printlogo


کد خبر: 173660تاریخ: 1396/1/16 00:00
اخبار

نایب‌رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد
افزایش کرایه تاکسی تا پایان فروردین
نایب‌رئیس شورای شهر تهران گفت: عملکرد فرمانداری تهران درباره عدم تایید افزایش کرایه‌ها به نوعی موجب سردرگمی مردم و تاکسیرانان شده است. به گزارش مهر، مرتضی طلایی درباره موضع فرمانداری تهران نسبت به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ اظهار کرد: ما قبلا نیز موضع خود را درباره افزایش نرخ کرایه‌ها اعلام کرده‌ایم و کرایه‌های سال ۹۶ را نسبت به تورم اعلام شده از سوی دولت محاسبه کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: تاکسیرانان نیز جزئی از شهروندان تهران محسوب می‌شوند و باید آنها را نیز مورد توجه قرار بدهیم، این در حالی است که شهرداری تهران هیچ نوع خدماتی را به این قشر از جامعه ارائه نمی‌کند و افزایش کرایه‌ها برای این قشر معقول است. نایب‌رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نرخ افزایش کرایه‌ها تا پایان فروردین امسال عملیاتی خواهد شد، گفت: بهتر است فرمانداری تهران با تایید مصوبه شورای شهر تهران، مسیر افزایش کرایه‌ها را به صورت قانونی به تصویب رساند.

تخفیف 80 درصدی بلیت حمل‌ونقل برای سربازان
اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تخفیف 80 درصدی بلیت حمل‌ونقل عمومی برای سربازانی که در شهر تهران مشغول به خدمت هستند، رای دادند. به گزارش ایسنا، در سیصدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در دستور کار اعضای این شورا قرار داشت که پس از قرائت گزارش توسط رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، تخفیف 80 درصدی بلیت حمل‌ونقل عمومی سربازان تهرانی به تصویب رسید. در جریان بررسی این لایحه احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که 20 درصد هزینه حمل‌ونقل عمومی توسط سربازان با محدودیت 4 سفر در روز پرداخت شود.

7کشته در تصادف زانتیا با پژو
تصادف 2 دستگاه خودروی زانتیا و پژو در جاده زاهدان به خاش 7 کشته و یک مجروح برجای گذاشت. به گزارش میزان، راشدی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: در حادثه تصادف بین 2 دستگاه خودروی زانتیا و پژو 405 که  در کیلومتر 65 جاده زاهدان به خاش رخ داد 7 نفر به علت شدت جراحات  فوت کردند و یک نفر مصدوم  شد. وی افزود: حال فرد مصدوم وخیم گزارش شده است.


افزایش تعرفه خدمات پزشکی قانونی
تعرفه جدید خدمات پزشکی قانونی در سال ۹۶ ابلاغ شد. به گزارش تسنیم، بنا به پیشنهاد سازمان پزشکی قانونی کشور و با موافقت آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، آیین‌نامه تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1396 ابلاغ شده است و با ابلاغ تعرفه‌های جدید، ادارات کل و تمام مراکز پزشکی قانونی کشور، از تاریخ 16 فروردین ماه امسال، خدمات خود را مطابق تعرفه‌های جدید ارائه می‌کنند. تعرفه خدمات خاص پزشکی قانونی هر ساله طبق ماده 3 قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور و آیین‌نامه اجرایی ماده 8 همین قانون، بعد از تایید رئیس قوه قضائیه به منظور عملی شدن به ادارات کل استان‌ها و مراکز ابلاغ می‌شود. مراکز پزشکی قانونی موظفند تعرفه‌های خدمات پزشکی قانونی را طبق آیین‌نامه جدید اخذ و به حساب خزانه
واریز کنند.


Page Generated in 0/0054 sec