printlogo


کد خبر: 173629تاریخ: 1396/1/16 00:00
مهرداد بذرپاش در جمع نیروهای جبهه مردمی استان ایلام از اهداف انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم گفت
نجات ملت از دولت کم‌کار و خسته

گروه سیاسی: دولت خسته و ناتوان است. دیگر این گزاره تنها تعریف یک جریان سیاسی و حزب و گروه از دولت حسن روحانی و وزرای کهنسالش نیست و تبدیل به عینی‌ترین کلیدواژه در نقد دولت یازدهم شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، عدم تحقق وعده‌های گشایش اقتصادی و بهبود معیشت مردم توسط دولت روحانی و بغرنج شدن وضعیت معیشت، سبب شده تا وضعیت دولت در افکار عمومی بشدت تنزل پیدا کند. با این حال اما به نظر نمی‌رسد دولتی‌ها و شخص رئیس‌جمهور توجه جدی به انتقادات کارشناسان و گلایه‌های‌شان داشته باشند به‌طوری که اکنون منتقدان می‌گویند شرایط به‌گونه‌ای است که امیدی به دولت فعلی نیست و باید مردم خود وضعیت را برای نجات اقتصادی ایران فراهم کنند. در همین راستا، مهندس مهرداد بذرپاش یکی از 10 کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر نجات اقتصاد از دست بی‌تدبیری دولت گفت: ان‌شاءالله انتخابات نجات ملت از یک دولت خسته، بی‌حوصله و کم‌کار خواهد بود. نجات اقتصاد از دست بی‌تدبیری، اولویت همه باید باشد.
وی که در جمع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ایلام سخن می‌گفت، با بیان اینکه در زمان جنگ هم تولید این‌قدر تعطیل نشده بود، اظهار داشت: اشتغال نیاز امروز جامعه است.
وی ادامه داد: مسؤولان نظام اسلامی امروز شأنی ‌جز خدمت به مردم ندارند و هرچه خدمتگزارتر، عزیزتر. کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: ان‌شاءالله انتخابات نجات ملت از یک دولت خسته، بی‌حوصله و کم‌کار خواهد بود. نجات اقتصاد از دست بی‌تدبیری، اولویت همه باید باشد. عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم اظهار داشت: خطر ناکارآمدی کشور را تهدید می‌کند و نارضایتی از دولت فعلی بالاست. وی افزود: از گمرکات ۶۵ هزار میلیارد تومان کانتینر قاچاق کالا صورت می‌گیرد و از طرف دیگر به دنبال رفع مشکل بیکاری هستیم و در این حالت و با این میزان کالای قاچاق سوال ایجاد می‌شود که چرا فلان واحد تولیدی ایلام خوابیده است. به گزارش فارس، بذرپاش در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وحدت برای نتیجه گرفتن در انتخابات موضوعیت دارد و تنها با باهم بودن به این نتیجه نخواهیم رسید، گفت: باید عضو حزب نشستگان نشویم و تمام ماموریت ما ایجاد وحدت باشد، یعنی فکر کنیم تنها با وحدت می‌شود نتیجه انتخابات را آن طوری که دوست داریم رقم زنیم. وی ادامه داد: در گذشته نیز چندین بار با هم وحدت کردیم اما نتیجه دلخواه را نگرفتیم، پس باید در کنار وحدت از دیگر امور غافل نشویم چون وحدت شرط لازم است اما شرط کافی نیست. نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرط لازم در پیروزی انتخابات پیش‌رو پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم است، به عنوان مثال در استان ایلام براساس آمار رسمی 17 درصد بیکاری وجود دارد و غیررسمی آن بالای 40 درصد است که باید کاندیداها پاسخی برای این مطالبه بحق مردم داشته باشند. بذرپاش تصریح کرد: اینکه ما در بین مردم اعلام کنیم که وحدت کرده‌ایم در پاسخ ما می‌‌گویند کار خوبی انجام داده‌اید که وحدت شده است اما آیا این وحدت برای مردم نان و آب می‌شود، پس باید تفسیر وحدت، کار نکردن و بی‌حوصلگی جریان انقلابی نشود بلکه باید تلاش کرد پاسخ مناسب عملی به مطالبات بحق مردم داشته باشیم و در کنار آن وحدت را حفظ کرد تا بتوانیم در این راه موفق باشیم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جمنا کار نو و جدیدی است و قطعا عاری از عیب نبوده اما در فعالیت‌های سیاسی در این سطح نیز کار سخت بوده و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گرفته و ظرف جمنا از این بیشتر شود و نحوه انتخاب افراد فراگیرتر شود. وی ادامه داد: در عین حال تشکیل جمنا حرکت مبارکی بوده و باید استمرار یابد، با ایجاد جبهه مردمی در کشور فعالیت‌ها سازمان یافته و این نوید خوبی است اما کفایت نمی‌کند و باید شرایط بهتری را فراهم آورد و نقایص احتمالی آن را برطرف کرد.
نیازمند «انقلاب ساختاری» در حل مشکلات کشور
مهرداد بذرپاش روز دوشنبه در نشست با اقشار بیست‌وهشت‌گانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که با هدف بررسی کارشناسانه برنامه‌های کاندیداهای این جبهه برگزار شد نیز، به تشریح برنامه‌های خود پرداخت. وی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز جمهوری اسلامی نه حمله آمریکا، نه داعش و نه تهدیدات اینچنینی است، گفت: اصلی‌ترین تهدیدی که جمهوری اسلامی با آن مواجه است،‌ این است که مردم بعد از 39 سال احساس کنند جمهوری اسلامی نمی‌تواند به نیازهای آنان پاسخ معتبر دهد. وی افزود: اصلی‌ترین تهدیدی که جمهوری اسلامی به آن دچار است، تهدید ناکارآمدی است و اگر نتوانیم به آن پاسخ دهیم، دیگر با امروز و فردا کردن نمی‌توانیم بر مشکلات فائق آییم. بذرپاش تصریح کرد: جریان اصولگرایی در سال 92 نتوانست پاسخ معتبری به نیازهای مردم دهد و به همین دلیل عده‌ای در همان سال توانستند این را در جامعه جا بیندازند که مشکل اقتصادی ما به دلیل اصراری است که در توان هسته‌ای کشور داریم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه اگر بانک‌ها را اصلاح نکنیم، برای آینده انقلاب مشکل‌ساز خواهند شد، گفت: این عدم اصلاح، کار جمهوری اسلامی را خواهد ساخت و مشکلات عدیده‌ای را پیش روی کشور قرار خواهد داد.
وی با تأکید بر اینکه رکود بی‌سابقه در 50 سال اخیر طبق اعلام مسؤولان بانک مرکزی به همین راحتی اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: این رکود دلایل متعددی داشت اما یکی از مهم‌ترین علل آن انتظار کاذب ناشی از برجام بود. بذرپاش با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل رکود بی‌سابقه تعطیلی بخش مسکن است، گفت: هرچند مسکن‌مهر مشکلاتی داشت ولی براساس قانون اساسی حکومت باید برای تأمین مسکن نیازمندان طرحی داشته باشد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد دولتمردان تصریح کرد: عدم شفافیت نوعی رویکرد است که مردم را از دانستن محروم می‌کند و متأسفانه تاکنون ساختار اشتباه حاکم بر دستگاه‌های کشور اجازه این کار را داده است. وی تأکید کرد: باید همه ساختارها در خدمت مردم باشد و هر ساختاری که در خدمت مردم نباشد، مشکل‌دار است. بذرپاش با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل ما جابه‌جایی آدم‌ها نیست، افزود: اگر توانستیم در ساختارها تغییر ایجاد کنیم، آن‌وقت می‌توانیم بگوییم کاری در راستای حل مشکلات کشور انجام داده‌ایم. عضو سابق هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی امروز سخت‌تر از 20 سال قبل است، گفت: دلیل این مساله نیز این است که گستردگی رسانه‌های ارتباط جمعی، حجم شبهات را افزایش داده است. وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیازمند انقلاب ساختاری هستیم، یادآور شد: باید انقلاب در ساختار اتفاق بیفتد و باید این را بدانیم با وضع موجود، سقف پروازمان همین وضعی است که اکنون به آن دچار هستیم. بذرپاش در همین راستا تأکید کرد: با نظام مالیاتی، گمرکی و بانکی کنونی، رونق اقتصاد و تولید، نشدنی است.
 


Page Generated in 0/0086 sec