printlogo


کد خبر: 173739تاریخ: 1396/1/17 00:00
وزیر بهداشت اعلام کرد
نه وزیر می‌شوم و نه نامزد ریاست جمهوری

گـروه اجتماعـی: پـس از گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها و صداوسیما درباره حضور وزیر بهداشت در انتخابات ریاست جمهوری، هاشمی با ارسال نامه‌ای به رئیس صدا و سیما تاکید کرد در انتخابات آتی ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد. به گزارش فارس، یک ماه و نیم دیگر بیشتر از عمر دولت تدبیر و امید نمانده است و هر چه به انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم نزدیک‌تر می‌شویم تکاپوی انتخاباتی سیاسیون برای حضور در صحنه انتخابات  ریاست‌جمهوری بیشتر می‌شود. عده‌ای با تشکیل گروه‌های مختلف به دنبال معرفی چهره‌ای واحد هستند و عده‌ای می‌خواهند به‌طور مستقل در انتخابات شرکت کنند؛ از ماه‌های قبل درباره حضور و غیبت افراد مختلف در صحنه انتخابات امسال صحبت می‌شد و هرچه به زمان ثبت‌نام کاندیداها نزدیک‌تر می‌شویم گمانه‌زنی‌ها بیشتر می‌شود. اما در این بین یکی از چهره‌هایی که درباره حضور وی در انتخابات اظهارنظرهای زیادی شده است حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم است. وزیری که در این دوره 4 ساله با اجرا شدن طرح تحول سلامت با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده و اکنون که صحبت از انتخابات و قبول مسؤولیت در دولت بعدی شده است بارها تاکید کرده که نه تنها کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد، بلکه اگر روحانی رئیس دولت دوازدهم بماند تمایلی برای قبول پست وزارت بهداشت ندارد.
کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم
حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در خرداد سال گذشته در مصاحبه‌ای درباره آینده سیاسی‌اش گفته است: «برای من همین وزارت هم زیاد است و خودم را لایق این کاری که انجام می‌دهم هم نمی‌دانم. من پزشک هستم و تخصصم نیز در زمینه چشم‌پزشکی است. این کارم را هم خیلی خوب بلد هستم؛ بنابراین فکر نکنم به درد کارهای دیگری بخورم. علاوه به آن معتقد هستم در کشور تنها روحانیان  می‌توانند رئیس‌جمهور موفقی شوند، من خودم را از جنس سیاست نمی‌دانم و علاقه‌ای هم به قدرت ندارم. تصمیم دارم بعد از این دوره 4 ساله وزارت سر کار تخصصی پزشکی که به آن علاقه دارم بازگردم.»
وزیر نخواهم شد
همچنین آبان‌ماه سال گذشته وزیر بهداشت با حضور در نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه در دولت دوازدهم در صورتی که حتی آقای روحانی رئیس‌جمهور باقی بماند شما وزیر بهداشت خواهید بود، عنوان کرد: بنده همیشه پایبند به صحبت‌هایم هستم. هاشمی در پاسخ به این پرسش که این به معنای آن است که دیگر وزیر بهداشت دولت دوازدهم نخواهید بود، این مساله را تایید کرد و افزود: البته تمام کارها و برنامه‌های طرح تحول سلامت را به طور کامل انجام خواهیم داد و این وزارت را به وزیر بعدی می‌سپارم.
واکنش وزیر به  اخبار صدا و سیما
با توجه به صحبت‌های وزیر بهداشت درباره عدم تمایلش برای حضور در صحنه سیاست گمانه‌زنی‌ها درباره حضور وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از طرف برخی رسانه‌های حامی دولت و همچنین صدا و سیما ادامه یافت، تا آنجا که صدا و سیما با نمایش تصویر وی، حضور هاشمی در صحنه انتخابات را محتمل دانست که همین موضوع باعث شد وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به رئیس صدا و سیما مجددا بر حرف خود اصرار ورزد و اعلام کند قصدی برای حضور در صحنه انتخابات ندارد. در بخشی از نامه وزیر بهداشت به رئیس صدا و سیما آمده است: در پی گمانه‌زنی‌های غیررسمی و بعضا هدفمندی که اخیرا برخی رسانه‌ها و بویژه شبکه‌های مجازی، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری «به عنوان خبر» منتشر می‌کنند، طی روزهای پایانی سال گذشته تا هم‌اکنون، شاهد پخش نام و تصویر خود به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات از رسانه ملی بوده‌ام. این اقدام در حالی تکرار و ادامه یافته که بارها در مصاحبه‌ها عرض کردم و طبعا عزیزان حوزه سیاسی و خبر آن سازمان هم مطلع شده‌اند که جز انجام مسؤولیت خطیر حفظ و ارتقای سلامت هموطنان و اجرای دقیق طرح تحول سلامت، هیچ هدف دیگری نداشته و ندارم و تنها وظیفه خود و همکارانم تا پایان دوران کاری دولت یازدهم را ادامه مسیر خدمت صادقانه به هموطنان عزیز می‎دانم.


Page Generated in 0/0054 sec