printlogo


کد خبر: 173545تاریخ: 1396/1/14 00:00
رویدادها

افزایش ظرفیت جشنواره جهانی فیلم فجر
استقبال فراوان مخاطبان باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر موجب شد 5 سالن به ظرفیت این جشنواره اضافه شود. به گزارش فارس، به دلیل استقبال فراوان برای عضویت در باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر، 5 سالن به ظرفیت سالن‌های جشنواره اضافه شد. سینماهای فلسطین با ۳ سالن و فرهنگ با ۲ سالن، مجموعا با ۱۵۰۰ صندلی به جشنواره جهانی فیلم فجر اضافه شدند. این در حالی است که کاخ جشنواره همانند سال گذشته، پردیس چارسو با ۵ سالن نمایش، خواهد بود. تعداد اعضای باشگاه جشنواره جهانی که در سایت ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون از مرز ۲۰ هزار نفر گذشته است و این استقبال باعث شد سالن‌های تازه‌ای به جشنواره افزوده شود. اعضای باشگاه علاوه بر اولویت زمانی رزرو  بلیت، از ۶۰ درصد تخفیف نیز برخوردار خواهند شد ولی سایر علاقه‌مندان باید رزرو بلیت را روزانه و با قیمت کامل انجام دهند. ثبت‌نام در سایت جشنواره برای عضویت در باشگاه همچنان ادامه دارد. آدرس سایت رسمی  جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است. سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، اول تا هشتم اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

اعتراض تهیه‌کننده سریال اینترنتی به شبکه‌های ماهواره‌ای
تهیه‌کننده مجموعه «نعلبکی» نسبت به پخش غیرقانونی این اثر از شبکه‌های ماهواره‌ای اعتراض کرد. به گزارش فارس،  محمدامین مهدی‌نژاد درباره پخش این سریال از چند شبکه ماهواره‌ای گفت: متاسفانه بعد از اینکه 3 قسمت از سریال از طریق سایت آپارت در دسترس مخاطبان قرار گرفت، یکی از دوستان خبر داد که این سریال از طریق دو یا سه شبکه ماهواره‌ای هم نمایش داده شده است. وی ادامه داد: ما قطعا این مساله را پیگیری می‌کنیم و با یک وکیل هم صحبت کرده‌ایم که اگرچه این شکایت پروسه‌ای طولانی را می‌طلبد تا به انجام برسد اما ما آن را پیگیری می‌کنیم. تهیه‌کننده سریال «نعلبکی» با اظهار نارضایتی از این اقدام عنوان کرد: شناسنامه شخصیتی ما مشخص است و حتی اگر این کار به لحاظ قانونی منعی نداشت باز هم دوست نداشتیم چنین اتفاقی رخ دهد، چراکه چند تن از عوامل کار ما از خانواده‌ شهدا هستند و مسلما با کسی کار نمی‌کنند که دشمن منافع ملی ما است. مهدی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های این مجموعه طنز عنوان کرد: درست است که «نعلبکی» اثری طنز است و به نقد فضاهای سیاسی و اجتماعی می‌پردازد با این حال مفهوم طنز این است که مشکلات را دوستانه ببینیم و آنها را حل کنیم که برای مردم کشور خودمان است و قصد ما هم این است که از همین تریبون عرضه شود.

داستان زندگی میثم تمار در «باغ طوطی»
رمان «باغ طوطی» اثر مسلم ناصری که به زندگی میثم تمار پرداخته منتشر شد. به گزارش فارس، رمان «باغ طوطی» اثر مسلم ناصری از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار کتاب شد. رمان «باغ طوطی» روایتی است از زندگی میثم تمار که خواننده پس از مطالعه آن پی می‌برد این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام را به درستی نمی‌شناخته است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:  
به طرف مردهایی که ایستاده بودند رو کرد و گفت: «اینان می‌توانند گواهی دهند که علی چگونه مردی بود».
-   ولی همه می‌گویند او دروغگو بوده.
- همه می‌دانند هرچه گفته به حقیقت پیوسته.
- نمی‌دانستم که طوطی علی اینقدر می‌توانی بلبل زبانی کند. اما من باغ او را ویران می‌کنم.
طوطی هنگامی زنده است که باغی باشد. اگر باغی نباشد همان بهتر که طوطی‌ای هم نباشد. پسر زیاد که از حاضر جوابی میثم به خشم آمده بود ریش سفید او را گرفت و کشید و به چشمان او خیره شد و گفت: «علی این را هم گفته بود که...» می‌خواست دستور دهد که همان جا سرش را جدا کنند که صدای زنگوله مخصوص بلند شد». رمان «باغ طوطی» به قلم مسلم ناصری در دو قطع رقعی با قیمت ۱۱ هزار تومان در ۲۱۶ صفحه و در قطع وزیری با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در ۱۲۲ صفحه از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.
 


Page Generated in 0/0052 sec