printlogo


کد خبر: 173827تاریخ: 1396/1/20 00:00
اخبار

اطلاعیه دفتر آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی
آیت‌الله نوری‌همدانی از ملاقات‌های انتخاباتی معذور است
دفتر آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی، از مراجع عظام تقلید، درباره درخواست ملاقات‌های انتخاباتی اطلاعیه‌ای صادر کرد. متن اطلاعیه دفتر آیت‌الله نوری‌همدانی به‌شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ضمن تبریک اعیاد ماه‌های رجب و شعبان و با توجه به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال درخواست برای ملاقات نامزدهای محترم انتخاباتی و یا مرتبطین با این موضوع از مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی مدظله‌العالی، این دفتر به اطلاع می‌رساند معظم‌له پیرامون اصل حضور پرشور و همگانی مردم متعهد ایران اسلامی در انتخابات و همچنین بیان شاخص‌های انتخاب اصلح، فرمایشاتی در گذشته داشته‌اند که در آینده نیز مورد تأکید هستند. ولی این دفتر از پذیرش کلیه شخصیت‌های محترمی که در رابطه با موضوع مربوط به انتخابات با معظم‌له درخواست ملاقات داشته باشند، معذور است.

آیت‌الله موحدی‌‌کرمانی: جبهه مردمی حزب نیست، یک تفکر است
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: همه کاندیداهای جبهه مردمی به مکانیزم و سازوکار این جبهه و به تعهدات خود پایبند خواهند بود. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: جبهه مردمی، جناح یا یک حزب سیاسی نیست، بلکه یک تفکر است که همه گروه‌های درون انقلاب آن را قبول دارند و به اصول و مبانی آن احترام می‌گذارند، لذا نباید جبهه مردمی را حزب یا جناح تعریف کنیم. وی با بیان اینکه جبهه مردمی آمده تا نگرانی‌های مردم از نحوه اداره کشور را رفع کند، تاکید کرد: گزینه نهایی جبهه مردمی از بین 5 گزینه‌ای که نمایندگان مردمی انتخاب کرده‌اند، تعیین خواهد شد.

ماجرای هدیه‌های باز نشده
صفدر حسینی به نمایندگان
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از پس‌‌ فرستادن هدیه‌های صندوق توسعه ملی به نمایندگان در مجلس نهم شورای اسلامی خبر داد. احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام اینکه در مجالس نهم و دهم نمایندگان پیشگام‌تر از همیشه با فساد اقتصادی برخورد داشته‌اند، ادامه داد: در مجلس نهم برخی نمایندگان برای جلسه‌ای به صندوق توسعه ملی رفته بودند که در آن زمان صفدر حسینی، ریاست این صندوق را به‌عهده داشت. پس از آن جلسه مسؤولان این صندوق به ‌تعداد نمایندگانی که در آن جلسه حضور داشتند، به‌عنوان هدیه «تبلت» داده بودند. عضو هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: پس از دادن این تبلت‌ها به نمایندگان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بازگرداندن این هدیه‌ها به صندوق توسعه ملی شد. امیرآبادی اظهار داشت: پس از نامه توکلی به رئیس مجلس، تبلت‌ها به ‌‌دستور هیات‌رئیسه پارلمان به صندوق توسعه ملی بازگردانده شد. صفدر حسینی در فاصله سال‌های 1392 تا 1395 ریاست صندوق توسعه ملی را عهده‌دار شد که بعد از 3 سال حضور در این جایگاه به‌دلیل افشا و انتشار فیش‌های حقوقی نجومی، وی ناگزیر به ترک این سمت شد.

روحانی: هیأت حقیقت‌یاب برای سوریه تشکیل شود
رئیس‌جمهور گفت: باید هیات‌ بین‌المللی حقیقت‌یاب برای روشن شدن حمله شیمیایی سوریه تشکیل شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی گفت: امروز به بهانه اینکه در یک نقطه‌ای از سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده؛ البته اینکه چه کسی استفاده کرده و نوع آن معلوم نیست، سوریه مورد هدف موشکی قرار می‌گیرد. این در حالی است که سازمان ملل به صراحت اعلام کرده 3 سال پیش بازرسی‌های لازم را در سوریه انجام داده و اینگونه سلاح‌ها را از آنجا جمع‌آوری کرده است. رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز باید روشن شود این سلاح شیمیایی چگونه و از کدام مرز به آنجا آمده است. روحانی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند پلیس و قاضی جهان هستند، اظهار داشت: در جریان اخیر خودشان قضاوت کرده و خودشان وارد عمل شدند و نیمه شب با موشک یک پایگاه هوایی در سوریه را مورد حمله قرار داده و عده‌ای از مردم بی‌گناه سوریه را هم شهید کردند. باید روشن شود این تجاوز به چه دلیلی به یک کشور مستقل انجام شده است.


Page Generated in 0/0220 sec