printlogo


کد خبر: 173735تاریخ: 1396/1/17 00:00
اخبار

انتقاد دوباره آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی از عملکرد اقتصادی دولت
مایحتاج مردم هر روز گران‌تر می‌شود
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه خوراک، پوشاک و خدمات روز به روز گران‌تر می‌شود، گفت: باید درباره گرانی فکری شود. به گزارش فارس، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به مساله اقتصادی در دوران کنونی گفت: برخی می‌گویند چرا علما درباره اقتصاد بحث می‌کنند، شما درستان را بخوانید شما که در اقتصاد تبحر ندارید! در پاسخ به آنها می‌گوییم ما سخنگو و مترجم اسلام هستیم و اسلام در تمام ابعاد بیان کامل و جامع دارد. وی خاطرنشان کرد: دین اسلام قرن‌ها جامعه را با رفاه و ترقی اداره کرده است و رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را بیان کردند و بر مساله تولید و اشتغال تأکید داشتند بانک‌ها و سرمایه‌داران باید کار جهادی انجام دهند. استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تولید در زمینه کشاورزی و صنعت صورت می‌گیرد، بانک‌ها تسهیلات با سود بالا ارائه می‌دهند ولی تولیدکننده روز به روز باید دیرکرد بپردازد؛ این ربا است بنابراین فرد ناچار می‌شود کارخانه را تعطیل کند. تا زمانی که جهاد بانکی صورت نگیرد و وضع کنونی با این سودهای بانکی ادامه پیدا کند، تولید پیشرفت نمی‌کند. وی با بیان اینکه خوراک، پوشاک و خدمات روز به روز گران‌تر می‌شود، گفت: اقلیت با حقوق گزاف مشکلی ندارند؛ خوراک، پوشاک، خدمات و کالا گران شده است زیرا  نظارت نیست. گفتنی است، روز سه‌شنبه نیز آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار استاندار قم، از بیداد گرانی و عدم کنترل بر بازار انتقاد کرده بود.

در بیانیه‌ای صورت گرفت
حمایت ۲۳۵ نماینده از فرامین رهبر انقلاب در نامگذاری سال 96
۲۳۵ نماینده مجلس در بیانیه‌ای برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کردند. به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و آگاهی به مسائل جاری کشور و اطلاع از دغدغه‌های ملت ایران و نگرانی آحاد ملت، سال ۹۶ را با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» نامگذاری فرموده‌اند. بی‌تردید رسیدگی جدی به وضعیت موجود و بحران بیکاری و رکود تولید و عدم تحرک در فضای کسب‌وکار، ضرورت اهتمام جدی در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال را با حمایت از صنعت و تولید داخلی برای تمامی خدمتگزاران و کارگزاران نظام اسلامی به یک وظیفه و تکلیف قانونی مبدل نموده است. این بیانیه می‌افزاید: مجلس شورای اسلامی با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خویش و همچنین آمادگی جهت همکاری و بررسی و رسیدگی به طرح‌های ویژه جهت حمایت از تولید داخلی، افزایش سطح اشتغالزایی برای تحقق اهداف شعار امسال، تمام توان خویش را به کار خواهد گرفت. نمایندگان تاکید کردند: هیات‌رئیسه و تمام کمیسیون‌های تخصصی و فراکسیون‌های مرتبط و مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت‌های خود را در تحقق خواست‌ها و مطالبات بحق مردم شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی متمرکز کرده و گام‌های موثری برخواهند داشت.

در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد
اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای تقویت حوزه دفاعی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از تصویب همه پیشنهادات حوزه دفاعی کشور از جمله اختصاص یک میلیارد و300 میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی در کمیسیون تلفیق خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با میزان گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم روز سه‌شنبه با سردار دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و در ضمن آن از نمایشگاه اختصاصی دستاوردهای دفاعی کشور بازدید کردند. وی ضمن اعجاب‌برانگیز خواندن دستاوردهای حوزه دفاعی کشور، عنوان کرد: یکی از عرصه‌هایی که ما در اجرای اقتصاد مقاومتی در آن موفق عمل کرده‌ایم، یقینا حوزه دفاعی است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات حوزه دفاعی کشور در لایحه بودجه 96 از سوی دولت پیش‌بینی شده بود اما هم کمیسیون امنیت ملی و هم کمیسیون تلفیق، تلاش زیادی کردند تا سایر پیشنهادات درباره بودجه دفاعی کشور در سال 96 بررسی و تصویب شود. نقوی‌حسینی در همین راستا گفت: همه پیشنهادات حوزه دفاعی کشور از جمله اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی در کمیسیون تلفیق تصویب شد و از آنجا که منبع این اعتبار «صندوق توسعه ملی» است، این رقم، سال 96 به صورت
صد درصد تخصیص پیدا می‌کند.


Page Generated in 0/0221 sec