printlogo


کد خبر: 173715تاریخ: 1396/1/17 00:00
چهارگوشه

نخست‌وزیر اردن: بحران سوریه راهکار نظامی ندارد
نخست‌وزیر اردن از اجرای راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و گفت‌وگوهای قزاقستان استقبال کرد. «هانی الملقی» در جریان کنفرانس بروکسل با هدف رایزنی درباره تحولات سوریه گفت بحران شام راهکار نظامی ندارد. او پیامدهای بحران چندین ساله در سوریه  را فاجعه‌بار دانست و به آمار بالای پناهجویان که دامنه آن به خاورمیانه و اروپا هم کشیده شده اشاره کرد. به گزارش فارس، او با استقبال از گفت‌وگوهای «آستانه» برای متوقف شدن درگیری در سوریه گفت باید طبق قطعنامه 2254 و بیانیه «ژنو یک» به راهکار سیاسی برای بحران رسید. اردن میزبان8/2  میلیون آواره (سوریه) است. وی گفت: اردن میزبان بیشترین تعداد پناهجویان است و عدم حمایت از پناهجویان به افراط‌گرایی منجر می‌شود.

آماده‌باش ارتش کره‌جنوبی در پی آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ
بعد از آنکه کره‌شمالی بار دیگر یک موشک شلیک کرد، ارتش کره‌جنوبی در حال آماده‌باش کامل است. ارتش کره‌جنوبی در حالت آماده‌باش کامل برای نبرد است تا فورا به هر اقدام تحریک‌آمیزی از سوی کره شمالی پاسخ دهد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت نیروهای این کشور توانایی خود را برای بازداشتن تهدید اتمی کره‌شمالی و مقابله با آن افزایش می‌دهند. ارتش کره‌شمالی بامداد دیروز یک موشک «ناشناس» را از منطقه «سینپو» واقع در ساحل شرقی این کشور به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

«موشک پایداری» 54 مزدور سعودی را تار و مار کرد
منابع نظامی در تعز از کشته و مجروح شدن دست‌کم 54 تن از مزدوران متجاوزان سعودی در اثر اصابت یک فروند «موشک پایداری» به شرق المخا خبر داد. رسانه‌ها گزارش دادند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سه‌شنبه مانع هجوم مسلحان متجاوز به شرق کهبوب شده و خسارات و تلفات فراوانی به آنها وارد کرده‌اند. در الجوف نیز بر اثر بمباران متجاوزان که یک خودرو را در جاده المطمه هدف قرار داد یک نفر شهید و یک نفر مجروح شد.

تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت اعدام انقلابیون
مردم نقاط مختلف بحرین سه‌شنبه‌شب نیز به نشانه وفاداری به شهدا و محکومیت حکم اعدام صادره علیه 2 جوان انقلابی، تظاهرات کردند. طبق این گزارش، ساکنان شهرک الدیه با هدف اعلام همبستگی با محکومان به اعدام تظاهرات کردند. دولت بحرین اخیرا 2 جوان را به اتهام واهی عضویت در یک گروه تروریستی به اعدام محکوم کرد و این در حالی است که 2 ماه قبل نیز 3 جوان اعدام شدند که با اعتراضات گسترده داخلی و خارجی مواجه شد.

پل: خطر وهابیت سعودی را فراموش کرده‌ایم
رند پل، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، روز سه‌شنبه در جلسه استماع سنا گفت: آنقدر درباره ایران دلواپس شده‌ایم که نقش افراطیون سنی در درگیری‌های منطقه‌ای و همچنین تروریسم جهانی را فراموش کرده‌ایم. وی با اذعان به پیچیده بودن پاسخ به پرسشی درباره اینکه کدام طرف به اقدامات تحریک‌آمیز در هر سناریویی دست می‌زند، افزود: روی ایران متمرکز شده‌ایم و خطر وهابیت را از یاد برده‌ایم، در حالی که وهابیت، نفرت از آمریکا در سراسر جهان را آموزش می‌دهد و بودجه لازم برای این امر را تامین می‌کند. پل گفت: بخش اعظم حمایت از اسلام رادیکال و تروریسم از طرف عربستان و نه از سوی ایران فراهم می‌شود. این سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با توصیه به مقام‌های کشورش درباره اتخاذ رویکردی متوازن‌تر در منطقه افزود: ایران افرادی را به عقب می‌راند که بر این کشور فشار وارد می‌کنند. وی گفت: شمار زیادی نیروی سنی در طرف دیگر (جبهه سوریه) حضور دارند که از سوی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تامین مالی می‌شوند، امری که در یمن نیز مشاهده می‌شود.


Page Generated in 0/0048 sec