printlogo


کد خبر: 173881تاریخ: 1396/1/21 00:00
پویش «روشنا» عاملی برای پرفروش شدن کتاب‌ها

براساس گزارش ارائه ‌شده زیر بازارچه کتاب در هفته‌ اخیر، همه کتاب‌های معرفی‌شده در پویش مطالعاتی روشنا، در میان کتاب‌های پرفروش سال 95 قرار گرفتند. به گزارش روابط عمومی پویش مطالعاتی روشنا، قرار گرفتن کتاب‌ها در پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی نشان داده است که می‌تواند اعتماد مخاطبان و کتابفروشی‌ها را در بر داشته باشد و باعث پرفروش شدن کتاب‌ها شود. در سال گذشته پویش مطالعاتی روشنا، 6 عنوان کتاب را در دوره‌های پنجم و ششم، به مخاطبان خود معرفی کرد که هر 6 عنوان «ملاقات در شب آفتابی»، «گام‌های سلوک»، «شهر ضرب‌المثل‌ها»، «رحمت واسعه»، «سقای آب و ادب» و «بچه‌ها عاشورا» مورد استقبال مردم قرار گرفت و براساس گزارش سالانه زیر بازارچه کتاب  جزو کتاب‌های پرفروش سال 95 قرار گرفتند. همچنین کتاب‌های «همنام گل‌های بهاری» و «محمد مثل گل بود» که از طرف پویش روشنا، در سال 93 به عنوان کتاب منتخب پویش «عشاق محمد» معرفی شده بود، باز هم در سال 95 نیز جزو کتاب‌های پرفروش قرار گرفتند. رمان عاشورایی «نامیرا» هم که در دور چهارم این پویش در ایام محرم و صفر سال 94 معرفی شده بود نیز در میان پرفروش‌ها دیده می‌شود. توجه به قیمت‌گذاری مناسب کتاب‌ها یک از عواملی است که می‌تواند در جذب مخاطب تاثیر داشته باشد. با بررسی دقیق‌تر گزارش زیر بازارچه کتاب، به موضوع مهم‌تری پی می‌بریم که عامل قیمت به عنوان یکی دیگر از عوامل پرفروش شدن سایر کتاب‌ها در سال 95 بوده است. پویش مطالعاتی روشنا با توجه به همین عامل، در دوره‌های گذشته و همچنین در دوره جاری، با صرف نظر از حقوق مادی اقدام به کاهش قیمت کتاب‌ها کرده است که این خود می‌تواند به عنوان الگویی برای ناشران باشد. هفتمین پویش مطالعاتی روشنا نیز از اسفندماه سال گذشته با معرفی کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و کتاب کودک «بچرخ تا بچرخیم» آغاز شده است. مخاطبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی rushana.ir از مراکز فروش کتاب‌ها و نحوه شرکت در پویش اطلاع کسب کنند.


Page Generated in 0/0048 sec