printlogo


کد خبر: 173700تاریخ: 1396/1/17 00:00
اخبار

خاطرات شهید همدانی منتشر می‌شود
کتاب «ام وهب» خاطرات همسر شهید همدانی به قلم حمید حسام تالیف شده و در دست انتشار است. به گزارش فارس،  بعد از انتشار و خوش‌درخشیدن آثار ماندگار حمید حسام یعنی «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی‌میرد»، این‌بار خاطرات سردار رشید اسلام از زبان پروانه چراغ‌نوروزی، همقدم 40 سال زندگی مشترک با این شهید والامقام منتشر می‌شود. حمید حسام، نویسنده و پژوهشگر نام‌آشنای ادبیات دفاع‌مقدس، تاکنون آثار برجسته‌ای را در زمینه‌ دفاع‌مقدس به چاپ رسانده که دو اثر برجسته مزین به تقریظ مقام معظم رهبری شده است. او در نگارش کتاب جدید خود، تنها با سپری کردن 9 ماه کاری، این اثر را برای چاپ به نشر 27 بعثت سپرده است که طی مراسمی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال 1396 تهران رونمایی خواهد شد.

«آبی خاکی‌ها»؛ در آستانه انتشار
گلعلی بابایی از تکمیل بخش خیبر اثر «آبی خاکی‌ها» خبر داد و گفت: تلاش داریم این اثر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران توزیع شود. به گزارش تسنیم، گلعلی بابایی، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع‌مقدس‌ با اشاره به آماده شدن قسمتی از کتاب چهارم «حماسه 27» گفت: این کتاب در ادامه کتاب‌های مشابه «همپای صاعقه»، کتاب‌های «خیبر» و «بدر» با همکاری حسین بهزاد نوشته می‌شود. در حال حاضر 10 فصل از کتاب «خیبر» نوشته شده و رو به اتمام است. وی با بیان اینکه به احتمال زیاد کتاب «خیبر» به نمایشگاه کتاب خواهد رسید، افزود: عملیات‌های خیبر و بدر عملیات‌هایی هستند که ما در آن شهید همت و شهید عباس کریمی را از دست می‌دهیم.
حال و هوای این دو عملیات عاشورایی بود. بابایی ادامه داد: مجموعه «آبی خاکی‌ها» نیز با توجه به توصیه مقام معظم رهبری نوشته شده است.

ماهی بده، کتاب بگیر
طرح مبادله ماهی قرمز سفره هفت‌سین با کتاب به میزبانی فرهنگسرای گلستان با عنوان «ماهی حوض قصه‌ها» برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، فرهنگسرای گلستان مجری این طرح از کودکان دعوت می‌کند با اهدای ماهی‌های قرمز سفره‌های هفت‌سین خود کتاب قصه هدیه بگیرند. طرح  «ماهی حوض قصه‌ها» در راستای حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از تلف شدن ماهی‌های قرمز سفره‌های هفت‌سین و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود. طرح مبادله «ماهی قرمز» سفره هفت‌سین با کتاب از  روز دوشنبه 14 فروردین در فرهنگسرای گلستان و بوستان فدک آغاز شده است و تا 31 فروردین‌ماه میزبان شهروندان بویژه کودکان است. این طرح علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه میان کودکان حاوی پیام‌های زیست‌محیطی، دوستی با طبیعت و حفظ آن است، چرا که ماهی‌های قرمز در حوض‌های بسته که جاری نباشند، عمر بسیار بیشتری خواهند داشت. اجرای این طرح در ادامه ویژه‌برنامه‌های «استقبال از بهار» انجام می‌شود.

مسعود جعفری‌جوزانی:
اردیبهشت امسال سینمای ایران را غافلگیر می‌کنم
کارگردان فیلم «ایران‌برگر» گفت: صحبت‌های فراوانی برای تولید فیلم جدید شده است. فعلا در حال بازنویسی فیلمنامه هستیم اما به طور قطع امسال اثری را به تولید خواهیم رساند. به گزارش تسنیم، مسعود جعفری‌جوزانی، نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با میزان، درباره فعالیت‌های خود در سال 96 گفت: صحبت‌های فراوانی برای تولید فیلم جدیدم شده است. فعلا در حال بازنویسی فیلمنامه هستیم اما به طور قطع امسال اثری را به تولید خواهیم رساند. وی درباره زمان اکران فیلم «پشت دیوار سکوت» افزود: مذاکرات بین من و تهیه‌کننده صورت گرفته و باید دید چه زمانی را می‌توانیم برای اکران «پشت دیوار سکوت» به دست آوریم. البته بسیار امیدوارم بتوانیم این فیلم را در اکران تابستان داشته باشیم. کارگردان فیلم ایران‌برگر از آماده‌سازی پروژه‌ای تاریخی خبر داد و تصریح کرد: سالیان سال است برای ساخت فیلم سینمایی «کورش» تلاش می‌کنیم اما سال 96 سال متفاوتی برای این فیلم بوده و قول می‌دهم اردیبهشت امسال سینمای ایران را سورپرایز کنم.


Page Generated in 0/0057 sec