printlogo


کد خبر: 173679تاریخ: 1396/1/16 00:00
رویدادها

وضعیت اکران نوبت دوم نوروز
سخنگوی شورای صنفی نمایش عنوان کرد که در جلسه اخیر شورا مقرر شد سرگروه‌های سینمایی تا هفته آینده قراردادهای اکران‌شان را اعلام کنند. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات ۱۴ فروردین شورا گفت: در این جلسه مقرر شد سرگروه‌هایی همچون سینماهای آزادی، استقلال، کورش و قدس که جایگزین سینما آفریقا شده است، قراردادهای اکران آثار نوبت دوم نوروز خود را تا هفته آینده اعلام کنند. وی افزود: فیلم‌های سینمایی «نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه که پیش‌تر در گروه زندگی و «تیک‌آف» ساخته احسان عبدی‌پور که در گروه سینمایی ماندانا ثبت قرارداد داشتند پس از اینکه فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده هستند به کف فروش‌شان رسیدند به نمایش درمی‌آیند. فرجی در پایان با اشاره به تخلف برخی سینماها در ایام نوروز، بیان کرد: هفته آینده درباره سینماهایی که در این ایام مرتکب تخلف شده‌اند، گزارش تحلیلی خواهیم داشت و چگونگی سانس‌ها و نحوه اکران فیلم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تجربه هوشیارانه مهارت‌های زندگی در «کام شیرین»
محمدرضا جعفری‌جلوه، مدیر شبکه 2 سیما گفت: «کام شیرین» یک تجربه بدیع و موفق در سینمای جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود. به گزارش فارس، وی تصریح کرد: برنامه «کام شیرین» فعالیت خود را در حوزه مهارت‌های زندگی و مباحث آموزشی به شکل جدی، با کیفیت و جذابیت بالایی انجام می‌دهد. جعفری‌جلوه اظهار کرد: همچنین خدا را شکر این برنامه در زمینه ساختار نیز ساختاری متنوع و جدید دارد. وی یادآور شد: برای تولید برنامه «کام شیرین» بخوبی تلاش و زحمت زیادی کشیده می‌شود. مدیر شبکه 2 سیما همچنین گفت: برنامه «کام شیرین» از نظر مضمون و محتوا نیز توانسته بخوبی به نیازهای اصلی مخاطبان پاسخ دهد. وی خاطرنشان کرد: پاسخگو بودن «کام شیرین» به نیازهای مخاطبان، باعث شده از این برنامه به عنوان یک برنامه هوشیار و به تعبیری یک برنامه با درایت یاد کنیم. برنامه تلویزیونی «کام شیرین» به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و محمد سلیم‌کیا شنبه تا سه‌شنبه ساعت 11 صبح با حضور دکتر هومن نامور، کارشناس روی آنتن شبکه 2 سیما می‌رود. تکرار هر برنامه نیز همان شب ساعت 23:50 پخش می‌شود. این برنامه در گروه خانواده و فرهنگ شبکه 2 و با مشارکت موسسه فرهنگی- هنری شهید همت تولید شده است.

زمان برپایی جشنواره تئاتر دانشگاهی تغییر نمی‌کند
دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره حواشی مطرح شده مبنی بر تغییر زمان برگزاری جشنواره، تاکید کرد تغییری در زمان برگزاری این رویداد تئاتری ایجاد نشده است. مهدی گمار، دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران درباره حواشی ایجاد شده مبنی بر تغییر زمان برگزاری این جشنواره به دلیل همزمانی با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تغییری در زمان برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ایجاد نشده است و تلاش می‌کنیم این اتفاق نیفتد و جشنواره در زمان مقرر خود برگزار شود. وی تأکید کرد: تمام اعتبار جشنواره و دبیرخانه آن این است که کارها آنگونه که باید انجام شود و یکی از این موارد، برگزاری جشنواره در زمان مقرر خودش است. بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری مهدی گمار ۱۵ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

449 اثر در «جشنواره سراسری داستان انقلاب»
نشست خبری نهمین «جشنواره سراسری داستان انقلاب» در حوزه هنری برگزار شد. به گزارش فارس، منیژه آرمین، دبیر هنری جشنواره داستان انقلاب در این نشست خبری اظهار داشت: بیستم فروردین اختتامیه دوره نهم جشنواره داستان انقلاب برگزار خواهد شد. 449 اثر به دبیرخانه رسیده که این تعداد از سوی 242 نویسنده ارسال شده است. وی افزود: در بخش داستان کوتاه نوجوان 65 اثر و در بخش رمان نوجوان 29 اثر به دبیرخانه رسیده است. همچنین 276 اثر در بخش داستان کوتاه بزرگسال و 79 اثر نیز در بخش رمان بزرگسال به دبیرخانه این دوره رسیده است اما در مرحله دوم ریزش‌هایی صورت گرفت و پس از داوری‌ها در بخش داستان کوتاه نوجوان 11 اثر، در بخش رمان نوجوان 9 کار، در بخش داستان کوتاه بزرگسال 56 اثر و 20 رمان نیز در بخش بزرگسال به بخش بعد راه یافتند.


Page Generated in 0/0049 sec