printlogo


کد خبر: 173740تاریخ: 1396/1/17 00:00
نبض جامعه

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد
فراخوان مشمولان کاردانی دیپلم و زیردیپلم
سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم فروردین‌ماه 1396 را به خدمت سربازی فراخواند. به گزارش میزان، سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضمن فراخوان مشمولان غایب و غیرغایب متولد 1355 تا پایان فروردین‌ماه 1378برای انجام خدمت دوره ضرورت، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم سال‌های یاد شده که برگه آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم فروردین‌ماه سال 96 را دریافت کرده‌اند، باید در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگه معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند. مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم غایب و غیرغایب دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ فروردین‌ماه سال 96 باید راس ساعت 6 صبح روز شنبه 19 فروردین در محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگه معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مومیایی شدن اجساد حدود 120 نفر در سال گذشته
رئیس تالار تشریح اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: سال گذشته پیکر حدود 120 نفر که بنا بود به خارج از کشور منتقل شود مومیایی شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد هدایت‌شده افزود: بحث مومیایی اجساد در کشور ما سابقه تاریخی هم دارد اما امروزه این اقدام فقط برای انتقال پیکر صورت می‌گیرد. وی گفت: برای اینکه پیکری به خارج کشور منتقل شود باید پزشکی قانونی تایید کند که آیا این پیکر فاقد بیماری مسری است یا نه و یکی از بهترین راه‌ها مومیایی کردن با روش‌های علمی است. هدایت شده افزود: برخی پیکرهایی که مومیایی می‌شوند از طریق سیستم قضایی تحویل پزشکی قانونی می‌شوند که پس از مشخص شدن علت فوت به درخواست اولیای دم کار مومیایی صورت می‌گیرد و یکسری پیکرها نیز از بیمارستان منتقل می‌شود و علت فوت هم مشخص است اما برای خروج از کشور نیازمند مومیایی شدن در پزشکی قانونی است. وی گفت: بحث مومیایی برای پیکر متوفیان ایرانی به هیچ صورت انجام نمی‌شود و این اقدام فقط ویژه پیکرهایی است که از اتباع خارجی هستند و به درخواست اولیای دم یا سفارتخانه‌ها این اجساد برای انتقال به خارج کشور باید مومیایی شود. رئیس تالار تشریح اداره کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: این اقدام به‌طور متمرکز در تهران انجام می‌شود و تعرفه مومیایی در سال گذشته 2 میلیون تومان بود که امسال به 3 میلیون تومان افزایش یافت. وی افزود: تعرفه‌های پزشکی قانونی هر ساله با دستور رئیس قوه‌قضائیه تصویب می‌شود و همه این درآمدها به خزانه می‌رود.
 
مسدود شدن محور زاهدان بر اثر توفان شن
رئیس پلیس استان کرمان گفت: محور «فهرج - زاهدان» به علت توفان شن و کاهش شعاع دید مسدود است. به گزارش ایلنا، سرهنگ «یوسف نجفی» رئیس پلیس استان کرمان گفت: محور «فهرج - زاهدان» به علت توفان شن و کاهش شعاع دید مسدود است.وی افزود: شدت توفان تردد را با مشکل مواجه کرده و ریزگردها نیز باعث شده شهروندان فهرجی به علت مشکلات تنفسی در منازل بمانند. وی در پایان با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی و راهور برای خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: در صورت بازگشایی مسیر متعاقبا اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0115 sec