printlogo


کد خبر: 173609تاریخ: 1396/1/15 00:00
اخبار

تشکیل بانک اطلاعاتی برای شناسایی مدیران دوتابعیتی
نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: به نظر من در عرصه شناسایی مدیران دوتابعیتی، دستگاه‌های دولتی باید یک بانک اطلاعاتی شفاف را در اختیار نهادها و مقامات تصمیم‌گیر و بازرسان قوا بگذارند. فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطروحه درباره وجود مدیران دوتابعیتی در بدنه دولت، گفت: قطعا رسیدگی به مساله مدیران دوتابعیتی در کشور بسیار ضروری است، از این رو به نظر من در این عرصه دستگاه‌های دولتی باید یک بانک اطلاعاتی شفاف را در اختیار نهادها و مقامات تصمیم‌گیر و بازرسان قوا بگذارند. نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بانک اطلاعاتی باید حاوی اطلاعات مدیران دوتابعیتی اعم از اسم و سطح و رتبه مدیریتی آنها باشد، از طرف دیگر در این عرصه برای شناسایی افراد دوتابعیتی نباید هیچ مانعی جهت بازرسی‌های بازرسان قوا ایجاد شود. وی گفت: همچنین در بحث مدیران دوتابعیتی نباید به گونه‌ای به جامعه القا شود که تمام مدیران کشور دارای تابعیت مضاعف هستند که قطعا این مساله فضای نامطلوب و فضای یأس و ناامیدی را در عرصه جامعه ایجاد می‌کند. فلاحتی ادامه داد: بعد از شناسایی مدیران دوتابعیتی، مسؤولان و مقامات قوا باید درباره آینده مدیران دوتابعیتی تصمیم‌گیری کنند.


تبدیل یگان‌های تکاوری سپاه به یگان‌های «ویژه» و «واکنش سریع»
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: براساس منویات فرمانده معظم کل قوا بنا بر این شده که یگان‌های تکاور نزسا به یگان‌های نیروهای ویژه تبدیل شوند. سردار عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره میزان آمادگی رزمی نزسا در مقابل تهدیدات گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با سایر قوای مسلح وظیفه دفاع از امنیت پایدار کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد. براساس مسؤولیت‌هایی که به نیروی زمینی سپاه واگذار کردند، مأموریت حضور در مرزهای جنوب‌شرق، شمال‌شرق، شمال‌غرب و بخشی از جنوب‌غرب را به ما سپرده‌اند. وی افزود: به‌فضل خدا با توجه به آمادگی‌هایی که نیروی زمینی داشته، نیروهای واکنش سریعی داریم که ابتدا به‌ صورت تکاور بودند ولی از یک سال پیش براساس منویات فرمانده معظم کل قوا، بنا بر این شده است نیروهای ما به «نیروهای ویژه» تبدیل شوند مانند یگان ویژه صابرین که ما از قبل این یگان را در اختیار داشتیم. جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد:  نیروها و تیپ‌های تکاور ما به نیروهای واکنش سریع و نیروی ویژه تبدیل می‌شوند که قادرند در زمان کمی، فراخوان و سازماندهی و آماده به جنگ شده و  وارد جنگ شوند.


واکنش محسن رضایی به اظهارات  فرمانده آمریکایی
ایران، عراق یا افغانستان نیست
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارنظر فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی عنوان کرد: بدانید ایران، عراق یا افغانستان نیست و هر نوع ماجراجویی پشیمانی برای شما خواهد داشت. محسن رضایی با انتشار یادداشتی در اینستاگرام شخصی خود نوشت: آقای وتل، فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی با طرح اتهاماتی تکراری علیه ایران، خواستار اقدام نظامی برای توقف فعالیت‌های کشورمان شده است. در پاسخ به این نظامی آمریکایی باید گفت فعالیت‌های ایران در خلیج‌فارس و منطقه برای حفظ امنیت و صلح است. شما جلوی دخالت‌های نامشروع متحدان خود در منطقه را بگیرید و مانع مردم‌کشی آنها شوید. مراقب باشید پوست خربزه زیر پای شما نیندازند و تجربه آقای بوش در جنگ‌افروزی را هم از یاد نبرید. بدانید ایران، عراق یا افغانستان نیست و هرنوع ماجراجویی پشیمانی برای شما خواهد داشت.


Page Generated in 0/0059 sec