printlogo


کد خبر: 173608تاریخ: 1396/1/15 00:00
اخبار

مردم و مسؤولان اجازه نمی‌دهند اتفاقاتی نظیر فتنه 88 تکرار شود
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق به عنوان یک اصل اساسی در جریان رقابت‌های انتخاباتی از سوی نامزدها و هواداران آنان گفت: مردم و مسؤولان قطعاً اجازه نخواهند داد در انتخابات آتی، اتفاقاتی نظیر فتنه 88 تکرار شود و از سوی دیگر توقع ما از شورای محترم نگهبان این است که نص قانون اساسی را درباره شرایط نامزدهای انتخابات رعایت کند. به گزارش روابط عمومی قوه‌قضائیه،  آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید مدنظر قرار گیرد بحث اخلاق انتخاباتی است. جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های سیاسی در دنیا متفاوت است و مردم‌سالاری ما توأم با ارزش‌های الهی و اخلاقی است. بنابراین قرار نیست در جمهوری اسلامی نیز شاهد همان کلیشه‌هایی باشیم که در کشورهای دیگر وجود دارد. همگان دیدند نامزدهای انتخاباتی در آمریکا چه رفتاری داشتند و چگونه تمام مرزهای اخلاقی را زیرپا گذاشتند.  آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اظهارات مداخله جویانه نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره فتنه 88 تاکید کرد: مردم، مسؤولان و مدیران باید با بصیرت هر چه بیشتر به اینگونه سخنان  دشمن توجه داشته باشند و حساسیت به خرج دهند. البته مطمئنیم قوه‌قضائیه، نیروهای انتظامی و امنیتی، مسؤولان و مهم‌تر از همه خود مردم این بار اجازه نخواهند داد مانند سال 88 فتنه‌ای شکل بگیرد. قطعاً اینگونه نخواهد بود که همانند آن سال، 10 ماه اغماض و صبر به خرج داده شود. کشورهایی نظیر آمریکا نیز باید بدانند در صورت مداخله‌های از این قبیل سیلی بسیار محکمی خواهند خورد.

در تأمین سلامت و امنیت انتخابات کوتاهی نمی‌کنیم
دادستان کل کشور می‌گوید قوه‌قضائیه در تامین امنیت
انتخابات و برخورد با مجرمان و افرادی که قصد برهم زدن فضای انتخابات را دارند، کوتاهی نخواهد کرد. به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین منتظری در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل با تبریک فرارسیدن سال نو درباره تامین امنیت فضای انتخابات با تاکید بر رصد فعالیت‌های انتخاباتی در سطح جامعه و در فضای مجازی گفت: ایجاد فضای انتخاباتی سالم، تامین امنیت انتخابات و برخورد با مجرمان و افرادی که قصد برهم زدن فضای انتخابات را دارند، از جمله وظایف ما است که در انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد. دادستان کل کشور بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی نیز تاکید کرد و افزود: ما به همه گروه‌ها و جریان‌های رسمی سیاسی کشور که در چارچوب قانون حرکت می‌کنند احترام می‌گذاریم با این حال به معاونت مربوط در دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور تاکید می‌کنم فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند. به همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد اعلام می‌کنیم در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرائم نروند و اگر چنین کردند بعد گلایه نکنند چرا فلان سایت فیلتر یا بسته شد.

فروردین‌ماه؛ نشست کارشناسی آستانه  در تهران
نشست کارشناسی روند آستانه، 29 و 30 فروردین‌ماه 96 در تهران برگزار می‌شود. در پی توافقی که در نشست آستانه 3 که اواخر اسفند‌ماه 95 در قزاقزستان برگزار شد به دست آمد، قرار شد نشست کارشناسی روند آستانه در تاریخ 29 و 30 فروردین‌ماه در تهران برگزار شود. براساس این گزارش، دور چهارم نشست آستانه نیز در تاریخ 13 و 14 اردیبهشت‌ماه 96 در قزاقستان برگزار خواهد شد. در 3 نشست قبلی ریاست هیات ایرانی برعهده حسین جابری‌انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه بوده است. در نشست آستانه نمایندگانی از 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه حضور دارند و آنها به نوعی بر موضوع آتش‌بس در سوریه نظارت می‌کنند و ضامن این موضوع هستند.
 


Page Generated in 0/0053 sec