printlogo


کد خبر: 173729تاریخ: 1396/1/17 00:00
اخبار

محرومیت استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی از جذب بازیکن خارجی
فهرست باشگاه‌های محروم از نقل و انتقالات بین‌المللی مشخص شد. به گزارش ایسنا، پس از افزایش پرونده بدهکاری تیم‌های ایرانی به بازیکنان خارجی در کمیته‌های مختلف فیفا، چندی پیش کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال طرحی را برای جلوگیری از افزایش بدهکاری باشگاه‌ها ارائه داد که براساس آن تیم‌های بدهکار ایرانی به بازیکنان خارجی نمی‌توانند تا بسته شدن پرونده‌های این بازیکنان اقدام به جذب بازیکن یا مربی خارجی دیگری کنند. این طرح در تاریخ ۲۴/۱۲/۹۵ به تصویب هیات رئیسه فدراسیون فوتبال رسید و از همان تاریخ لازم‌الاجرا شده است. طبق اعلام کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، ۱۴ تیم ایرانی طبق وضعیت فعلی از هرگونه نقل و انتقال مربی یا بازیکن خارجی محروم خواهند بود. تیم‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال، پدیده، سیاه‌جامگان، ملوان، راه‌آهن، پاس همدان، شاهین بوشهر، برق شیراز، ابومسلم مشهد، داماش گیلان، داماش ایرانیان و سپاهان در این فهرست قرار دارند. البته باشگاه سپاهان چند هفته قبل زلاتکو کرانچار را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد که طبق گفته کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال این باشگاه با بازیکن خارجی خود به توافق رسیده و فیفا هم آن را تایید کرده اما هنوز مختومه شدن پرونده به دست فدراسیون فوتبال نرسیده است. تمام تیم‌هایی که پرونده‌های بدهی در مراحل بررسی، صدور رای یا اجرا داشته باشند شامل این قانون می‌شوند. البته باشگاه‌های ایرانی می‌توانند در تابستان پیش‌رو با بازیکنان و مربیان خارجی فعلی خود تمدید قرارداد را انجام دهند.

داور دیدار ال‌کلاسیکو مشخص شد
ارناندس ارناندس قضاوت دیدار برگشت رئال‌مادرید و بارسلونا را در لالیگا برعهده خواهد داشت. به نقل از یورو اسپورت، رئال‌مادرید و بارسلونا در هفته بیست و سوم لالیگا دومین ال‌کلاسیکو فصل را در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهند کرد که قضاوت این دیدار را آلخاندرو خوسه ارناندس ارناندس برعهده خواهد داشت. او فصل گذشته این بازی را قضاوت کرده بود که در آن دیدار در نوکمپ مادرید توانست 2 بر یک پیروز شود اما در ادامه بازی‌هایی که این داور برای بارسا قضاوت کرد، این تیم نتایج درخشانی کسب کرد. ارناندس ارناندس در این فصل بارها دیدار‌های 2 تیم بارسلونا و رئال‌مادرید را سوت زده است که از میان آنها می‌توان به شکست سفیدپوشان در سانچس پیسخوان برابر سویا و تساوی بارسلونا در ورزشگاه بنیتو ویامارین اشاره کرد. دیدار برگشت ال‌کلاسیکو سوم اردیبهشت ساعت ۲۳:۱۵ برگزار می‌شود.

ثبت رسمی حرکت کیخا در سایت جهانی ژیمناستیک
سایت فدراسیون جهانی ژیمناستیک حرکت جدید سعیدرضا کیخا در وسیله خرک حلقه در مسابقات ورلد کاپ باکو را با ارزش بالای F در کنار نام دیگر ژیمناست‌ها به نمایش گذاشت. حرکت جدید سعیدرضا کیخا که در مسابقات ژیمناستیک کاپ جهانی باکو مورد قبول نماینده فدراسیون جهانی قرار گرفته بود، در سایت فدراسیون جهانی ثبت شد. بعد از مسابقات جهانی باکو، فدراسیون جهانی ژیمناستیک 8 حرکت جدید از ژیمناست‌ها را در سایت خود به نمایش گذاشت. در سایت فدراسیون جهانی آمده است که این حرکت با ارزش بالای F در وسیله خرک حلقه و مسابقات ورلد کاپ 2017 باکو با نام کیخا به ثبت رسیده است. کیخا نخستین ژیمناست ایرانی است که توانسته حرکتی را با نام خود در قوانین امتیازدهی ژیمناستیک مردان به ثبت جهانی برساند.

بانوان ایران با ۶ گل سنگاپور را در هم کوبیدند
تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات جام ملت‌های آسیا موفق شد مقابل سنگاپور به برد پرگل برسد. دومین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برگزار شد و در نهایت ملی‌پوشان ایران توانستند سنگاپور را با نتیجه پرگل ۶ بر صفر شکست دهند.  گل‌های ایران را زهرا قنبری در دقیقه ۱۴، فاطمه قاسمی در دقیقه ۸۴، فروغ موری (۲ گل) در دقایق ۸۷ و ۸۸ و سارا قمی (۲گل) در دقایق ۱۵ و ۵۳ به ثمر رساندند. ری یانگ اوکی به عنوان داور وسط، هونگ کوم نیو کمک اول و موناکاتاکان تیارک از تایلند به عنوان کمک دوم این دیدار را قضاوت کردند. ادیتا میرابیدو از ازبکستان نیز داور چهارم این مسابقه بود. همچنین ایملی لاو از کشور هنگ‌کنگ به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا و ویدیا شامسوری از مالزی به عنوان ناظر داوری در این بازی حضور داشتند.


Page Generated in 0/0060 sec