printlogo


کد خبر: 173616تاریخ: 1396/1/15 00:00
اخبار

پرتقال‌های ایرانی در انبارها فاسد شد
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با اشاره به ورود مرکبات قاچاق به میادین میوه و تره‌بار در کنار پرتقال وارداتی گفت:  بخش زیادی از مرکبات باغداران شمال کشور در انبارها فاسد یا به کارخانه‌های افشره‌گیری فرستاده‌ شده یا زیر درخت باقی مانده است. حسین مهاجران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: آمار دقیقی درباره میزان  از بین رفتن پرتقال داخلی ذخیره‌سازی شده برای شب عید وجود ندارد اما بخشی از این محصولات دور ریخته شده است. وی در ادامه درباره قیمت فعلی مرکبات اظهار کرد: فضای شب عید هنوز در قیمت‌های میوه مشاهده می‌شود به‌طوری که سیب و کیوی در بازار گران است. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: هر کیلوگرم کیوی با توجه به اینکه در سال گذشته تولید آن کاهش یافته بود اکنون 4 هزار تومان تا 5 هزار و 500 تومان و سیب باکیفیت 4 تا 6 هزار تومان در میادین مرکزی میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد. وی افزود: هر کیلوگرم پرتقال والنسیای مرغوب جنوب نیز 6 هزار و 500 تومان و پرتقال وارداتی و قاچاق 8 هزار و 500 تا 10 هزار تومان به فروش می‌رسد. مهاجران تأکید کرد: پرتقال‌های قاچاق در کنار پرتقال‌های قانونی در بازار به فروش می‌رسد و اکنون در میادین مرکزی میوه و تره‌بار نیز  توزیع می‌شود.


هشدار به سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار پایه
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران نسبت به رفتارهای هیجانی اخیر که منجر به تغییرات قیمتی سهام برخی از شرکت‌های درج شده در تابلو «پایه ب» بازار پایه شده هشدار داد و اعلام کرد تداوم این روند منجر به اعمال محدودیت‌هایی برای انجام معاملات توسط ناظر بازار فرابورس خواهد شد. به گزارش تسنیم، بهنام محسنی در این ‌باره عنوان کرد: پس از طبقه‌بندی بازار پایه به 3 تابلوی معاملاتی الف، ب و ج و تسهیل انجام معاملات در تابلو «پایه ب» و امکان دسترسی مستقیم همه معامله‌گران برخط به سامانه معاملاتی آن بازار، با وجود این موضوع که روند کلی معاملات در بیشتر نمادهای معاملاتی روندی عادی را در پی داشته است، در برخی نمادهای معاملاتی تابلو «پایه ب» شاهد رفتارهایی هیجانی و تصمیماتی بدون برنامه‌ریزی لازم هستیم. وی ادامه داد: در کمتر از 10 درصد از مجموع معاملات نمادهای معاملاتی حاضر در تابلو «پایه ب»، رفتارهای هیجانی و روندهای غیرعادی مشاهده می‌شود که 90 درصد از شرکت‌های یادشده، مشمول شرایط درج در تابلوی «پایه ج» هستند. محسنی با بیان اینکه پس از انتقال نمادهای یاد شده به تابلوی «پایه ج»، معاملات در آن تابلو با محدودیت‌های بیشتری همراه بوده و فقط 3 روز در هر هفته قابل انجام خواهد بود، تصریح کرد: معاملات نمادهای یاد شده پس از اجرای حراج تک‌قیمتی، با قیمت ثابت کشف شده و براساس قیمت نظری گشایش در حراج ناپیوسته قبلی قابل انجام است و امکان نوسان قیمت در طول جلسه معاملاتی وجود نخواهد داشت. به گفته وی، موارد مشکوک به دستکاری قیمت، انجام معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی و اقداماتی که به‌نوعی منجر به ایجاد ظاهری گمراه‎کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمت‎های کاذب یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شده به کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان ارجاع شده و بررسی‌های بیشتر نیز ادامه خواهد داشت.


افزایش۵درصدی تورم تولیدکننده
 شاخص بهای تولیدکننده در ایران در 12ماه منتهی به اسفند ۱۳۹۵ نسبت به 12ماه منتهی به اسفند ۱۳۹۴ به‌میزان ۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش بانک مرکزی، شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران در اسفند ۱۳۹۵ به عدد 4/235 رسید که نسبت به بهمن‌ماه 7/0 درصد افزایش داشته است. این شاخص نسبت به اسفندماه 94 معادل 1/9 درصد افزایش نشان می‌دهد.


Page Generated in 0/0132 sec