printlogo


کد خبر: 173701تاریخ: 1396/1/17 00:00
رویدادها

گوهر خیراندیش:
وظیفه ما ترغیب به تماشای تلویزیون است
گوهر خیراندیش گفت: سریال‌هایی که از شبکه‌های ترک‌زبان ماهواره‌ای پخش می‌شود، بسیار سخیف و سطح پایین است. برای همین وقتی کارگردان و نویسنده‌های خودمان مشغول به کار می‌شوند،‌ خوشحال می‌شویم و این فرصت را غنیمت می‌شمریم. به گزارش فارس، گوهر خیراندیش، بازیگر سریال «دیوار به دیوار» گفت: زمانی که سامان مقدم از من دعوت به همکاری کرد با اینکه در فیلم سینمایی «مکس» بازی کرده بودم، خیلی خوشحال شدم تلویزیون دوباره همکاری‌اش را با کارگردان‌های خوب سینما شروع کرده است. بعد از آن به این فکر کردم که در این شرایط وظیفه ما این است که سلیقه مردم را به سمت آثاری ببریم که مخاطبان‌مان به جای شبکه‌های ماهواره‌ای، تلویزیون خودمان را تماشا کنند. این بازیگر ادامه داد: سریال‌هایی که از شبکه‌های ترک زبان ماهواره‌ای پخش می‌شود، بسیار سخیف و سطح پایین است. برای همین وقتی کارگردان‌ها و نویسنده‌های خودمان مشغول به کار می‌شوند،‌ خوشحال می‌شویم و این فرصت را غنیمت می‌شماریم. من هم وقتی متوجه شدم تلویزیون از این کارگردان‌ها استفاده کرده بسیار خوشحال شده و اعلام آمادگی کردم.

«روان‌شناسی در ترازوی نقد» منتشر شد
کتاب «روانشناسی در ترازوی نقد» اثر شهریار زرشناس از مجموعه کتاب‌های تاملاتی در نقد علوم انسانی از سوی نشر سدید منتشر شد. روانشناسی از جمله رشته‌های مورد توجه در علوم انسانی است و علاقه‌مندان زیادی دارد اما متأسفانه تا به حال اندیشمندانی که دغدغه اسلامی‌سازی علوم را دارند، اغلب به انطباق مفاهیم مذهب با مفاهیم روان‌شناسی غرب پرداخته‌اند و کمتر به شناخت و نقد جریان حاکم بر روانشناسی مدرن پرداخته شده است. کتاب «روان‌شناسی در ترازوی نقد» به تبیین و نقد جریان روانشناسی غربی و مدرن می‌پردازد. این کتاب در 216 صفحه با قیمت 15 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از طریق فروشگاه اینترنتی نشر سدید خریداری کنند.

ساخت قصه‌ای غیرمتداول در سینمای ایران
مصطفی سیاری، کارگردان فیلم «همچنان که می‌مردم» از پایان فیلمبرداری این اثر و آغاز تدوین آن توسط هایده صفی‌یاری گفت. به گزارش مهر، مصطفی سیاری درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «همچنان که می‌مردم» گفت: بتازگی فیلمبرداری به پایان رسیده است و حدود یک هفته پیش هایده صفی‌یاری تدوین آن را آغاز کرد. این کارگردان بیان کرد: فرمت و قصه این فیلم به گونه‌ای است که در سینمای ایران متداول نیست، برای مثال هرچند «همچنان که می‌مردم» یک فیلم خانوادگی نیست اما درباره یک خانواده است که از یک شهر به شهر دیگر می‌روند اما نمی‌دانند آنجا کجاست. جایی که آنها قصد سفر به آن را دارند، روستایی در اطراف اهواز است که آنها تنها نام آن روستا را شنیده‌اند و هیچگاه به آن منطقه نرفته‌اند. این فیلم درباره یک خانواده 4 نفره است که برای خاکسپاری پدر خود طبق وصیت او راهی روستایی ناشناس می‌شوند.

اعضای بنیاد علم و فرهنگ کره «فیلشاه» را دیدند
اعضای بنیاد علم و فرهنگ کره به بازدید از پشت صحنه تولید انیمیشن ایرانی «فیلشاه» رفتند. به گزارش مهر، پروفسور کوانگیون وون از اساتید و محققان معروف کره‌ای و از مطرح‌کنندگان مفهوم فناوری فرهنگی در جهان، سونگ هی لی دانشیار بنیاد علم و فرهنگ کره و پروفسور هیون ووک پارک از استادان حوزه مهندسی برق به همراه گروهی از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از پشت صحنه تولید انیمیشن «فیلشاه» بازدید کردند. در این دیدار اعضای هیات کره‌ای با ابراز علاقه نسبت به انیمیشن‌های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» به ارائه راهکارهایی برای نمایش بین‌المللی آثار سینمایی گروه هنرپویا و تولید مشترک آثار سینمایی توسط شرکت‌های کره‌ای و گروه هنرپویا پرداختند. شاهزاده روم نخستین اثر سینمایی گروه هنرپویا علاوه بر اکران سراسری در ایران که با فروش ۵ میلیارد تومانی همراه بود، تاکنون در کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، استرالیا، کانادا، لبنان، امارات، عراق، کویت و ساحل‌عاج و... به نمایش درآمده و همچنان مذاکرات برای نمایش‌های بین‌المللی آن در سایر کشورها ادامه دارد.


Page Generated in 0/0052 sec