printlogo


کد خبر: 173664تاریخ: 1396/1/16 00:00
اخبار

شرط عجیب رقیب کی‌روش برای مربیگری آفریقای‌جنوبی
رقیب کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم‌ملی فوتبال آفریقای جنوبی شرط گذاشت. استیوارت باکستر برای هدایت تیم‌ملی آفریقای جنوبی شرط عجیبی گذاشته است. براساس اعلام رسانه‌‌ها، این مربی به اطلاع مقامات فدراسیون فوتبال آفریقای‌جنوبی رسانده تنها در صورتی حاضر است که سکان هدایت «بافانا بافانا» را برعهده گیرد که پسرش، نیز به عنوان مربی دروازه‌بان‌ تیم کارکرده و حضور داشته باشد. باکستر به عنوان مسؤول فنی تیم سوپراسپورت یونایتد این اجازه را گرفته که در صورت حضور در فدراسیون، بتواند مسؤولیت این تیم آفریقایی را بپذیرد. وی یکی از رقبای کارلوس کی‌روش در چند ماه گذشته برای تصدی پست مربیگری تیم آفریقای‌جنوبی طبق گزارش رسانه‌های محلی بوده است.

نام ورزشکاران پارالمپیکی ایران در کتاب گینس ثبت شد
نام 4 ورزشکار و یک تیم پارالمپیکی ایران به عنوان رکوردداران در کتاب گینس ثبت شده است. به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، سیامند رحمان، مجید فرزین، زهرا نعمتی و مرتضی مهرزاد ورزشکاران پارالمپیکی ایران هستند که نام‌شان همراه با  تیم والیبال نشسته ایران در کتاب گینس ثبت شده است. سیامند رحمان در تاریخ چهارم دسامبر سال ۲۰۱۱ در دسته به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم در شارجه امارات موفق شد وزنه ۲۹۱ کیلوگرم را مهار کند و در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز با مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلا شد. مجید فرزین دیگر وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران است که نام وی در کتاب رکوردها به ثبت رسیده است. این وزنه‌بردار دسته ۸۰- کیلوگرم در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را بالای سر برده و مدال طلای این دسته را از آن خود کند. زهرا نعمتی، بانوی کماندار ایران در تاریخ ۳۰ مه سال ۲۰۱۰ در مسابقاتی که در جمهوری چک برگزار شد در ماده ریکرو موفق به کسب ۶۲۲ امتیاز شد و در پارالمپیک لندن با ۶۱۳ امتیاز به عنوان قهرمانی آن مسابقات رسید.
مرتضی مهرزاد با بلندی قامت ۲ متر و ۴۶ سانتیمتر به عنوان بلندقدترین ورزشکار تاریخ بازی‌های پارالمپیک در ریو ۲۰۱۶ حضور داشت. تیم والیبال نشسته مردان ایران هم به عنوان برترین تیم والیبال نشسته تمام ادوار پارالمپیک است که در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ موفق به قهرمانی شده است.

کری سنگین سرمربی الهلال برای پرسپولیس و آسیایی‌ها
سرمربی آرژانتینی حریف پرسپولیس تاکید کرد تیمش به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است. به‌ گزارش ‌ایسنا، الهلال توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد و با
5 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی جای دارد. رامون دیاز، سرمربی آرژانتینی الهلال تاکید کرد تیمش به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است. او گفت‌:  الهلال بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارد و با بازیکنانی مانند القحطانی و الشلهوب به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است. به هواداران باید بگویم هنوز زمان شادی کردن فرا نرسیده است و شادی بزرگ در راه است. جدال رفت الهلال برابر تیم فوتبال پرسپولیس که در عمان برگزار شد با تساوی یک- یک به پایان رسید.

شکست خانگی اینتر در سری A
شاگردان پیولی در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ ایتالیا برابر سامپدوریا شکست خوردند.
به گزارش ایسنا، آخرین دیدار هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ ایتالیا با برگزاری یک دیدار به پایان رسید که در آن اینتر در خانه به دیدار سامپدوریا رفت و توانست با گل دی آمبروزیو از حریف خود پیش افتد ولی در ادامه 2 بار دروازه خودی را باز شده دید تا امتیازی عاید پیولی و تیمش نشود. استچیک و فابیو کوالیارلا از روی نقطه پنالتی برای سامپدوریا گلزنی کردند که در هفته‌های اخیر خوب نتیجه گرفته است.

صعود سعید ملایی  به جمع 10 جودوکار برتر جهان
جودوکار المپیکی ایران پس از کسب مدال‌های نقره گرنداسلم باکو و برنز گرندپری گرجستان به رده دهم برترین جودوکاران جهان صعود کرد. به گزارش ایسنا، در جدیدترین رده‌بندی برترین جودوکاران جهان، سعید ملایی، جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم ایران و یکی از نمایندگان ایران در المپیک 2016 ریو در رده دهم برترین‌های جهان جای گرفت. جواد محجوب دیگر نماینده المپیکی ایران نیز در وزن منهای 100 کیلوگرم در جایگاه 33 جهان قرار گرفت.


Page Generated in 0/0050 sec