printlogo


کد خبر: 173882تاریخ: 1396/1/21 00:00
اخبار

معرفی 5 نامزد نهایی چهره سال هنر انقلاب
معاون هنری حوزه هنری 5 نامزد نهایی کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی را معرفی کرد. به گزارش مهر،  فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری از انتخاب 5 نامزد نهایی انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این افراد بر اساس شیوه انتخاب مرحله به مرحله توسط گروهی متشکل از جمعی از هنرمندان، مدیران فرهنگی و نخبگان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی پس از بررسی‌های نهایی به عنوان 5 گزینه نهایی برای نامزدی کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی شدند. وی افزود: بر اساس آرا ، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، بهناز ضرابی‌زاده، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدحسین مهدویان و حمید حسام این افراد را تشکیل می‌دهند. نظری ادامه داد: ترکیب این 5 نفر تغییر نخواهد کرد و اینکه چه فردی می‌تواند در نهایت حائز عنوان چهره سال هنر انقلاب شود به تکمیل فرآیند جمع‌آوری آرای نهایی نخبگان برای انتخاب بستگی دارد. معاون هنری حوزه هنری تاکید کرد: پیش از انتخاب فهرست 7 نفره فهرستی ۱۴ نفره نیز وجود داشت که چهره‌هایی مانند نادر طالب‌زاده، سیدمحمود رضوی، ابوالقاسم طالبی، فرهاد عظیما و برخی دیگر عزیزان هنرمند و نام‌آشنا نیز در آن حضور داشتند که طی فرآیند انتخاب مرحله به مرحله اسامی محدودتر شد. به گفته نظری، چهره سال هنر انقلاب در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب روز جمعه هفته جاری در حوزه هنری معرفی خواهد شد.

دسترسی به اطلاعات ۹۲ هزار کتاب خارجی نمایشگاه کتاب
مشخصات بیش از ۹۲ هزار عنوان از کتب خارجی عرضه‌شده در بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران روی سایت انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان قرار گرفت. به گزارش مهر، در این سایت به نشانی www.anjomannasheran.com امکان جستجوی پیشرفته و موضوعی این کتاب‌ها با کلیدواژه‌های مختلف و با توجه به عنوان کتاب، نام نویسنده، نام ناشر، سال انتشار و موضوعات مختلف فراهم شده است. بررسی اطلاعات کتاب‌های عرضه‌شده نشان می‌دهد از این تعداد عنوان کتاب، بالغ بر ۸۷ هزار عنوان کتاب لاتین و نزدیک به ۷۰۰۰ عنوان کتاب عربی است. همچنین نزدیک به ۴۸ هزار عنوان از کتاب‌های لاتین منتشرشده مربوط به 3 سال اخیر و سال ۲۰۱۷ است. سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

جهرمی، دبیر هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس
فروغی‌جهرمی، دبیر هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس شد. به گزارش فارس، سرتیپ‌دوم حمیدرضا گرامی، مسؤول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع‌مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با اشاره به اهمیت ادبیات دفاع‌مقدس در کلام رهبر انقلاب اظهار داشت: ما تلاش داریم در این زمینه، نویسندگان و نیز استعدادهای ادبیات دفاع‌مقدس را رصد و به فعالیت بیشتر در این عرصه تشویق کنیم. برای همین منظور شورای سیاست‌گذاری هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع‌مقدس شکل گرفته و فرآیند برگزاری جشنواره در دست برنامه‌ریزی است. گرامی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره آثار منتشرشده در سال‌های 1393 و 1394 مورد داوری قرار خواهد گرفت. وی افزود: در این دوره از جشنواره آثار منتشرشده در سال‌های 1393 و 1394 مورد داوری قرار خواهد گرفت.

معرفی 50 فیلم برتر 2016
سایت FilmStage در جدیدترین رده‌بندی خود نام ۵۰ فیلم برتر ۲۰۱۶ از منظر خود را منتشر کرده است و خبری از فرهادی در این فهرست نیست. به گزارش تسنیم، در این فهرست فیلم‌ «منچستر کنار دریا» به کارگردانی «کنت لونرگان» به عنوان برترین فیلم سال 2016 انتخاب شده است و فیلم‌های «او» و «تونی اردمن» که رقبای فرهادی در جشنواره‌های مختلف بوده‌اند نیز جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که نامی از اصغر فرهادی و «فروشنده» در میان اسامی پنجاه‌گانه نیست. به نظر می‌رسد فیلم برنده جایزه اسکار چندان در جلب توجه عشق سینماها موفق نبوده است. پس از اهدای جوایز اسکار نیز رسانه‌های دست چپی چون گاردین نسبت به اهدای اسکار به فرهادی اعتراض کرده بودند، با این حال فیلم فرهادی در گیشه و بردن جایزه موفق ظاهر شده است.


Page Generated in 0/0047 sec