printlogo


کد خبر: 173624تاریخ: 1396/1/15 00:00
اولین روز نشست اقشار بیست و هشت گانه جبهه مردمی با کاندیداهای منتخب برگزار شد
روز برنامه ها

گروه سیاسی: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که با هدف حل مشکلات معیشتی مردم و بازگرداندن امور به دست مردم اعلام موجودیت کرد، خود را برای گام دوم و برگزاری دومین مجمع ملی 3 هزار نفره آماده می‌کند تا از میان 10 کاندیدای منتخب، با رای اعضا 5 کاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم مشخص شوند. به گزارش «وطن امروز» قرار است 10 کاندیدای منتخب این جبهه، روز پنجشنبه 17 فروردین ماه در دومین مجمع ملی جبهه مردمی به تشریح برنامه‌های خود بپردازند و پس از آن، با رای‌گیری الکترونیکی اعضا، 5 تن برگزیده شوند. اما در کنار مجمع ملی، هیات رئیسه جبهه مردمی به دلیل اینکه امکان تشریح تمام برنامه‌های 10 کاندیدای منتخب در مجمع ملی وجود ندارد و کاندیداها به ارائه کلیات برنامه‌ها می‌پردازند، روز گذشته نشستی را با حضور اقشار بیست‌وهشت‌گانه جبهه مردمی با کاندیداهای انتخاباتی این جبهه برگزار کرد تا برنامه‌ها و اهداف کاندیداهای منتخب این جبهه به صورت دقیق و کارشناسانه مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
براساس این گزارش، دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار است صبح روز پنجشنبه 17 فروردین ماه در مجتمع شهر آفتاب و با حضور تمام اقشار مردمی این جبهه برگزار شود. جزئیات دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را لطف‌الله فروزنده و رضا روستاآزاد، اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشریح کرده‌اند. لطف‌الله فروزنده با اشاره به برگزاری ششمین جلسه شورای مرکزی این جبهه اظهار داشت: در مجمع دوم جبهه مردمی که 17 فروردین ماه با حضور قریب 3000 نفر از اعضای مجمع برگزار می‌شود، 10 نفری که در مجمع اول، حائز بیشترین آرا بوده و شرایط و سازوکار جبهه را پذیرفته‌اند، دعوت می‌شوند و برنامه خود را به مجمع ارائه کرده و در معرض رای قرار می‌گیرند. به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، وی ادامه داد: 5 نفری که در مجمع دوم حائز بیشترین رای باشند، گزینه‌هایی هستند که نامزد نهایی از میان آنها تعیین می‌شود.
عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: پس از مشخص شدن نامزدها، شورای مرکزی درباره نحوه ورود به انتخابات، ثبت‌نام نامزدها و چگونگی رقابت و تعیین نامزد یا نامزدهای نهایی تصمیم‌گیری می‌کند و این اختیاری است که شورای مرکزی از مجمع ملی دریافت خواهد کرد. فروزنده درباره حضور 10 کاندیدا در مجمع دوم، با بیان اینکه همه نامزدهای جبهه در مجمع دوم حضور خواهند داشت، گفت: نامزدهای جبهه در این مجمع حضور یافته و به دفاع از دیدگاه‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌های خود برای حل مشکلات اساسی کشور خواهند پرداخت.
به گفته وی، طبق رایزنی‌های صورت گرفته اغلب این افراد ضمن اعلام آمادگی برای حضور در مجمع، به صورت کتبی التزام خود را نسبت به شرایط و سازوکار جبهه مردمی در تعیین نامزدهای جبهه برای ریاست‌جمهوری دوازدهم، مورد تاکید قرار داده‌اند. عضو هیات‌رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نتیجه رای‌گیری در همان روز پنجشنبه هفدهم فروردین اعلام خواهد شد و انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
فروزنده همچنین از برگزاری دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جوار حرم ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و در مجموعه فرهنگی شهر آفتاب خبر داد.
نشست اقشار مردمی جبهه مردمی با کاندیداهای منتخب
رضا روستاآزاد، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب و رئیس کمیته اقشار این جبهه نیز دیروز به ارائه جزئیاتی درباره دومین مجمع ملی جبهه مردمی پرداخت. او که در جمع اقشار بیست‌وهشت‌گانه جبهه مردمی با کاندیداهای انتخاباتی این جبهه  سخن می‌گفت، با اشاره به جلسه روز پنجشنبه هفته جاری اظهار کرد: روز پنجشنبه 17 فروردین دومین مجمع ملی جبهه مردمی برگزار می‌شود و یکی از مواردی که در جلسه مزبور پیرامون آن بحث و تصمیم‌گیری می‌شود کاهش تعداد نامزدها از 10 به 5 نامزد است. وی ادامه داد: کاهش تعداد نامزدهای جبهه در روز پنجشنبه هفته جاری با آرای مستقیم شرکت‌کنندگان که بالغ بر 3 هزار نفر خواهند بود، صورت می‌گیرد. روستاآزاد تصریح کرد: در مجمع دوم، از جمع 3هزار شرکت‌کننده حدود 900 نفر از اقشار بیست‌وهشت‌گانه اقشار جبهه هستند و مابقی یعنی حدود 2 هزار نفر نیز افرادی خواهند بود که در قالب استانی و محلی شرکت می‌کنند.
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان داشت: کاندیداهای نهایی جبهه مردمی افرادی خواهند بود که از هر جهت چه قدرت رای‌آوری و چه خصایص شخصی در میان سایر نامزدها دارای برجستگی باشند.
روستاآزاد با اشاره به فرآیند ظریفی که در شورای مرکزی جبهه مردمی برای تعیین کاندیدای نهایی تدوین شده است، گفت: روز پنجشنبه هریک از 10 نامزد جبهه حدود 20 دقیقه برای تشریح برنامه‌های خود وقت سخنرانی خواهند داشت اما از آن جهت که این مقدار زمان تخصیص یافته برای تشریح جزئیات برنامه نامزدها کفایت نمی‌کند برای آنها یک فرصت اضافی نیز تعیین شد و روز دوشنبه از تمام 10 نامزد جبهه مردمی برای شرکت در جلسه با اقشار بیست‌وهشت‌گانه دعوت به عمل آمد.
رئیس کمیته اقشار جبهه مردمی ادامه داد: از 10 نامزدی که برای شرکت در جلسه دعوت شده بودند 5 نامزد جهت سخنرانی و تشریح برنامه‌های‌شان اعلام آمادگی کردند و در نتیجه این 5 نامزد فرصت بیشتری برای طرح مباحث تخصصی دارند.
روستاآزاد با اشاره به برگزاری انتخابات جبهه مردمی به صورت هوشمند و الکترونیکی گفت: روز پنجشنبه برای تعیین 5 نامزد نهایی جبهه، انتخابات به صورت مکانیزه و هوشمند برگزار می‌شود و جلسه روز پنجشنبه ساعت 4 بعدازظهر پایان می‌یابد و از این ساعت به بعد شورای مرکزی جبهه مردمی وارد جلسه فوق‌العاده می‌شود.
تعهد کاندیداها برای کناره‌گیری به نفع نامزد نهایی
رسیدن به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری، یکی از اصلی‌ترین مسائلی بود که جبهه مردمی از ابتدا بر آن تاکید داشت. بر همین اساس نیز اغلب کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای حضور در دومین مجمع ملی این جبهه، به صورت کتبی التزام خود را نسبت به شرایط و سازوکار جبهه مردمی در تعیین نامزدهای جبهه برای ریاست‌جمهوری دوازدهم، مورد تاکید قرار داده‌اند. در همین راستا، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس کمیته نمایندگان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب در جمع خبرنگاران، گفت نامزدهای جبهه مردمی متعهد شده‌اند به نفع نامزد نهایی کنار بروند.


Page Generated in 0/0068 sec