printlogo


کد خبر: 173550تاریخ: 1396/1/14 00:00
اخبار

پیشکسوت رسانه‌های ورزشی به دیار باقی شتافت
یکی از پیشکسوتان قدیمی و باسابقه رسانه‌های ورزشی کشور پس از تحمل یک دوره بیماری به دیار باقی شتافت. عباس عبدالملکی، از نویسندگان قدیمی روزنامه‌های ورزشی که سابقه معاونت و سردبیری روزنامه خبر ورزشی و چند روزنامه دیگر را در کارنامه داشت به علت نارسایی کلیه در بیمارستان بستری شد اما تلاش پزشکان برای بهبود او ثمری نداشت و وی روز ۱۲ فروردین در ۵۵ سالگی به دیار باقی شتافت. او مربی فوتبال هم بود و در برهه‌ای روی نیمکت تیم پیمان تهران می‌نشست و بازیکنانی چون حامد کاویانپور دستاورد تلاش او بودند. از سوابق مطبوعاتی وی می‌توان به سال‌ها حضور در روزنامه خبر ورزشی به عنوان معاون سردبیر و سردبیر اشاره کرد. او 6 سال معاون سردبیر روزنامه خبر ورزشی بود و ۵ سال هم سردبیری این روزنامه را برعهده داشت.

قطر از گردونه خارج شد
تیم‌ملی فوتبال ازبکستان با شکست قطر، این کشور را از حضور مستقیم در جام‌جهانی ناامید کرد. در ادامه هفتمین هفته از مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی سه‌شنبه گذشته تیم‌ملی فوتبال ازبکستان میزبان قطر بود که موفق شد با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست دهد و خود را برای صعود مستقیم به جام‌جهانی امیدوار نگه دارد. قطر نیز با این شکست از گردونه صعود مستقیمی‌ها حذف شد و با ۴ امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت تا شانس کمی برای صعود به مرحله پلی‌آف هم داشته باشد. در این گروه ایران با 17، کره‌جنوبی با 13، ازبکستان با 12، سوریه با 8، چین با 5 و قطر با 4 امتیاز در رده‌های اول تا ششم جای دارند.

صعود نوجوانان والیبال ایران به یک‌چهارم قهرمانی آسیا
تیم‌ملی والیبال نوجوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به شکست چین تایپه شد تا به عنوان تیم سوم گروه F راهی مرحله پلی‌آف شود. آخرین روز مرحله دوم یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال آسیا و انتخابی جهان دیروز یکشنبه با 5 دیدار در شهر نایپیداو میانمار پیگیری شد. تیم‌ملی والیبال نوجوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت 8 صبح به وقت تهران به مصاف چین تاپیه رفت و 3 بر صفر به پیروزی رسید. شاگردان محمد وکیلی در 3 ست متوالی و با امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 19 و 27 بر 25 چین‌تایپه را از پیش‌رو برداشتند تا به عنوان تیم سوم گروه F راهی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا شوند.

کریمی زیر تیغ جراحی می‌رود
گلزن استقلال زیر تیغ جراحی می‌رود. محسن کریمی، زننده تک‌گل 3 امتیازی استقلال تهران در دیدار با فولاد خوزستان باید کتف خود را به تیغ جراح بسپارد. این بازیکن بعد از گل حساسی که به ثمر رساند از ناحیه کتف احساس درد کرد. این اتفاق برای او مسبوق به سابقه بوده و در جریان تمرینات استقلال بارها اتفاق افتاده که کتف او در رفته و پزشکان استقلال آن را جا انداخته‌اند. شرایط کتف این بازیکن به‌گونه‌ای است که قطعا باید جراحی شود اما به دلیل شرایط حساس استقلال و قرار داشتن در کورس رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تصمیم بر این شد تا کتف او بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر زیر تیغ جراحی برود.

کی‌روش: در این 6 سال  برترین تیم آسیا بودیم
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: در این سال‌ها همواره تیم ما به عنوان بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا قرار داشته است. کارلوس کی‌روش در پیامی که به مناسبت سالگرد 6 سالگی حضورش در ایران نوشته، آورده است: «امروز اول آوریل است، دقیقا 6 سال بعد از نخستین روزی که من به ایران آمدم. در این سال‌ها همواره تیم ما به عنوان بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا قرار داشته است. ما قادر به کسب افتخار برای طرفداران ایرانی در بالاترین سطح بین‌المللی بوده‌ایم؛ رسیدن به یک جام‌جهانی و مبارزه برای رسیدن به یک جام‌جهانی دیگر. ما با توسعه بازیکنان ایران قادر به انجام این کار بودیم؛ تعداد آنها به طور فزاینده در سطح بالای باشگاه‌های بین‌المللی در حال حاضر رو به افزایش است». در بخش دیگری از این پیام آمده است: «برای کسانی که فوتبال را دنبال مى‌کنند باید بگویم که فوتبال ایران قبل از کارلوس کی‌روش وجود داشته است و بعد از آن هم وجود دارد، این دستاوردها نتیجه کار سازگار است.


Page Generated in 0/0066 sec