printlogo


کد خبر: 173557تاریخ: 1396/1/14 00:00
چهارگوشه

آل‌خلیفه تابعیت نماینده شیخ‌ قاسم را لغو کرد
رژیم بدوی بحرین تابعیت شیخ عبدالله الدقاق، ‌نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران را لغو کرد. به گزارش شبکه اللؤلؤه وابسته به مخالفان بحرینی، شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین پنجشنبه گذشته با صدور حکمی غیابی، شیخ عبدالله الدقاق، مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم را به 10 سال حبس و سلب تابعیت محکوم کرد. رژیم بحرین، الدقاق را به اتهام به خطر انداختن امنیت و آرامش کشور، تحریک و دعوت دیگران به ایجاد ناآرامی و آتش زدن لاستیک در خیابان‌ها و انجام فعالیت‌های تروریستی محکوم دانسته است.
 
غرق شدن کشتی کره‌ای در اقیانوس اطلس
یک کشتی بزرگ باری متعلق به کره‌جنوبی با 24 سرنشین که روز شنبه ناپدید شد، طبق اعلام مسؤولان اروگوئه، در اقیانوس اطلس غرق شده است. سخنگوی دریانوردی اروگوئه می‌گوید، از آنجایی که این کشتی حدود 3 هزار و ۷۰۰ کیلومتر از ساحل این کشور فاصله داشته، نیروی دریایی از 4 کشتی تجاری حاضر در نزدیکی آن برای جست‌و‌جو کمک خواسته است. این کشتی از بندری در برزیل به راه افتاده بود اما مقصد آن هنوز به‌طور مشخص اعلام نشده است.

بازداشت نمادین  فرمانده سعودی در انگلیس
مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی که برای سخنرانی در اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» به لندن سفر کرده بود، هدف حمله گروهی از معترضان خشمگین انگلیسی قرار گرفت. منابع خبری، جمعه گزارش دادند که معترضان انگلیسی با سر دادن شعار  علیه تجاوز عربستان به یمن، به سوی ژنرال احمد العسیر (سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی) تخم‌مرغ فاسد پرتاب کردند. مطابق این گزارش‌ها یک فعال صلح‌طلب به نام سام واتسون تلاش کرد که العسیری را به دلیل نقش‌آفرینی در جنایت‌های جنگی در یمن تحت «بازداشت شهروندی» قرار دهد.  بازداشت شهروندی حقی است که در قوانین انگلیس به شهروندان غیرپلیس برای دستگیری افراد مجرم داده شده است.  

آخرین آمار قربانیان جنگ یمن
وزارت بهداشت یمن، شنبه هفته گذشته اعلام کرد نتیجه 2 سال تجاوز عربستان به یمن بیش از 30 هزار کشته و مجروح در این کشور بوده است. این وزارتخانه اضافه کرد: ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بیش از 412 مرکز بهداشتی و درمانی را هدف قرار داده که میلیون‌ها دلار به این مراکز خسارت وارد کرده و این مراکز یا به صورت کلی یا جزئی ویران شده‌اند.

ممنوعیت ریش بلند در غرب چین
دولت چین با اعمال محدودیت‌های تازه مذهبی در استان سین‌کیانگ (منطقه جدید) در غرب این کشور کارزار موسوم به مبارزه علیه اسلامگرایی افراطی را آغاز کرد. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت ریش‌های غیرعادی بلند، پوشیدن حجاب در اماکن عمومی و جریمه خودداری از تماشای تلویزیون دولتی است. این مقررات همچنین تصریح می‌کند کارمندان فضاهای عمومی مثل ایستگاه‌ها و فرودگاه‌ها اکنون باید کسانی را که تمام بدن خود از جمله صورت‌شان را می‌پوشانند از ورود به این اماکن «منصرف» و پلیس را آگاه کنند. این محدودیت‌ها در حالی از پایان این هفته جنبه قانونی پیدا می‌کند که هفته گذشته نیز ماموران چینی برخی روحانیون افراطی سلفی اویغور را وادار کردند در ملاءعام برقصند. سین‌کیانگ یا همان ترکستان چین سرزمین اویغورهای ترک‌تبار مسلمان است که به تبعیض مذهبی علیه خود معترضند. افزایش برخوردهای خونین در این منطقه در سال‌های اخیر پکن را بسیار نگران کرده است و دولت چین خشونت‌ها را به پیکارجویان و جدایی‌طلبان سلفی
نسبت می‌دهد.


Page Generated in 0/0067 sec