printlogo


کد خبر: 173855تاریخ: 1396/1/20 00:00
رویدادها

توقف انتشار کتاب استاد سبزواری
انتشار آخرین کتاب زنده‌یاد حمید سبزواری به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.
به گزارش تسنیم، در حالی که قرار بود آخرین کتاب زنده‌یاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، همزمان با روز شعر و ادب فارسی منتشر و رونمایی شود، گردآورندگان این اثر از توقف انتشار آن به دلیل مشکلات مالی خبر دادند. رضا اسماعیلی، یکی از گردآورندگان این کتاب در این رابطه گفت: این اثر با همکاری و مشارکت مصطفی محدثی‌خراسانی، حسین اسرافیلی، خانواده زنده‌یاد سبزواری و من تهیه شد. قرار بود این کتاب در تابستان سال گذشته منتشر شود اما به دلیل مشکلات مالی انتشار آن در حال حاضر متوقف شده و معلوم نیست چه زمانی به چاپ برسد. این شاعر یادآور شد: سرودهای زنده‌یاد سبزواری پراکنده بود و گاه نسخه مکتوبی از آنها در دست نبود. سرودهای متعددی از استاد با همکاری محدثی‌خراسانی از آرشیو صداوسیما استخراج و در این اثر تدوین شد. زنده‌یاد حمید سبزواری از شاعران توانای شعر انقلاب است که با نام «پدر شعر انقلاب» از او یاد می‌شود. از او تاکنون آثار متعددی منتشر شده اما عمده شهرت سبزواری به دلیل سرودهای انقلابی اوست که عموم مردم ایران با آن خاطره دارند.

نمایشگاه عکس‌ «حلب آزاد شد»
نمایشگاه عکس‌ «حلب آزاد شد» همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، نمایشگاه عکس‌های «مرتضی شعبانی» پس از آزادسازی حلب توسط خانه عکاسان ایران (حوزه هنری) برگزار می‌شود. نمایشگاه عکس‌های مرتضی شعبانی پس از آزادسازی حلب روز یکشنبه 20 فروردین همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی از ساعت 16 افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

نمایش‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب
نمایش‌های «نوک مگسک...»، «جوجه تیغی» و «فیش» در هفته هنر انقلاب در حوزه هنری اجرا خواهد شد. نمایش کمدی «نوک مگسک...» فردا با حضور حسین محب‌اهری در تماشاخانه ماه آغاز به کار خواهد کرد. به گزارش فارس، در هفته هنر انقلاب اسلامی (19 تا 25 فروردین‌ماه) چند نمایش مختلف در سالن‌های حوزه هنری اجرا خواهد شد. نخستین نمایش «نوک مگسک زیر دشمن» به کارگردانی مهدی رحیمی‌سده از امروز در تماشاخانه ماه با حضور حسین محب اهری آغاز می‌شود. این کمدی به عنوان نخستین نمایش تماشاخانه‌های حوزه هنری در سال 96 اجرای عمومی خود را از امروز آغاز خواهد کرد.

«حسام» همچنان در اوج
«وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام همچنان پرفروش است و در کنار کتاب‌های بزرگانی دیگر در صدر جدول پرفروش‌های هفته دوم فروردین 96 خودنمایی می‌کند. به گزارش فارس، سال 96 از راه رسید و فصل آماده شدن مسیر برای نمایشگاه کتاب در حال هموار شدن است تا ناشران و کتابفروشان تعجیل بیشتری بر امور دهند و خود را برای حضور پررنگ‌تر در نمایشگاه مهیا کنند. یکی از کتاب‌هایی که جزو پرفروش‌ها قرار گرفته است در دی‌ماه سال گذشته منتشر شده و بلافاصله مورد اقبال قرار گرفته است. حوزه کاری این اثر کودک و نوجوان است؛ کتاب «بچرخ تا بچرخیم» با موضوع خودباوری و تقویت اعتماد به نفس ملی، وارد بازار کتاب شده است. این کتاب تاکنون 2 جایزه ویژه «رسول آفتاب» و «عمار» را دریافت کرده است. به صورت استاندارد حرفه‌ای برای مخاطب کودک تولید شده است و لبه‌های کتاب به صورت نیم‌گون (دال بر) که نوعی طراحی ایمن برای کودکان است طراحی شده است. «محمد(ص) مثل گل بود» اثری که بتازگی 210 هزار تایی شده است و جزو پرفروش‌ترین آثار حوزه کودک سال گذشته به شمار می‌رود باز هم در لیست سال 96 خودنمایی می‌کند. استیو تولتز، نویسنده‌ استرالیایی متولد 1972 سیدنی، نخستین رمانش «جزء از کل» را در سال 2008 منتشر کرد که با استقبال زیادی روبه‌رو شد و همان سال نامزد جایزه‌ بوکر شد که کمتر برای نویسنده‌ای که کار اولش را نوشته پیش می‌آید. این کتاب با وجود مدت‌زمان کوتاهی که از چاپش گذشته، اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ استرالیا مطرح است. «ریگ روان» نیز که در سال 2015 منتشر شده است همانند «جزء از کل»، بهره گرفته از زمینه‌های فلسفه‌ای در دل داستان‌های اجتماعی است. هر دو این آثار با اقبال مخاطبان همراه شده است.


Page Generated in 0/0187 sec