printlogo


کد خبر: 173866تاریخ: 1396/1/20 00:00
چهارگوشه

طرح ترور اون روی میز ترامپ
تهدیدها و هشدارهای تند آمریکا علیه کره‌شمالی شدت گرفته است. یک روز پس از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه نظامی سوریه، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هشدار داد کشورش آماده اقدام یکجانبه علیه کره‌شمالی است. شبکه NBC نیز شنبه گزارش داد شورای امنیت ملی آمریکا گزینه‌هایی را برای مقابله با «خطر هسته‌ای» کره‌شمالی به ترامپ پیشنهاد داده است. این شبکه به نقل از منابع خود اعلام کرد یکی از این پیشنهادها ترور کیم جونگ ‌اون، رهبر این کشور است.

احتمال حبس رئیس سامسونگ
در حالی محاکمه لی جائه یونگ، رئیس اجرایی شرکت بزرگ بین‌المللی سامسونگ کره‌جنوبی در ارتباط با پرونده بزرگ فساد مالی این کشور در جریان است که در صورت گناهکار شناخته شدن، وی به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد. پرونده لی به بحران سیاسی و اقتصادی کره‌جنوبی گره خورده است که باعث شد پارک گئون‌هه، رئیس‌جمهوری سابق کره‌جنوبی نیز از سوی پارلمان استیضاح شده و با رای دادگاه قانون اساسی برکنار شود. احتمال دارد پارک که در زندان بسر می‌برد، به 10 سال حبس محکوم شد.

خودکشی گروهی معلمان مراکشی
کاربران مراکشی، شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر بخشی از فیلم خودکشی گروهی از معلمان بیکار را دست به دست کردند. بر اساس این فیلم، گروهی از معلمان در یکی از خیابان‌های پایتخت، دستان خود را با طناب بسته بودند و در میان فریاد و شیون عابران روی خود بنزین می‌ریختند. این ویدئو لحظه رسیدن و حمله نیروهای پلیس به معلمان را نشان می‌داد که در اوج شلوغی و هرج و مرج، شیشه‌های بنزین را یکی پس از دیگری از آنان می‌گرفتند که در پایان خودکشی گروهی این معلمان ناکام ماند.

بازداشت مظنون حمله استکهلم
رسانه‌ها گزارش می‌دهند که مظنون اصلی حمله اخیر سوئد که در آن 5 تن کشته شدند یک مرد مسلمان 39 ساله ازبکستانی است. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، این فرد پیش از این حمله در صفحه فیس‌بوک خود تبلیغات افراط‌گرایان و تصاویر زخمی‌شدگان انفجار در ماراتن بوستن 2013 را منتشر کرده بود. گفته می‌شود این ازبک پدر 4 فرزند است. با این حال تاکنون در رابطه با حمله روز جمعه استکهلم که طی آن فردی با کامیون ربوده شده به سمت مردم هجوم برده بود، 2 تن بازداشت شده‌اند.

تظاهرات مخالفان درآفریقای‌جنوبی
حدود 30 هزار معترض در خیابان‌های ژوهانسبورگ و شهرهای بزرگ آفریقای‌جنوبی تظاهرات کرده و خواستار برکناری رئیس‌جمهور جاکوب زوما شدند. همزمان با مخالفان تعدیل کابینه و سیاست‌های زوما، حامیان دولت نیز به طور موازی در تظاهراتی که روز جمعه برگزار شد شرکت کردند. در ژوهانسبورگ بزرگ‌ترین شهر آفریقای‌جنوبی تظاهرات مزبور به خشونت کشیده شد و پلیس به سمت تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کرد. اقدام رئیس‌جمهور آفریقای‌جنوبی مبنی بر برکناری «برافین جوردان» وزیر دارایی این کشور از پنجشنبه گذشته باعث ایجاد خشم در میان هواداران و مخالفان شده است. پیش از این رئیس پارلمان آفریقای‌جنوبی اعلام کرده بود که مجلس موضوع رای عدم اعتماد به زوما را بررسی خواهد کرد.

حزب‌الله: اقدام احمقانه ترامپ تأثیری بر محور مقاومت نخواهد گذاشت
جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی آمریکا به فرودگاه الشعیرات در سوریه، متذکر شد این اقدام احمقانه دولت دونالد ترامپ تاثیری بر روحیه ارتش سوریه و محور مقاومت نخواهد گذاشت. حزب‌الله، عصر جمعه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: این حمله نشان‌دهنده پافشاری واشنگتن به ادامه تجاوزات به امت ما برای خدمت به رژیم صهیونیستی و تحقق طمع‌ورزی‌هایش در منطقه است. در این بیانیه آمده است: این تجاوز همچنین نمی‌تواند تأثیر منفی بر پیمان مقاومت و پایداری داشته باشد؛ پیمانی که در جنگ علیه تروریسم از سوریه حمایت می‌کند. در ادامه این بیانیه تأکید شده است: این اقدام احمقانه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز تنش بزرگ و خطرناکی در سطح منطقه است و اوضاع جهانی را پیچیده خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0173 sec