printlogo


کد خبر: 173685تاریخ: 1396/1/16 00:00
چهارگوشه

تداوم تظاهرات مدافعان شیخ عیسی قاسم
تظاهرات‌های مردمی در بحرین برای محکومیت اقدامات رژیم حاکم علیه مخالفان همچنان ادامه دارد. طبق این گزارش، ساکنان شهرک ابوصیبع، الشاخوره، باربار، شهرکان و المعامیر، روز دوشنبه نیز به نشانه وفاداری به شهدا و دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین تظاهرات کردند. تحصن‌کنندگان در مقابل منزل شیخ قاسم در منطقه محاصره شده الدراز نیز همچنان به تحصن خود برای دفاع از وی ادامه می‌دهند. در مناطق دیگر همچون بنی‌جمره و البلاد القدیم نیز تظاهرات‌هایی برگزار شد و جوانان خشمگین به سیاست‌های سرکوبگرانه آل‌خلیفه لاستیک‌های خودرو را در خیابان‌ها آتش زدند.

اولین سیلی ترامپ به سازمان ملل
در ادامه تلاش کاخ سفید برای کاهش بودجه کمک‌های بین‌المللی آمریکا، وزارت خارجه این کشور از قطع بودجه حمایت مالی از صندوق جمعیت سازمان ملل خبر داد.‏ وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به کمیته روابط خارجی سنای ‏این کشور دلیل این تصمیم را پشتیبانی و مشارکت این نهاد در مدیریت طرح‌های اجباری سقط جنین و جلوگیری غیرداوطلبانه از ‏بارداری عنوان کرده است.‏ این نخستین اقدام دونالد ترامپ برای کاستن از بودجه دولت برای کمک به سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.

مجازات برگزاری مراسم عزاداری حسینی در عربستان
دادگاهی در عربستان شماری از شهروندان این کشور را به خاطر برگزاری مراسم حسینی به زندان و شلاق محکوم کرد. به گفته منابع حقوقی، این احکام علیه شهروندان شهر احساء صادر شد زیرا آنها مراسم عزاداری حسینی را در ماه محرم سال گذشته در مزارع یا خانه‌های‌شان برگزار کردند. این اولین حکم در نوع خود نیست زیرا هیات موسوم به «امر به معروف عربستان» در سال ۱۹۹۸ میلادی احمد الملبلب، موذن یکی از مساجد روستاهای الجفر در احساء را در اعتراض به شیوه اذان گفتن وی بازداشت کرده و سپس به قتل رساندند.

60 کشته در حمله شیمیایی تروریست‌ها به ادلب
گروه‌های شورشی سوریه که طی ماه‌های گذشته شدیدترین ضربات را در عرصه‌های نظامی و سیاسی متحمل شده‌اند، بار دیگر با انجام حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان، سعی دارند نیروهای ارتش این کشور را به دست داشتن در این عملیات متهم کنند. در آخرین مورد از چنین عملیاتی، دست‌کم 60 تن از غیرنظامیان در اثر حملات شیمیایی در استان ادلب در شمال غرب سوریه جان باخته‌اند. به دنبال این حملات، منابع ارتش سوریه این ادعا را که دمشق از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده رد کردند و درباره تداوم چنین حملاتی توسط تروریست‌ها هشدار دادند.

20 حمله هوایی جدید آمریکا به یمن
ارتش آمریکا مدعی است از دهم اسفند 95 و در جریان جنگ ویرانگر در یمن، این کشور عربی را هدف 20 حمله هوایی قرار داده است. پنتاگون دوشنبه خبر داد به این حملات در کشور جنگ‌زده و فقرزده یمن که همزمان  هدف حملات هوایی جنگنده‌های سعودی نیز قرار دارد، ادامه خواهد داد. جف دیویس، سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر در عین ‌حال به محل دقیق این حملات هوایی یا اهداف مورد نظری که  مواضع تروریست‌های القاعده در شبه‌جزیره عربستان خوانده می‌شود (AQAP) اشاره‌ای نکرد.

رأی بازرس ویژه سوئد به نفع حجاب
بازرس ویژه سوئد در امور عدالت اجتماعی اعلام کرد، زن مسلمانی که درخواست کارش در شهر اوپسالا رد شده بود به دلایل مذهبی مورد تبعیض قرار گرفته است. براساس بیانیه منتشر شده، این بازرس ویژه علیه دفتر ترجمه‌ای که مصاحبه کاری این زن مسلمان را به خاطر داشتن حجاب لغو کرده بود، پرونده‌ای را تشکیل داد و در آن خواستار ۸ هزار یورو خسارت شد. «دیوان عدالت اروپا» مارس سال جاری میلادی در حکمی اعلام کرد کارفرماها می‌توانند کارمندان خود را از استفاده از سمبل‌های مذهبی از جمله روسری که برخی زنان مسلمان می‌پوشند منع کنند.
 


Page Generated in 0/0054 sec