printlogo


کد خبر: 173447تاریخ: 1395/12/25 00:00
انتخابات

دیدار «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با جامعه مدرسین
رئیس هیأت‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از دیدار اعضای این جبهه با علما، شخصیت‌های برجسته و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگو با فارس درباره دیدار اعضای این جبهه با علما و مراجع عظام اظهار داشت: ما ان‌شاءالله بزودی دیداری خواهیم داشت. حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان اینکه بنا داریم خدمت برخی مراجع و شخصیت‌های برجسته حوزوی برسیم، از دیدار اعضای جبهه مردمی با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خبر داد. رئیس هیات‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما بزودی خدمت ارکان و اعضای اصلی جامعه مدرسین خواهیم رسید و گزارش کار جبهه را خدمت‌شان تقدیم می‌کنیم. وی تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که ان‌شاءالله این دیدار در همین هفته انجام شود.

اعضای «جبهه مردمی» درد دین و انقلاب دارند
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه شناخت من از جبهه مردمی نیروهای انقلاب این است که انسان‌های شایسته‌ای هستند که دور هم جمع شده‌اند، گفت:‌ افراد این جبهه درد انقلاب و دین دارند و ان‌شاء‌الله خداوند یاری‌شان خواهد کرد. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره روند انسجام و وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در جبهه مردمی اظهار داشت: آنچه بنده می‌بینم و از این جبهه شناخت دارم این است که انسان‌های شایسته‌ای دور یکدیگر جمع شده‌اند. وی تاکید کردند: افراد این جبهه درد انقلاب و درد دین دارند و ان‌شاء‌الله خداوند هم یاری‌شان خواهد کرد.

کواکبیان: روحانی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان نیست
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت روحانی گزینه نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ نیست. به گزارش تسنیم، مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی  دیروز پارلمان در جمع خبرنگاران درباره اینکه عارف گفته است روحانی کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان است، گفت: شنیده‌ام برخی گفته‌اند فراکسیون امید به روحانی رأی داده و قرار است از وی در انتخابات ریاست‌جمهوری‌ آینده حمایت کند. وی افزود: تا این لحظه فراکسیون امید نه در مجمع عمومی و نه در شورای مرکزی و نه هیات‌رئیسه‌ای پیرامون انتخابات بحثی نداشته‌اند، هرچند ممکن است در نهایت به این جمع‌بندی برسیم اما تا این لحظه چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود گزینه نهایی اصلاح‌طلبان آقای روحانی است، می‌خواهم بگویم چنین چیزی نیست، زیرا اولاً شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هیچ نشستی درباره انتخابات نداشته است و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از همه احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شده اما اشخاصی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستند که ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و گفته‌ایم در این باره شورای هماهنگی باید نظر دهد. وی گفت: غیر از این اصلا اگر شورای هماهنگی هم نظر دهد، 50 حزب اصلاح‌طلب خارج از شورای هماهنگی نیز داریم اما نباید بگوییم گزینه نهایی اصلاح‌طلبان آقای روحانی است.  

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خواستار شد
رأی‌گیری الکترونیکی در شعب با کمتر از هزار رأی
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: با توجه به ظرفیت برپایی 10 هزار صندوق رای الکترونیک توسط وزارت کشور، درخواست کرده‌ایم این صندوق‌ها فقط در شهرهایی عملیاتی شود که ظرفیت کرسی شوراها در آن 7 و 9 نفر است. فرهاد تجری با اشاره به اینکه در مجموع 132 شهر با تعداد کرسی 7 عضو و 34 شهر با تعداد کرسی 9 عضو در کل کشور وجود دارد، افزود: در جلسه‌ای که با وزارت کشور داشتیم مقرر شد با توجه به تعداد محدود صندوق‌های الکترونیکی، در تعداد مناسبی از این شهرها امکان رای‌گیری الکترونیکی فراهم شود به طوری که در هر شعبه اخذ رای حداقل 3 و حداکثر 5 صندوق الکترونیکی پیش‌بینی شود. وی تاکید کرد: با توجه به تجربه جدیدی که در برگزاری انتخابات الکترونیکی شاهد آن هستیم، مقرر شد صندوق‌ها در شعبی عملیاتی شود که پیش‌بینی رای ماخوذه بیش از یکهزار رای نباشد.


Page Generated in 0/0054 sec