printlogo


کد خبر: 173589تاریخ: 1396/1/15 00:00
تهدید سفیر اسرائیل در مسکو برای حمله به سوریه
حریری: اسرائیل جنگ‌افروز است نه حزب‌الله

نخست‌وزیر لبنان در آستانه آغاز تور اروپایی‌اش رژیم صهیونیستی را جنگ‌افروز خواند و فاش کرد ارتش اسرائیل با رونمایی اخیر از تجهیزات موشکی‌اش خواهان به راه انداختن جنگی جدید علیه لبنان است. سعد حریری در گفت‌وگو با شبکه فرانس ۲۴ به تجاوزات شبانه‌روزی رژیم صهیونیستی به مرزهای خاکی، دریایی و آبی لبنان اشاره کرد و گفت: «اسرائیل نمی‌خواهد اعراب در هیچ جایی آرامش داشته باشند. این اسرائیل است که به دنبال جنگ علیه لبنان است و حزب‌الله جنگ‌طلب نیست». او در پاسخ به این پرسش شبکه فرانسوی که آیا شما نگرانی درباره ماجراجویی حزب‌الله ندارید، به صراحت گفت: «نه نگران این موضوع نیستم».   حریری همچنین به موضوعات دیگری از جمله وضعیت آوارگان سوری، تحولات سوریه، روابط با عربستان سعودی، خرید سلاح از فرانسه و تحولات انتخاباتی لبنان پرداخت. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز اعلام کرد مقاومت امری مقدس و غیرقابل بحث است و مقاومت حزب‌الله علیه اسرائیل از جمله آن است. به گزارش خبرگزاری مصری الیوم‌السابع، نخست‌وزیر لبنان دیروز در آغاز تور اروپایی خود ابتدا در کاخ الیزه در پاریس با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار کرد. آنها طی این دیدار به بررسی آخرین تحولات لبنان، منطقه و راه‌های گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف پرداختند. او در ادامه سفرش رهسپار آلمان و بلژیک می‌شود. در بروکسل پایتخت بلژیک ایستگاه آخر حریری است تا به نمایندگی از لبنان در «کنفرانس بروکسل درباره سوریه و منطقه» حضور یابد. وی قرار است در سخنرانی‌ خود طرح دولت لبنان را در زمینه ثبات، رشد و رویارویی با فشارها بر تاسیسات زیربنایی، خدمات عمومی، بحران پناهجویان و نیازهای لبنان در این زمینه و نقش جامعه بین‌المللی در افزایش کمک‌های مطلوب در جهت رویارویی با این بحران ارائه کند.
تهدید سفیر اسرائیل برای حمله به سوریه
این در حالی است که سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه علنا از احتمال عملیات نظامی این رژیم در سوریه خبر داد.
«گری کورن» در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اینترفکس اعلام کرد تل‌آویو در صورتی که احساس خطر کند، یک عملیات نظامی علیه حزب‌الله لبنان و تمام نیروهای وابسته به آن در سوریه انجام خواهد داد. سفیر اسرائیل در مسکو همچنین مدعی شد ایران همواره به پشتیبانی از سوریه و حزب‌الله و به‌کارگیری آنها به عنوان ابزاری برای تهدید و بازدارندگی رژیم اشغالگر اهتمام ورزیده و اینکه احداث پایگاه دریایی ایران در سوریه یا دستیابی‌اش به یک بندر در مدیترانه به نفع مسکو و تل‌آویو نیست.
کورن که در حقیقت به موضوع تشکیل سپاه جولان توسط دولت سوریه برای بازپس‌گیری اراضی اشغال شده این کشور توسط اسرائیلی‌ها واکنش نشان می‌داد، گفت: «زمین‌های ما هدف گلوله‌باران عمدی یا غیرعمدی به وسیله انواع مختلف اسلحه قرار می‌گیرد و ارتش ما نیز دست بسته نمی‌نشیند و پاسخ آن را می‌دهد، با این حال اگر وضعیت تغییر کند و حزب‌الله، هر گروه شبه‌نظامی شیعه دیگر یا ایران شروع به راه‌اندازی جبهه دومی در بلندی‌های جولان کنند، ما آن هنگام چنین مساله‌ای را قبول نخواهیم کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خواهیم داد».
سپر موشکی جدید صهیونیست‌ها
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از راه‌اندازی سامانه ضدموشکی «فلاخن داوود» و توسعه موشک‌های ضدموشکی «سهم» و دیگر تجهیزات جنگی خبر داد. امیر ایشل، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال 2014 از  شکست سامانه ضدموشکی «گنبد آهنین» خبر داده و اعلام کرده بود «ما نمی‌توانیم از اسرائیل در برابر موشک‌های مقاومت فلسطین دفاع کنیم. به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، هدف سامانه دفاعی جدید مقابله با موشک‌های با برد متوسط است.
 


Page Generated in 0/0094 sec