printlogo


کد خبر: 173843تاریخ: 1396/1/20 00:00
اخبار

پدیده‌ای به نام « تنبلیسم» اجتماعی!
 «جوان امروزی از همان زمانی که وارد دانشگاه می‌شود، تمام فکرش رسیدن به پول و درآمد‌های آنچنانی است، جوان امروزی با فرهنگ کار و تلاش مضاعف برای زندگی میانه‌ای ندارد و به قول خودش به دنبال راه‌های میانبری است که هر چه سریع‌تر، بی‌زحمت‌تر و بدون حاشیه به پول، ماشین و خانه برسد.»
تا همین چند سال پیش، جملات، واژگان و مثل‌هایی مانند «از تو حرکت، از خدا برکت» را در جامعه و از زبان مردم بسیار می‌شنیدیم. البته این جمله همچنان هم کم و بیش شنیده می‌شود اما بی‌تردید آنطور که باید به معنا و مفهوم واقعی آن توجه نمی‌شود. این روزها فرهنگ تلاش و کوشش برای به دست آوردن رزق و روزی هم مانند بسیاری از فرهنگ‌های اصیل ایرانی دچار تغییر شده است و از ترکش‌های فرهنگ بیگانه و غربی در امان نمانده است.
در روزگاری نه‌چندان دور پدران ما اعتقاد داشتند برای به دست آوردن رزق و روزی و برکت مال و در نهایت رسیدن به جایگاه‌های مناسب، باید همت گماشت. باید دست را بر زانو گذاشت و با توکل به خدا برای زندگی تلاش کرد اما جوانان امروزی با این دیدگاه تا حد زیادی بیگانه هستند.
جوان امروزی از همان زمانی که وارد دانشگاه می‌شود، تمام فکرش رسیدن به پول و درآمد‌های آنچنانی است، جوان امروزی با فرهنگ کار و تلاش مضاعف برای زندگی میانه‌ای ندارد و به قول خودش به دنبال راه‌های میانبری است که هر چه سریع‌تر، بی‌زحمت‌تر و بدون حاشیه به پول، ماشین و خانه برسد!
هر چند که هنوز هم در بین جمعیت جوان کشور افراد زیادی هستند که برای ساختن زندگی خود تلاش می‌کنند و به باور‌های قدیمی اعتقاد دارند اما از شواهد موجود و دغدغه‌های جوانان مشخص است که پدیده «تنبلیسم» به سرعت در بین این قشر از جامعه در حال نفوذ و گسترش است.
 به هر روی سال اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال می‌تواند زمینه مناسبی برای ترویج هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ کار و تلاش بویژه بین اقشار جوان جامعه باشد.
 فراموش نکنیم تنها حمایت از تولید داخلی برای تحقق کامل اقتصاد مقاومتی کافی نیست و ترویج فرهنگ کار و تلاش برای افزایش تولید و بهره‌وری هم از جمله ضرورت‌های غیر قابل اجتناب در جامعه امروزی است.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد
بهره‌برداری از شبستان‌های حرم امامین جوادین(ع)
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از افتتاح طرح توسعه شبستان‌های حرم در عید فطر خبر داد. به گزارش فارس، حسن پلارک گفت: با بهره‌برداری از این طرح که با کمک‌های مردمی و همت متخصصان ایرانی در شبستان شرقی و غربی متصل به حرم در حال اجراست، وسعت کنونی این آستان مقدس 4 برابر افزایش می‌یابد. وی با اشاره به حضور چشمگیر زائران ایرانی در حرم امام موسی کاظم و امام جواد علیهم‌‌السلام در ایام و مناسبت‌هایی مانند اربعین طی سال‌های اخیر افزود: به‌منظور رفاه حال زائران ساخت 2 صحن بزرگ امام رضا(ع) با 60 هزار مترمربع زیربنا و صحن صاحب‌الزمان(عج) با 70هزار مترمربع زیربنا در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات است. پلارک با اشاره به وجود میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی در حرم امامین جوادین علیهم‌السلام گفت: در جای جای این حرم مطهر، کاشی‌کاری‌های ارزشمندی مربوط به دوران صفویه و قاجار وجود دارد که هم‌اکنون به دست کارشناسان ایرانی در حال ترمیم و بازسازی است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حرم این 2 امام همام بزرگ‌ترین صحن در اعتاب مقدسه است، یادآور شد: سال گذشته با همت استادکاران ایرانی طرح مرمت و طلاکاری 3 گلدسته حرم بعد از 2 سال تلاش به اتمام رسید و در عید فطر گذشته رونمایی شد.


Page Generated in 0/0056 sec