printlogo


کد خبر: 173579تاریخ: 1396/1/15 00:00
اروپا

اوزیل زیر تیغ انتقاد
بی‌شور و بی‌انگیزه
آدام بیت: «گزارش‌ها حاکی از این است که اوزیل هنوز حاضر نشده قرارداد جدیدش را که هفته‌ای 270 هزار پوند برایش خواهد داشت امضا کند. فکر می‌کنم اگر من جای اوزیل بودم حتما این قرارداد را امضا می‌کردم چون به نظرم این فرصت کم‌کم برایش در حال از دست رفتن است و بازیکنان حریف، دیگر او و نوع بازی‌اش را شناخته‌اند. در استعداد اوزیل شکی نیست اما بازیکنان با استعدادتری از او هم هستند که خیلی سخت‌تر تلاش می‌کنند و این رفتار او را هم ندارند.» این نظر گری نویل درباره‌ نمایش مسوت اوزیل پس از پایان بازی آرسنال و منچسترسیتی بود. رفتار و حرکات صورت و بدن اوزیل همیشه برایش مساله‌ساز بوده، با اینکه طرفدارانش ادعا می‌کنند حقیقت او آن چیزی نیست که گاهی به نظر می‌رسد. با این حال نخستین حضور اوزیل در امیریتس از فوریه بدین سو نمونه‌ چندان قابل دفاعی از رفتار او نبود. با توجه به جو آشفته‌ کلی آرسنال قابل پیش‌بینی بود که اوزیل هم از سوی هواداران مصونیت کامل نداشته باشد. برای همین بود که توپی که او در نیمه‌ خودشان از دست داد و منجر به گل دوم سیتی شد با اعتراض شدید آرسنالی‌ها مواجه شد. در صحنه‌ای دیگر وقتی به نظر می‌رسید اوزیل با ویلی کابایرو تک به تک شده، او با تردید و این دست و آن دست کردنش این فرصت را از دست داد. حتی آرسن ونگر هم بعد از بازی به این صحنه اشاره کرد: «ما از مسوت توقع نداریم اونجا توپ را از دست بده.» توصیف نویل از این موقعیت سخت‌گیرانه‌تر و بدون تعارف است: «اوزیل خیلی راحت این فرصت تک به تک را از دست می‌دهد در حالی که مربی‌اش در شرایطی دشوار قرار گرفته. اوزیل خیلی راحت خودش را از جنگ سر یک توپ 50-50 کنار می‌کشد، در حالی که باید برای ربودن توپ یا پنالتی گرفتن با تمام وجود وارد این جنگ می‌شد. این چیزی بود که باید برای آرسن ونگر انجام می‌داد.» از منظری اوزیل هدف ساده‌ای برای انتقادات به نظر می‌رسد اما نباید فراموش کنیم که این کرنر او بود که گل دوم را با ضربه‌ سر شکودران مصطفی ساخت. در ضمن آمار نمایش اوزیل مقابل سیتی نشان می‌دهد او بخشی از راه‌حل برای آرسنال است، نه مشکل. در واقع این آمار ثابت می‌کند چیزی که فکر می‌کنیم دیده‌ایم آن چیزی نیست که دقیقا در زمین اتفاق افتاده است. اوزیل مقابل سیتی 71/10 کیلومتر دوید و 67 استارت سریع زد. از این دو نظر او بین 3 بازیکن برتر آرسنال قرار می‌گیرد. اوزیل مثل همیشه از الکسیس سانچزی که رفتارش بیش از همه باید عجیب به نظر برسد بیشتر دوید، در ضمن او اصلا در جریان شکست مقابل لیورپول و وست‌بروم در جمع بازیکنان آرسنال نبود.
اما در نهایت این چهره و رفتار اوزیل است که او را بی‌شور و بی‌انگیزه به چشم می‌آورد و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند بدل به نمادی از وضعیت آرسنال می‌شود؛ تیمی که در 6 بازی اخیرش در لیگ برتر تنها یک پیروزی داشته و با وجود تمام حرف‌های ونگر مبنی بر ذهنیت و روحیه‌ بالای تیمش، شواهد رای بر حال و هوایی دیگر در اردوی توپچی‌ها می‌دهد.
تیری آنری هم بعد از این بازی به گل اول آرسنال اشاره کرد: «اونا اصلا یادشون رفت خوشحالی کنن.» این انتقاد از سوی آنری البته اندکی عجیب به نظر می‌رسد چون همین چند ماه پیش بود که از خوشحالی بیش از حد اولیویه ژیرو بعد از زدن گل تساوی مقابل بورنموث ایراد گرفته بود اما در هر صورت منظور ستاره‌ سابقه توپچی‌ها مشخص است؛ آرسنالی‌ها تمرکز لازم را ندارند و فراموش کرده‌اند یک تیم برنده باید چه انتظاراتی از خودش داشته باشد.
در این شرایط بحرانی، اوزیل با تمام تجربه‌ای که دارد باید نقش رهبر را برای آرسنال بازی کند و بار تیمش را به دوش بکشد؛ اتفاقی که شاهدش نیستیم. در شرایطی که او درخواست پول بیشتری از باشگاه دارد، باید ارزش خودش را هم بیش از این برای تیم به اثبات برساند.


تکذیب علاقه رئال‌مادرید به جذب ونگر
سرمربی آرسنال جانشین زیدان نخواهد شد. به گزارش کاپ، شایعه حضور آرسن ونگر، سرمربی آرسنال روی نیمکت مربیگری رئال‌مادرید تکذیب شد. اخیرا شایعات زیادی درباره جدایی سرمربی فرانسوی از آرسنال در پایان فصل و حضورش در رئال‌مادرید شنیده شده اما باشگاه اسپانیایی با تکذیب همه شایعات اعلام کرد فعلا زیدان سرمربی تیم است و اگر هم بنا به تعویض او باشد، شخص جانشین قطعا آرسن ونگر نخواهد بود!


Page Generated in 0/0064 sec