printlogo


کد خبر: 173544تاریخ: 1396/1/14 00:00
اخبار

سیمرغ بلورین به زیرپیراهنی چرک و کثیف
برنامه دورهمی در حالی میزبان حمید گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون بود که صحبت‌های چالشی او واکنش زیادی در فضای مجازی برانگیخت. گودرزی در این برنامه با اشاره به باندبازی در سینما افزود: در دهه 80 فیلم‌های روی پرده قهرمان داشتند. قهرمان‌های سینما خوش‌قیافه و خوش‌تیپ بودند. مردم اگر پولی بابت بلیت هزینه می‌کردند در عوض خوشحال از سالن سینما بیرون می‌آمدند اما الان 8 هزار تومان پول بلیت می‌دهند و آدم چرک و کثیف با زیرپیراهن نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند و فیلم با پایان تلخ و باز و بدون قهرمان تمام می‌شود. مرد بعد از تماشای فیلم به همسرش مشکوک می‌شود چون در فیلم خیانت می‌بینیم. از طرفی دیگر نویسندگان ما با الگوگیری  از سریال ترکی خیانت را مضمون داستان‌شان قرار می‌دهند و مردم عزیز هم با حال بد از سالن سینما خارج می‌شوند. در جشنواره نیز می‌گویند او خوب بازی کرد چون دو تا داد بیشتر زد و رگ گردنش بهتر دیده شده و به همین دلیل سیمرغ را نیز به او می‌دهند.

انتشار نسخه صوتی   «وقتی مهتاب گم شد»
در انتهای سال 95 با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» موجی از استقبال مردم به سوی این کتاب روانه شد. در آغاز تعطیلی‌های ایام نوروز صفحات مجازی مربوط به دفتر رهبر انقلاب با تیتر «روایت یک شهید زنده را بخوانید» به صورت غیرمستقیم پیشنهاد نوروزی رهبر انقلاب را به اطلاع مخاطبان رساند. همان طور که انتظار می‌رفت استقبال بسیار زیادی از این کتاب در ایام نوروز صورت گرفت و مخاطبان با روش‌های گوناگون تمجید خود از این کتاب را در فضای مجازی بازنشر می‌کردند. در میانه ایام نوروز امین نادری، مدیر سوره مهر الکترونیک از عرضه کتاب‌های گویا مزین به تقریظ مقام معظم رهبری در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین‌بار خبر داد.  وی افزود: کتاب گویای «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام که مزین به تقریظ مقام معظم رهبری است با همکاری رادیو‌ نمایش تولید شده است. این اثر با صدای جواد پیشگر، از گویندگان این رادیو تولید شده و قرار است برای نخستین‌بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود.

زمزمه نام آوینی در کلام جوان عراقی
اسماعیل براری، داور جشنواره عراقی فیلم کوتاه «نهج» روایتی از افتتاحیه این جشنواره و آشنایی با فیلمساز جوان عراقی ارائه داد. به گزارش مهر، اسماعیل براری، کارگردان ایرانی که به عنوان داور در جشنواره فیلم کوتاه «نهج» در کربلا حضور دارد در یادداشت کوتاهی روایتی از یک اتفاق در افتتاحیه این رویداد سینمایی ارائه داده است. وی در یادداشت خود آورده است: « در انتهای برنامه فیلم مستندی به نام «مریم» محصول شبکه کربلا به نمایش درآمد. فیلمی جنگی و گزارشی از جدیدترین صحنه نبرد با داعش در موصل. چیزی شبیه به روایت فتح خودمان. مجری، پسر جوانی از نیروهای حشدالشعبی بود که کوچه به کوچه به سمت خط مقدم پیشروی می‌کرد. در آخرین کوچه، متوجه شدند داعشی‌ها خانه‌ای را روی سر اهالی آن خراب کرده و به کوچه پایینی عقب‌نشینی کرده‌‌اند و صدای گریه دختربچه‌ای، گروه مستندساز را واداشت به‌رغم مخالفت مسؤول نظامی، به داخل ساختمان مخروبه رفته تا کودک مجروح را نجات دهند. آنها در پی شنیدن صدای دخترک مجروح، مادر، خواهر و پدر زخمی او را هم که زیر آتش داعشی‌ها بودند، از زیر آوار نجات دادند و به عقب بازگرداندند. سپس با کپشن «چهارهفته بعد»، گروه فیلمبرداری برای صرف ناهار به خانه جدید همان خانواده مسیحی رفتند و سر سفره آنان عکس گرفتند و... پس از مراسم به آن خبرنگار جوان معرفی شدم و به او گفتم امشب حسابی اشک مرا درآورده است. به او گفتم فیلم تو مرا به یاد فیلم‌های جنگی قدیمی ایرانی انداخته به نام روایت فتح و... و خبرنگار جوان میان حرفم پرید و گفت: مرتضی آوینی؟ قلبم لرزید. به خودم گفتم امروز اسم آقا مرتضی و روایت را یک جوان عراقی زمزمه می‌کند و چه بسا برای فیلمش از آن الهام گرفته باشد... اینها روزی قاتلان عزیزترین دوستانم بوده‌اند ولی ما با فیلم‌های روایت، قلب‌های‌شان را فتح کرده‌ایم! همان جا برای روح آقا مرتضی و سایر شهدای گروه فاتحه‌ای خواندم. جالب است بدانید، نام آن خبرنگار هنرمند و شجاع عراقی هم «سید مرتضی» بود!»


Page Generated in 0/0083 sec