printlogo


کد خبر: 173416تاریخ: 1395/12/25 00:00
مقتدر در زمین سبز
استقلال؛ متزلزل در مدیریت

در استقلال جنگ بزرگی برپاست و البته نتایج خوب این تیم فعلا مثل سرپوشی شده روی این جنگ. هنوز مشخص نیست در این جنگ چه کسی پیروز می‌شود و تلفات آن کجا دودی خواهد شد به چشم استقلال؛ بویژه حالا که توپ در زمین وزیر ورزش افتاده است. استقلال در یک مصاف حساس و نفسگیر با 2 گل موفق به شکست لکوموتیو ازبکستان شد. بعد از این بازی مهدی رحمتی و خسرو حیدری به عنوان کاپیتان‌های استقلال در کنار منصوریان به سمت هواداران استقلال رفتند و با آنها به خوشحالی پرداختند. پیام منصوریان در این میان به زمانی بود. منصوریان در ابتدای فصل گفته بود رحمتی و حیدری بازوهای او در استقلال هستند و هرچند در اواسط فصل مدتی با رحمتی به مشکل خورد اما حالا او و رحمتی در یک جبهه مقابل هیات‌مدیره استقلال ایستاده‌اند. منصوریان در نشست خبری بعد از بازی گفت: یکی از دوستان گفته بود عوامل را شناسایی کردیم. من نفر اول هستم؛ چرا دنبال حیدری و رحمتی هستید؟ سرمربی استقلال با این صحبت‌ها به این مطلب صحه گذاشته که تعمدا با حضور 2 کاپیتانش به سمت هواداران استقلال رفته بوده است. او در بازی با سایپا هم با بازی دادن به فرشید باقری به زمانی پیام دیگری داده بود و بعد از گلزنی باقری، او همه نیمکت‌نشینان استقلال را فراخواند تا در کنار خط بایستند و برای باقری دست بزنند، چرا که زمانی از رقم قرارداد باقری انتقاد کرده و این بازیکن را مستحق دریافت 900 میلیون تومان پول ندانسته بود. منصوریان بعد از بازی با دلی پر صحبت کرد و گفت برخی‌ها منتظر شکست تیمش بودند تا کارهایی را انجام دهند ولی حسبنا‌الله، چراکه استقلالی‌ها بعد از خدا چشم‌شان به ساق بازیکنان جوان این تیم است.
مدیرعامل 2 تصمیم هیأت‌مدیره را وتو کرد
مدیرعامل باشگاه استقلال با عدم امضای حکم جریمه بازیکنانی که علیه اعضای هیات‌مدیره حرف زدند و البته با مقاومت مقابل تغییر مدیر روابط عمومی، تهدید به استعفا کرد تا توپ را به زمین وزیر اندازد. سیدرضا افتخاری در پایان بازی استقلال با لکوموتیو ازبکستان و در حالی که تیمش برنده میدان را ترک کرد، در لیگ قهرمانان آسیا تهدید به کناره‌گیری از سمتش کرد. با این اقدام، شطرنج افتخاری با حسن زمانی و احتمالا شهاب جهانیان اعضای دیگر هیات‌مدیره استقلال وارد مرحله جدیدی شد. نگاه موشکافانه به حرف‌های اخیر افتخاری که در جلسه با مربیان و بازیکنان زده شد و در آن جلسه مدیرعامل استقلال اعلام کرد ترکیب هیات‌مدیره عوض خواهد شد، نشان می‌دهد یکی از خواسته‌های افتخاری احتمالا تغییر در اعضای این هیات‌مدیره از سوی وزیر ورزشی است که به دلیل محرومیت و اعتصاب استقلال، از خود افتخاری هم راضی نیست. در واقع افتخاری با طرح شفاهی و مشروط استعفا در شب برد تیمش دست به مهره شد و بازی را از مرحله مصاحبه کمی جلوتر برد. صحبت‌های افتخاری از آن دست استعفاهایی است که به هدف گرفتن امتیاز مقابل رسانه‌ها مطرح می‌شود و مثل آن را هم بارها در ورزش کشور دیده‌ایم اما معلوم نیست نتیجه این دست به مهره شدن چه خواهد بود. در آن سو اعضای هیات‌مدیره هم در جلسه اخیر بحث عوض کردن مدیر روابط عمومی استقلال را مطرح کردند تا مهره خودشان را در مرکز اخبار استقلال بگمارند. البته افتخاری با توجه به مدیر عامل بودن این تصمیم را وتو کرد و جالب اینکه در سطح تیم هم مهدی رحمتی و علیرضا منصوریان از مدیر روابط عمومی فعلی حمایت کردند و حتی علیه اعضای هیات‌مدیره هم حرف زدند؛ در حالی که افتخاری حکم جریمه اعضای تیم که علیه اعضای هیات‌مدیره حرف زده بودند را هم در جلسه هیات‌مدیره امضا نکرد.
رمزگشایی از صحبت‌های رحمتی
کاپیتان استقلال بعد از پیروزی تیمش برابر نماینده ازبکستان، اعضای هیات‌مدیره این باشگاه را به باد انتقاد گرفت و حتی صحبت از فردی کرد که بازیکنان را تهدید می‌کند. افشاگری توسط بازیکنان استقلال و بویژه بزرگ‌ترهای این تیم بعد از بازی با لکوموتیو ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا کاملا قابل پیش‌بینی بود. سیدمهدی رحمتی، کاپیتان آبی‌پوشان همانطور که وعده داده بود، دوشنبه‌شب و در پایان این بازی هیات‌مدیره استقلال و عملکرد آنها را به باد انتقاد گرفت. رحمتی در بخشی از صحبت‌های خود به عضوی از اعضای هیات‌مدیره اشاره کرد که کارش تهدید بازیکنان این تیم بوده است: «یکی از اعضای هیات‌مدیره با تلفنی که شماره آن نمی‌افتد به بازیکنان زنگ می‌زند که مثلا بگوید به فلان ارگان وصل است و از این طریق می‌خواهد بازیکنان را بترساند».
پی بردن به نام شخص موردنظر مهدی رحمتی کار سختی نیست، چرا که گزینه‌های زیادی برای رمزگشایی و حدس زدن وجود ندارد. بعد از درگذشت زنده‌یاد پورحیدری، تنها 4 نفر در هیات‌مدیره این باشگاه فعالیت دارند. سیدرضا افتخاری، مسعود معینی، حسن زمانی و شهاب جهانیان. قطع به یقین اشاره رحمتی به رضا افتخاری نیست، چراکه افتخاری در این مقطع کنار تیم بوده و خودش از افرادی است که مقابل سایر اعضای هیات‌مدیره قرار گرفته است. به احتمال زیاد مسعود معینی هم نمی‌تواند فرد مورد اشاره رحمتی باشد. سیستم شغلی معینی خارج از باشگاه استقلال به نوعی نیست که قادر به استفاده از اینگونه تلفن‌ها باشد. به نظر می‌رسد اشاره رحمتی از فردی که با این تلفن با بازیکنان استقلال تماس می‌گیرد، یکی از میان حسن زمانی و شهاب جهانیان باشد؛ 2 عضو هیات‌مدیره که در یک جبهه قرار دارند و از هماهنگی کاملی با هم برخوردارند.
برخی آگاهان به امور استقلال بر این عقیده هستند که سکوت معنادار جهانیان با مصاحبه‌های تند و تیز زمانی هم ارتباط مستقیمی دارد. حتی گفته می‌شود منظور افتخاری از بیان این جمله در جمع بازیکنان که «می‌دانم پشت مصاحبه‌های زمانی چه کسی است»، جهانیان رئیس هیات‌مدیره باشگاه است. با همه این اوصاف باید دید منظور رحمتی از آن عضو هیات‌مدیره که گفت با تلفن ناشناس تماس می‌گیرد تا بازیکنان را بترساند کدام یک از این اعضا هستند؛ حسن زمانی یا شهاب جهانیان.
 


Page Generated in 0/0145 sec