printlogo


کد خبر: 173572تاریخ: 1396/1/15 00:00
اخبار

«ماجرای نیمروز» و «خوب بد جلف» در طرح سینما سیار
رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران گفت: با توجه به بدی شرایط آب و هوای کشور فعالیت مجدد سینما سیار از 19 فروردین‌ماه در اکثر استان‌ها آغاز می‌شود. به گزارش فارس، علی سرتیپی، رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره فعالیت سینما سیار در سطح کشور گفت: بدی شرایط آب و هوا در اکثر استان‌ها مانع فعالیت گسترده  طرح سینما سیار در ایام نوروز شد اما از روز 19 فروردین‌ماه سینما سیار در اکثر استان‌ها فعالیت خود را از سر می‌گیرد.  وی درباره تعداد شهرهایی که در پروژه سینما سیار فعال هستند، گفت: هم اینک بیش از 20 استان با پروژه سینما سیار امکان نمایش فیلم‌ها برای شهرهایی که امکان دیدن فیلم را ندارند فعال هستند. رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره فیلم‌های نوروزی که در سینما سیار به نمایش درآمدند، گفت: از اکران سال  گذشته 2 فیلم «هفت ماهگی» و «سلام بمبئی» در سینما سیار به نمایش درآمده و از فیلم‌های اکران نوروزی دو فیلم «خوب بد جلف» و «ماجرای نیمروز» در سینما سیار به نمایش درمی‌آیند. بنابراین گزارش، در طرح سینما سیار ۱۰۰ دستگاه سینما سیار آماده شده که برای استقرار در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسامی فیلم‌های کوتاه سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر
اسامی فیلم‌های کوتاه بخش نمایش‌های بازار سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری جشنواره جهانی، ۱۸ فیلم کوتاه در بخش فیلم‌های کوتاه نمایش‌های بازار انتخاب شده‌اند که طی ایام جشنواره برای میهمانان خارجی، مدیران جشنواره‌ها و خریداران به نمایش درمی‌آیند.  عملیات ۷۴۷ (محمد اسماعیلی)، از حسکه با عشق (محمد فراهانی)، اول پاییز (عادل تبریزی)، روی بام (امیرحسین کتب‌زاده)، دارزا (ایرج محمدی‌رزینی)، خوابگرد (بهنام عافیت)، سایه‌ای که نور شد (نازنین سبحان‌سربندی)، هراس (جلال نعیمی)، یک روز معمولی (سعید صابری)، ننه هما (داوود جلیلی)، ساین اوت (زهرا آهویی)، آخر هفته (وحید بمانی)، بازگشت (احسان ملازاده)، به چشم خواهری (افشین اخلاقی)، مامان فریده و باباحسین (شیرین قره‌داغی)، طناب (آذر منصوری)، همدیگر (علی زرنگار) و الان (مصطفی گندمکار) ۱۸ فیلم کوتاهی هستند که در بخش غیررقابتی نمایش‌های بازار به نمایش درمی‌آیند. اسامی فیلم‌های بلند این بخش بزودی اعلام خواهد شد. سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اول تا هشتم اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
 
سال پربار حوزه هنری در تئاتر
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری برخی رویدادهای تئاتری این مرکز، اظهار کرد که حوزه هنری در بخش تئاتر سال پرباری را پیش رو دارد. به گزارش مهر، کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره فعالیت‌های مدنظر این مرکز در فصل بهار سال ۹۶ گفت: در سال جدید و در نخستین ماه امسال به استقبال هفته هنر انقلاب اسلامی می‌رویم که از ۱۹ تا ۲۶ فروردین‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود. طی این هفته یک نمایش صحنه‌ای و ۲ نمایش خیابانی  اجرا می‌شود. وی ادامه داد: همچنین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» بعد از ۲ دهه تعطیلی مجددا برگزار می‌شود.  زارعی افزود: در سال ۹۵ دفاتر مردمی تئاتر مساجد در ۱۲ استان کشور راه‌اندازی شد که در سال جاری دفاتر تمام استان‌ها راه‌اندازی می‌شود و  امسال دوازدهمین دوره این جشنواره بعد از بیش از یک دهه تعطیلی دوباره برگزار می‌شود. مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری تئاتر «سوره» و همچنین چهارمین مهرواره تئاتر ماه با میزبانی از بهترین تئاترهای استان‌های مختلف کشور اظهار کرد: سال جدید سالی پربار برای حوزه هنری در بخش تئاتر خواهد بود.


Page Generated in 0/0052 sec