printlogo


کد خبر: 173575تاریخ: 1396/1/15 00:00
دومین قهرمانی فصل برای فدرر
سوییسی تمام‌نشدنی

راجر فدرر با غلبه بر رافائل نادال برای بار سوم به مقام قهرمانی رقابت‌های مسترز میامی رسید. اسطوره سوییسی در سال ۲۰۱۷ همچنان می‌تازد؛ این تنیس‌باز موفق شد برای چهارمین بار متوالی رقیب دیرینه‌ خود یعنی رافائل نادال را در 2 ست پیاپی و با نتایج 6 بر 4 و 6 بر 3 شکست دهد و پس از ۱۱ سال مجددا جام قهرمانی رقابت‌های هزار امتیازی میامی را بالای سر برد. فدرر با این قهرمانی بیست‌وششمین عنوان قهرمانی خود را در تورنمنت‌های مسترز هزار امتیازی کسب کرد و در مجموع هم نودویکمین عنوان قهرمانی دوران ورزشی خود را جشن گرفت. فتح این جام در ۳۵ سالگی او را به مسن‌ترین قهرمان مسترز میامی تبدیل کرد. استاد تمام‌نشدنی دنیای تنیس همچنین در تازه‌ترین رده‌بندی که روز دوشنبه منتشر خواهد شد تا رده‌ چهارم بالا خواهد آمد. فدرر 2 هفته‌ قبل در دور چهارم مسترز ایندین ولز نادال را شکست داد و در ابتدای سال در نخستین گرند اسلم سال هم مقابل او به برتری رسید.
فدرر در این دیدار که یک ساعت و
۳۴ دقیقه طول کشید، ۲۹ ضربه‌ «وینر» را به ماتادور اسپانیایی زد. وی درباره‌ این قهرمانی به برد گیلبرت، مجری شبکه‌ تلویزیونی ESPN گفت: «من دارم در جدول رده‌بندی بالا می‌آیم و فقط می‌خواهم سلامت خودم را حفظ کنم. زمانی که سالم هستم و احساس خوبی دارم، می‌توانم تنیس باکیفیتی را ارائه کنم. به همین علت است که استراحت در طول فصل خاک و تمرکز بر مسابقات رولند گروس، چمن و تورنمنت‌های هارد کورت پس از آن بهترین گزینه برای من است».
دارنده ۱۸ عنوان گرند اسلم در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه به خبرنگاران گفت: «به حضور در مسابقات رولند گروس خوشبین هستم. ویمبلدون اکنون بزرگ‌ترین هدف است. من تا یک ماه دیگر بر روی زمین «هارد» بازی می‌کنم و
2 هفته قبل از شروع رقابت‌های آزاد فرانسه تمریناتم را بر روی زمین خاکی آغاز خواهم کرد».
این تنیس‌باز کهنه‌کار که همچنان عطش سیری‌ناپذیری برای قهرمانی دارد، در سال ۲۰۱۷ آمار خود را مقابل ۱۰ بازیکن برتر جدول رده‌بندی بهبود بخشید (7 بر صفر). این بهترین شروع فصل برای فدرر از سال ۲۰۰۶ به این سو بوده است. فتح این جام در ۳۵ سالگی او را به مسن‌ترین قهرمان مسترز میامی تبدیل کرد. پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ با قهرمانی در این تورنمنت ضمن کسب هزار امتیاز، مبلغ یک میلیون دلار را با خود به خانه برد. رافائل نادال نیز ۶۰۰ امتیاز را به‌دست آورد و 500 هزار دلار به دارایی‌های خود اضافه کرد.
 


Page Generated in 0/0060 sec