printlogo


کد خبر: 173419تاریخ: 1395/12/25 00:00
چه شد بازی خونه‌به‌خونه و نساجی آنگونه شد؟
داربی خون و فلفل

رضا صابری: بازی مازندرانی‌های لیگ یک که با میزبانی خونه‌به‌خونه از نساجی انجام شد؛ بعد از یک نیمه پرحادثه با جنجال‌هایی عجیب و بی‌نظیر به حالت نیمه تمام به کار خود پایان داد تا رسیدگی به فاجعه  23 اسفند ورزشگاه هفت‌تیر بابل به کمیته انضباطی و سازمان لیگ سپرده شود.
ورزشگاهی با سابقه سیاه
با نظر مسؤولان هیات فوتبال مازندران، ورزشگاه هفت‌تیر بابل میزبان 2 تیم پرتماشاگر لیگ یک انتخاب شد، در حالی که پرونده این ورزشگاه پر از نقطه‌های تاریک و فاجعه‌های عجیب و غریب بوده؛ از روند تشییع ناتمام پیکر مرحوم هادی نوروزی به دلیل شکسته شدن فنس‌ها و هجوم مردم به درون زمین تا 18 آبان همین امسال که در لحظات پایانی بازی خونه‌به‌خونه با اکسین البرز، تماشاگران تیم میزبان با پرتاب سنگ به قضاوت تیم داوری اعتراض کردند که با مصدومیت شدید کمک داور بازی، قاضی میدان رای به نیمه‌تمام ماندن بازی داد، البته در روزهای بعد کمیته انضباطی بابلی‌ها را 3 بر صفر بازنده اعلام و تماشاگران این تیم را 3 جلسه محروم کرد. مشخص نیست با این سابقه سیاه و ورزشگاهی که هنوز هم تجهیزات ابتدایی برگزاری بازی را ندارد، چگونه هیات فوتبال مازندران اجازه برگزاری بازی را صادر کرده است؟ بازی با برتری نسبی نساجی شروع شد و دقیقه 15 قائمشهری‌ها از روی کرنر به گل رسیدند. لحظاتی که شادترین نقطه دنیا، گوشه‌ای از مازندران، قائمشهری بود که آن را با نام نساجی می‌شناسند. ادامه نیمه اول اما با برتری نسبی خونه‌به‌خونه همراه بود و بابلی‌ها دقایق پایانی نیمه مزد برتری‌شان را گرفتند و روی ضربه ایستگاهی پژمان نوری به گل تساوی رسیدند تا این بار فریاد شادی از سکوی بابلی‌ها به گوش برسد. بوسه توپ به تور نساجی همان و آغاز درگیری‌ها روی سکوهای لرزان هفت تیر همان.
مدیریت؛ گمشده بزرگ فاجعه بابل
لحظاتی بعد از گل تساوی بابلی‌ها جو ورزشگاه به هم ریخت و درگیری‌هایی که آتش زیر خاکستر بود، از سکوهای هفت‌تیر زبانه کشید. قلوه سنگ‌هایی بین تماشاگران بابلی و قائمشهری رد و بدل شد تا هفت‌تیر، شبیه‌ترین نقطه ایران به میدان جنگ باشد. هواداران هر دو تیم در سنگ‌پرانی مهارتی ویژه نشان دادند و تا توانستند از خجالت هم درآمدند. در همین لحظات بود که نیروی انتظامی وارد درگیری‌ها شد و ابتکار عمل را در دست گرفت. با توجه به محدودیت جایگاه هواداران نساجی و تنگ بودن راهرو مسیر رفت‌وآمد این هواداران، بعد از سنگ‌پراکنی‌های تماشاچیان بابلی، بیش از هزار قائمشهری‌ مجبور شدند در یک فضای محدود و تنگ در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این اتفاق باعث شد فنس‌های مقابل این هواداران شکسته شود. بلافاصله بعد از شکسته شدن فنس‌ها، نیروی انتظامی از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل برابر هواداران نساجی استفاده کرد که منجر به مسمومیت تعداد زیادی از هواداران نساجی شد. درگیری‌ای که به تعداد مصدومان حادثه اضافه کرد تا ده‌ها آمبولانس به سمت ورزشگاه روانه شوند. در این بین بعضی بازیکنان نساجی در نقش نیروی انتظامی، برای ختم قائله به سمت هواداران‌شان رفتند. دقایقی بعد هواداران نساجی با اطمینان از نیمه‌کاره ماندن بازی قصد خروج از ورزشگاه را داشتند که از چند طرف هدف سنگ‌پراکنی قرار گرفتند و مجبور شدند به چمن ورزشگاه هفت‌تیر پناه ببرند. بعد از مدتی، یگان ویژه توانست امنیت نسبی را در خیابان‌های اطراف برقرار کند تا قائمشهری‌ها از ورزشگاه خارج شوند.


Page Generated in 0/0070 sec