printlogo


کد خبر: 173604تاریخ: 1396/1/15 00:00
آوای شهر

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد
بارش برف در ارتفاعات ۸ استان
سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر 8 استان کشور خبر داد که تهران نیز در لیست این استان‌ها قرار دارد.  سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه شماره 7 خود به بارش باران، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها و همچنین بارش برف در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و شمال شرق اشاره کرده و در ادامه پیش‌بینی خود آورده است: «بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع خراسان شمالی و خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی نقاط استان‌های مرکزی، نیمه شمالی اصفهان، کرمانشاه، غرب همدان و شمال خراسان جنوبی.» روز سه‌شنبه در پاره‌ای نقاط هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، کرمان و یزد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که روز چهارشنبه بر شدت باد و گرد و خاک در مناطقی از سیستان‌وبلوچستان افزوده خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به عمل‌ آید. همچنین برای عبور از جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود عوامل محدود‌کننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه‌آلود بودن مورد توجه
قرار گیرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران:
کرایه‌های حمل‌ونقل هنوز افزایش نیافته است
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی هنوز اجرایی نشده است. اقبال شاکری درباره افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی به فارس اظهار داشت: ما پیشنهاد داده‌ایم در مواقع تعیین تعرفه‌ها نماینده فرمانداری نیز در جلسات برای تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی شرکت کند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجدداً فرمانداری با افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی مخالفت کرده است،‌ گفت: این رفت و برگشت‌ها در اعلام افزایش نرخ باعث طولانی شده زمان اعلام و افزایش‌های غیرقانونی کرایه‌ها می‌شود. شاکری افزود: در صورتی که این موضوع به وزارت کشور نیز ارجاع داده شود تا 10 روز آینده باید اعلام نظر صورت بگیرد. وی تأکید کرد: تا اعلام رسمی افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی، دریافت هرگونه وجه نقد اضافه‌ای غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود. افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی امسال به صورت میانگین 14 درصد در صحن شورا به تصویب رسید.
مخالفت فرمانداری با افزایش نرخ کرایه‌ها
این در حالی است که معاون عمرانی فرمانداری تهران با تاکید بر مخالفت فرمانداری تهران برای افزایش نرخ کرایه‌ها در شهر تهران گفت: با توجه به این مخالفت و اصرار شورای شهر تهران بر مصوبه خود مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ها، مصوبه فوق در هفته جاری به شورای حل اختلاف وزارت کشور برای تصمیم‌گیری نهایی ارسال خواهد شد. غلامحسین آرام گفته است: «کلیات مصوبه ارسالی شورای شهر تهران مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی به فرمانداری در مرحله اول با مخالفت مواجه و پس از ارسال به شورا با اعمال تغییراتی مجدد به فرمانداری ارسال شد». معاون عمرانی فرمانداری تهران افزود: با توجه به اینکه فرمانداری تهران با هرگونه افزایشی در نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو مخالف است، مصوبه ارسالی شورا که تغییرات روی آن اعمال شد بار دیگر مورد مخالفت فرمانداری قرار گرفته است و بدین ترتیب در هفته جاری این مصوبه برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای حل اختلاف وزارت کشور ارسال می‌شود.
 


Page Generated in 0/0070 sec