printlogo


کد خبر: 173726تاریخ: 1396/1/17 00:00
مربی بی‌پیشنهاد روی نیمکت والیبال ایران
اعتراف جنجالی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در اظهارنظری عجیب عنوان کرده به این دلیل هدایت ایران را پذیرفته که پیشنهاد دیگری نداشته است. مصاحبه‌ای که به هیچ وجه در شأن و جایگاه این روزهای والیبال ایران نیست. ایگور کولاکوویچ که پس از یک پروسه طولانی مدت به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران برگزیده شد در مصاحبه با سایت World of volley عنوان کرد: «زمانی که پیشنهاد هدایت تیم‌ملی ایران به من داده شده دو راهی برای من وجود نداشت. نخواستم فرصت کار کردن با ایران را از دست بدهم، چرا که اطمینان نداشتم بتوانم تیمی برای کار کردن پیدا کنم!» ادامه اظهارات این مربی عجیب‌تر است: «زمانی که با والیبال ایران همکاری را آغاز کردم پیشنهادهایی از باشگاه‌های ترکیه و لهستان دریافت کرده بودم اما دیگر دیر شده بود و نمی‌توانستم به آنها فکر کنم». مسؤولان فدراسیون در حالی کولاکوویچ را برای هدایت ایران انتخاب کردند که چندین و چند گزینه بزرگ را مطرح کرده بودند اما نکته جالب اینکه در نهایت به ایگور رضایت دادند و انتخاب این مربی را یک تصمیم منطقی ارزیابی کردند اما از اظهارات ایگور چنین بر می‌آید که انتخاب ایران توسط او بسیار منطقی‌تر بوده، چرا که او هیچ گزینه دیگری نداشته است!
اکنون نخستین چیزی که می‌توان به عنوان دلیل پاسخ منفی گزینه‌هایی مانند آناستازی، بروتو، استویچف و... مطرح کرد این است که این مربیان حداقل یک پیشنهاد دیگر غیر از ایران داشته‌اند!
مشخص نیست دیپلماسی مسؤولان وقت فدراسیون والیبال چه بوده که برای پیدا کردن یک مربی برای تیمی که همه در جهان از آن به عنوان پدیده یاد می‌کنند تا این اندازه به مشکل خورده‌اند.
مساله دیگر اینکه با توجه به اینکه ایگور هیچ پیشنهادی از سایر تیم‌ها نداشته، معقول و منطقی این بود که ایران برای حضور این مربی شرط و شروطی تعیین کند، چرا که درباره این مذاکره خاص داستان عرضه و تقاضا برعکس شده است اما این اتفاق عملا رخ نداد و حتی گزینه‌ای به نام ایگور نیز برای پاسخ مثبت دادن به ایران ناز و اداهای خودش را داشت!
اینکه یک مربی در مقطعی پیشنهادی از تیمی نداشته باشد شاید خیلی فاجعه تلقی نشود اما اینکه مسؤولان فدارسیون والیبال اصرار دارند به افکار عمومی بقبولانند که بهترین تصمیم ممکن را درباره انتخاب سرمربی تیم‌ملی گرفته‌اند چیز جالبی نیست. والیبال ایران در سال‌های اخیر روزهای پرافتخاری را سپری کرده است. اگر در ریو همگان سرمست از نخستین صعود به المپیک بودند. برای المپیک بعدی انتظار از والیبال بسیار بیشتر است آن هم در شرایطی که بازیکنانی مانند معروف، موسوی، محمودی، زرینی و...  به سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شوند.


Page Generated in 0/0051 sec