printlogo


کد خبر: 173488تاریخ: 1395/12/26 00:00
اخبار

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد
خدمات‌دهی 40 دستگاه ماشین برقی در پنجشنبه آخر سال
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه تردد شهروندان با 40 دستگاه ماشین برقی به صورت رایگان در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال صورت می‌پذیرد، گفت: بهشت زهرا(س) از امشب (چهارشنبه) باز است. به گزارش شهرنوشت، اکبر توکلی درباره برگزاری مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال در مجموعه بهشت زهرا (س) گفت: بهشت زهرا(س) از چهارشنبه‌شب باز است، چرا که بزرگ‌ترین همایش خودجوش مردمی را در این آرامستان برگزار می‌کنیم. همچنین 5هزار پلیس راهور از میدان تجریش تا بهشت زهرا(س) درباره کاهش بار ترافیکی این محدوده فعالیت می‌کنند. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به نصب 100 تابلوی ترافیکی در مراسم روزهای پایانی سال افزود: موانع فیزیکی تماما رفع شده است و نسبت به نصب در‌های اضطراری و بروشورهای راهنمایی نیز اقدام کرده‌ایم. همچنین در 15 نقطه اصلی بهشت زهرا(س) بالن‌های راهنمایی نصب شده‌است. وی با اشاره به ارائه گل و گلدان و گلاب به زائران اضافه کرد: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، نصب کارت تبریک و پرچم نو بر سر مزار شهدا و همچنین برگزاری دعای کمیل و آخرین دعای ندبه سال نیز در دستور کار قرار گرفته است، این در حالی است که مراسم سالگرد حاج‌احمد خمینی در حرم امام راحل برگزار می‌شود. توکلی با اشاره به برپایی 8 ایستگاه صلواتی در قطعات قبور شهدا تصریح کرد: تردد زائران از ایستگاه متروی حرم مطهر با 40 دستگاه ماشین برقی به صورت رایگان انجام می‌شود. در روزهای پایانی سال از مردم تقاضا داریم از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند.  مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به برپایی نمایشگاه گردشگری عطر یاس که توسط عشایر ایرانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: میدان میوه وتره‌بار نیز برپا می‌شود.


بررسی اعزام شبه‌‌کاروانی زائران اربعین
کمیته اعزام اربعین در نشست اخیر خود برای برنامه‌ریزی سفر زائران اربعین سال آینده، طرح اعزام شبه‌کاروانی زائران اربعین حسینی(ع) را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش «وطن امروز» حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت در جلسه‌ای که با حضور مسؤولان و نمایندگان دستگاه‌های همکار در امر اعزام زائران اربعین برگزار شد، گفت: سامانه سماح به عنوان ابزاری برای بهره‌برداری همه کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین طراحی شد که این سامانه در سال‌جاری با ۱۶ قابلیت توسعه یافت. سرپرست سازمان حج و زیارت در این جلسه بررسی طرح اعزام شبه‌کاروانی زائران اربعین را یکی از موضوعات مورد نظر ستاد مرکزی اربعین درباره مراسم اربعین سال آتی برشمرد و عنوان کرد: اجرای این طرح ملزوماتی دارد که همکاری دیگر مجموعه‌ها را نیز می‌طلبد. محمدی در سخنانش سماح را شبکه ارتباط زائران با بیش از ۲۴۰۰ دفتر زیارتی که کار ثبت‌نام از زائران اربعین را انجام می‌دهند، توصیف کرد و گفت: اگر قرار باشد نظمی در اعزام‌ها شکل بگیرد باید مدیریت متمرکزی در ثبت‌نام و اعزام زائران باشد. سرپرست سازمان حج و زیارت دریافت وجوه ارزی زائران اربعین به‌صورت ریالی در سامانه سماح، ارتباط برخط با بانک اطلاعاتی ثبت احوال و امکان دریافت گزارش‌های مدیریتی برای همه کمیته‌ها را از نکات برجسته در توسعه سامانه سماح برشمرد. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه گفت: در جلسه ستاد مرکزی اربعین عنوان شده اعزام‌های شبه‌کاروانی در اربعین ۹۶ در برنامه باشد. در اربعین گذشته نیز درصدی از زائران در قالب کاروان‌های نور به عتبات اعزام شدند. وی افزود: در قالب این طرح باید زائران به گروه‌هایی که به‌صورت هوایی، زمینی و همچنین زائرانی که خودشان می‌خواهند به مرزها عزیمت کنند تقسیم شوند و برنامه‌ریزی لازم برای هر کدام از گروه‌ها انجام پذیرد.


Page Generated in 0/0062 sec