printlogo


کد خبر: 173486تاریخ: 1395/12/26 00:00
نبض جامعه

رئیس اورژانس کشور اعلام کرد
2 کشته و 2 هزار مصدوم در چهارشنبه آخر سال
رئیس اورژانس کشور گفت: آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشت. پیرحسین کولیوند به فارس، اظهار داشت: براساس آخرین بررسی‌ها آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال 2351 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است. وی افزود: به طور کلی 600 نفر بستری‌ شده‌اند که اکنون 422 نفر هنوز در بیمارستان و تحت نظر پزشکان هستند. رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: 2 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند که یکی از جانباختگان 23 ساله از اصفهان و دیگری 14 ساله از تهران بوده‌‌اند.
۱۵۰ مصدوم در حوادث تهران
رئیس اورژانس اداره کل درمان استان تهران گفت: جمع آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در سطح استان تهران که به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه کردند،  ۱۵۰ نفر بوده است. کامران رزاقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان حوادث چهارشنبه پایان سال مجموعا 150 مورد به اورژانس‌های مراکز درمانی تابعه استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ٧ نفر به مراکز درمانی تخصصی ارجاع داده شدند که شامل  ٦ نفر سوختگی و یک نفر مصدوم چشمی بود. رئیس اورژانس اداره کل درمان استان تهران با اشاره به اینکه از  ١٢ نفر مصدومی که به بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر مراجعه داشتند یک مورد آمبوتاسیون (قطع دست) بود، یادآور شد: از تعداد کل مراجعه حوادث شب گذشته به مراکز درمانی استان تهران 5 نفر نیاز به خدمات درمانی طولانی‌تری داشتند که بستری شدند‌‌. رزاقی تصریح کرد: بالاترین مراجعه مصدومان حادثه چهار‌شنبه‌ پایان سال به بیمارستان‌های  شهید دکتر لبافی‌نژاد و مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی چشم  و بیمارستان ١٥ خرداد ورامین بود که به ترتیب به تعداد ٣٧ و ٣١ نفر رسیدند.
 
دفترچه بیمه تأمین اجتماعی حذف شد
دفترچه بیمه تامین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان، طی مراسمی در بیمارستان شهید معیری و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما حذف شد. به گزارش  ایرنا، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از این پس در تمام مراکز درمانی و بیمارستانی این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه درمانی و فقط با یک کارت ملی می‌توانند خدمات دریافت کنند. همچنین دیگر نیازی به داشتن دفترچه برای نسخه‌نویسی پزشکان نیست چون این خدمات به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه می‌شود و پزشکان نیز نسخه الکترونیکی برای بیماران تجویز می‌کنند. برای حذف دفترچه‌ها در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی زیرساخت‌های لازم فراهم شده است و به همین منظور تمام حدود ٤٢ میلیون بیمه‌شده سازمان تامین اجتماعی دارای پرونده الکترونیکی هستند. پروژه حذف دفترچه‌ها در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی از حدود 2 سال گذشته کلید خورد و برای نخستین بار در استان یزد و آن هم برای بیماران خاص در آبان سال ٩٤ آغاز شد. به همین منظور در سال 95 نیز برنامه‌ریزی برای حذف این دفترچه‌ها در تمام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی با تامین زیرساخت‌ها انجام و دیروز جشن آن برگزار شد.
 


Page Generated in 0/0125 sec