printlogo


کد خبر: 173759تاریخ: 1396/1/19 00:00
عباس آخوندی:
باور کنید بسیار صبورم!

اقدام غیراخلاقی عباس آخوندی در مواجهه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان واکنش‌های گسترده‌ای در میان اهالی رسانه و به طور کلی در افکار عمومی داشت. پس از آنکه تصاویر مربوط به پرخاشگری عباس آخوندی به یک خبرنگار در حیاط ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری منتشر شد؛ موج گسترده‌ای از انتقادات در رسانه‌ها و نیز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد. ماجرا به مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شد و برخی نمایندگان مجلس اقدام غیراخلاقی آخوندی را تقبیح کردند. در شبکه‌های اجتماعی نیز انتقادات زیادی در قالب طرح، طنز و... علیه این اقدام وزیر دولت حسن روحانی منتشر شد.
 به گزارش «وطن امروز»، در حوزه صنفی نیز به‌رغم سکوت رسانه‌های اصلاح‌طلب اما جریان شریف رسانه‌ای ساکت ننشست. در همین راستا کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در بیانیه‌ای نسبت به رفتار تامل برانگیز وزیر راه‌وشهرسازی با یک خبرنگار زن واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: برخورد تند و عتاب‌گونه دولتمردان و مدیران ارشد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه شایسته تلاش صادقانه اصحاب قلم و رسانه‌ نیست و بی‌تردید جایگاه دولتمردان و مدیران را در نگاه افکارعمومی تنزل خواهد داد.
این بیانیه می‌افزاید: رفتار تند و ناشایست آقای آخوندی وزیر محترم راه‌وشهرسازی با یک خبرنگار در حاشیه جلسه هیات دولت و پرخاشگری زننده وی در واکنش به یک سوال که حق طبیعی هر صاحب‌فکر و قلمی است، از مصادیق تلخ برخورد نامناسب با خبرنگاران بوده که هرگز قابل اغماض و توجیه نیست. کانون انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران با تقبیح این اقدام دلجویی و عذرخواهی وزیر محترم را حداقل اقدام لازم در راستای دفاع از حریم حقوق شهروندی می‌داند.
آخوندی: بر آزادی مطبوعات پا می‌فشارم!
اما عباس آخوندی که از زمان حضور در وزارت راه و شهرسازی رفتارهای نامتعارف زیادی از وی دیده شده است؛ همزمان با افزایش انتقادات به رفتار غیر اخلاقی او، ناگزیر به نشان دادن واکنش شد. وزیر دولت روحانی این بار نیز با غرور و تبختر به این ماجرا واکنش نشان داد و حاضر به عذرخواهی از جامعه رسانه‌ای نشد.
او با انتشار نامه‌ای نوشت: «سال‌هاست به روشنی دریافته‌ام که هیچ کشوری روی رستگاری و توسعه را نخواهد دید مگر به یاری گردش آزاد اطلاعات و وجود خبرنگارانی آزاده، مستقل و شجاع. به همین دلیل نیز سال‌هاست چه در لباس یک شهروند ساده و چه در مقام وزیر بر آزادی مطبوعات، حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق شهروندان در دسترسی آزاد به اطلاعات پای فشرده‌ام و تمام سعی خود را به کار بسته‌ام. همواره وظیفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوی پرسش‌های شما باشم و از شنیدن انتقادها و کاستی‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگویم. مثال بارز آن انجام وظیفه پاسخگویی در برابر مجلس محترم شورای اسلامی و نمایندگان محترم در جریان دو استیضاح از اینجانب بود. اما ادامه نامه آخوندی به جای آنکه حاوی عذرخواهی از جامعه رسانه‌ای و ندامت از کرده غیراخلاقی خود باشد؛ متهم کردن جامعه رسانه‌ای است. او در ادامه این نامه به جای عذرخواهی از خبرنگار مربوط، به‌گونه‌ای نوشته که خبرنگار مزبور و رسانه متبوع را مورد هجمه و تهمت قرار داده است. وزیر مولتی میلیاردر حسن روحانی در این نامه نوشت: اما آنچه سینه مرا تنگ می‌کند و گاهی فریاد مرا به آسمان می‌برد، رویارویی با جریانی است که در برابر ملت ایستاده است. جریانی که تخم ناامیدی می‌افشاند و در عین حال
که خود سهم اصلی را در ایجاد وضع نابسامان کنونی کشور دارد، در لباس یک مدعی تمام‌عیار ظاهر می‌شود. آنان که در جریان به یغما دادن ثروت ملت و آینده این نسل و نسل‌های بعدی، یا مشارکت داشته‌اند یا حامی بوده‌اند، اکنون هر تلاشی برای توسعه و آبادانی و بازگرداندن عزت ایرانیان را در هاله‌ای از شک و تردید و دودلی فرو می‌برند. غرور وزیر راه در پایان این نامه نیز به طرز مشخصی نمودار شد. او در خاتمه نامه‌اش نوشت: باور کنید که من بسیار صبورم لیکن با جریانی مواجهیم که جز لجاجت و عناد هیچ چیز ندارد. البته می‌پذیرم که باز باید صبورتر بود».


Page Generated in 0/0064 sec