می‌شود، میهمان نوروزی مخاطبان است. در فهرست فیلم‌های سینمایی نوروزی شبکه 5 سیما، 35 درصد از فیلم‌ها محصول سینمای ایران است.  فیلم‌های سپید به رنگ مروارید، ناردون، فاصله، رسوایی 2 و  دوربین از جمله فیلم‌های ایرانی ویژه‌بر‌نامه نوروزی شبکه 5 است. کیفر، فریاد قهرمان، لاک‌پشت‌های نینجا 2، رابین هود، تونل، رهاشده، وزیر، مبارزی که از کوه پایین آمد، کشتار ربات‌ها، نوری در میان اقیانوس، سفر به تاریخ نیز از جمله فیلم‌های خارجی این ویژه‌برنامه است. پخش فیلم‌های سینمایی شبکه 5 از روز 28 اسفندماه ساعت 13:30 شروع و تا 13 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

امروز؛ تشییع پیکر علی معلم
پیکر علی معلم، منتقد و سردبیر مجله دنیای تصویر امروز صبح از محل خانه سینما ساختمان وصال تشییع خواهد شد. به گزارش میزان،  مراسم تشییع زنده‌یاد علی معلم ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه 25 اسفند  از ساختمان شماره 2 خانه سینما واقع در خیابان وصال برگزار می‌شود. ضمناً مراسم ترحیم این هنرمند روز جمعه 27 اسفند از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد جامع شهرک غرب برپا خواهد بود.


Page Generated in 0/0051 sec