printlogo


کد خبر: 173492تاریخ: 1395/12/26 00:00
اخبار

انقلاب در مرحله «تشکیل دولت اسلامی» است
فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب اسلامی هم‌اکنون در مرحله «تشکیل دولت اسلامی» قرار دارد و با ریزش‌ها و رویش‌های جدید، با موفقیت از این مرحله عبور خواهد کرد. سرلشکر محمدعلی جعفری در دیدار با جمعی از اساتید، علما و فضلای حوزه علمیه قم با ارائه تحلیلی راهبردی از عمق نفوذ انقلاب اسلامی و لزوم متناسب‌سازی تلاش‌ها با الزامات و مقتضیات آن، گفت: انقلاب اسلامی به منزله ظرف و بستر حاکمیت دین خدا بر زمین در مسیر پیشرفت خود، منتظر کسی نمی‌ماند. همه مسؤولان باید خود را با پیش‌روندگی شتابان انقلاب هماهنگ کنند. وی افزود: انقلاب اسلامی هم‌اکنون در مرحله سوم خود یعنی «تشکیل دولت اسلامی» قرار دارد و به فضل الهی با ریزش‌ها و رویش‌های جدید، با موفقیت از این مرحله عبور خواهد کرد.


ضرغامی رسماً اعلام کاندیداتوری کرد
رئیس اسبق سازمان صداوسیما برای انتخابات سال 96 رسما اعلام کاندیداتوری کرد. به گزارش فارس، سیدعزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش رسما اعلام کاندیداتوری کرد. وی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «با انگیزه اصلاح مدیریت کلان کشور و پاسخ به مطالبات شرافتمندانه مردم و حل مشکلات آنان، دعوت جبهه مردمی انقلاب برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 را پذیرفتم و پایبندی به عقل و تصمیم جمعی آنان را لازمه موفقیت می‌دانم».

16 فروردین اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها
دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان این انتخابات تا ۱۶ فروردین ۹۶ خبر داد. حسین بحیرایی با بیان اینکه با تشکیل هیات‌های اجرایی از روز 25 اسفند به صورت رسمی فرآیند انتخابات شروع شد، گفت: ثبت‌نام داوطلبان از تاریخ 30 اسفندماه 95 تا ششم فروردین‌ماه 96 ادامه خواهد داشت. نتایج استعلامات نیز به صورت روزانه به مراجع چهارگانه [ قوه‌قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال] فرستاده می‌شود و نتایج بررسی‌های آنها از تاریخ هفتم فروردین‌ماه 96 تا 16 فروردین اعلام خواهد شد. به گفته دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی از 17 تا 23 فروردین‌ماه به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت. وی اضافه کرد: بعد از اعلام نظر هیات‌های اجرایی، نوبت به اعلام نظر هیات‌های نظارت شهرستان و بخش می‌رسد که این مهم از 25 تا 30 فروردین‌ماه 96 صورت می‌گیرد و این نظرات روز اول اردیبهشت‌ماه 96 به هیات‌های اجرایی ابلاغ می‌شود. بحیرایی تصریح کرد: نتایج بررسی صلاحیت‌ها در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه 96 از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد. وی افزود: سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود می‌توانند به هیات‌های نظارت بالادستی مراجعه کنند.

اطلاعیه شورای نگهبان
ردصلاحیت‌شده‌ها توسط‌ هیأت‌های اجرایی می‌توانند شکایت کنند
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس که توسط هیأت اجرایی حوزه انتخابیه خود رد صلاحیت شدند، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند. به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس که توسط هیات اجرایی حوزه انتخابیه خود ردصلاحیت شدند، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند. در این اطلاعیه آمده است که آن عده از داوطلبان نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه اصفهان، اهر و هریس، بندر لنگه، بستک و پارسیان و مراغه و عجب‌شیر که توسط هیات اجرایی حوزه انتخابیه رد صلاحیت شدند بر اساس تبصره ماده 51 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه حداکثر ظرف مدت 4 روز از تاریخ 26 تا 29 اسفند در وقت اداری به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مربوط مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و رسید دریافت کنند.


Page Generated in 0/0078 sec