printlogo


کد خبر: 173884تاریخ: 1396/1/21 00:00
نبرد سرنوشت‌ساز پرسپولیس مقابل الریان قطر
حماسه برای آغاز صعود

پرسپولیس اگرچه سال 96 را با شکست آغاز کرد اما در ادامه با پیروزی مقابل پیکان و شکست تراکتورسازی و توقف استقلال 99 درصد راه قهرمانی در لیگ برتر را طی کرده است. سرخپوشان اکنون به فکر حضوری قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا هستند. پرسپولیس که در بازی رفت مقابل الریان در قطر با وجود شایستگی و در عین ناباوری شکست خورد دوشنبه‌شب به فکر جبران آن باخت و انتقام از الریان است. پرسپولیس در بازی رفت با وجود مالکیت 58 درصدی توپ و داشتن 19 موقعیت گل 3 بر یک شکست خورد و اکنون شاگردان برانکو با روحیه‌ای مضاعف که ناشی از هواداران پرشور پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است می‌خواهند با یک پیروزی در آسیا هم به صدر جدول برسند. الریان در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی کار بسیار دشواری مقابل سرخپوشان ایرانی دارد و قطعا این مسابقه کلید صعود پرسپولیس از گروهش است. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برعکس لیگ برتر راحت دروازه‌اش باز شده و دریافت 6 گل خورده رکورد مناسبی برای قدرتمندترین خط دفاع لیگ برتر ایران نیست. با این حال برانکو قطعا در این دیدار تدابیر تاکتیکی لازم برای گل نخوردن و گلزنی به حریف قطری را در نظر گرفته است.
پرسپولیس لباس یکدست سرخ و الریان یکدست آبی به تن می‌کند
پرسپولیس در زمین مسابقه یکدست سرخپوش خواهد بود و الریان هم یکدست آبی می‌پوشد. در جلسه هماهنگی پیش از بازی که به ریاست نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا اون چونگ چول برگزار شد، مقرر شد پرسپولیس و الریان برای بازی امروز به ترتیب یکدست سرخ و آبی می‌پوشند. دروازه‌بان‌های 2 تیم هم به ترتیب مشکی و سبز می‌پوشند و نیمکت‌نشینان سفید و زرد خواهند بود. داوران هم در این دیدار پیراهن لیمویی می‌پوشند. گفتنی است، دیدار برگشت تیم‌های پرسپولیس و الریان قطر از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمان آسیا 2017 بعدازظهر دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
برانکو: مقابل الریان گزینه‌ای جز پیروزی نداریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است تیمش موظف است مقابل الریان قطر به پیروزی برسد. برانکو ایوانکوویچ پیش از دیدار تیمش مقابل الریان قطر در چهارمین دیدار لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری حاضر شد و درباره این دیدار، گفت: مشتاقانه منتظر دیدار هستیم. این نخستین بازی آسیایی ما در تهران است و انتظار داریم هواداران‌مان ورزشگاه آزادی را پر کنند. نتایج ما در لیگ می‌تواند انگیزه کافی برای حمایت آنها از ما باشد. وی ادامه داد: گروهی که ما در آن قرار داریم گروه نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. قهرمانان ایران، عربستان و قطر و همچنین یکی از بهترین تیم‌های امارات در آن قرار دارند. بازی با الریان برای ما بسیار مهم است و گزینه دیگری جز پیروزی مقابل این تیم نداریم. این مسؤولیت ماست و باید آن را انجام دهیم. برانکو درباره حضور تماشاگران در بازی امروز گفت: انتظار کمک از تماشاگران را دارم و امیدوارم با حضورشان تاثیر خوبی در بهتر بازی کردن ما داشته باشند. وی درباره اتفاقاتی که احتمال دارد با حضور تماشاگران در این بازی رخ دهد، گفت: من به طور کلی 7 سال است در ایران حضور دارم و مربی‌ای هستم که در برخی بازی‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تماشای بازی‌ها به استادیوم آمدند و فقط 2 بار شاهد پرتاب ترقه بوده‌ام. یک بار مقابل کره‌شمالی زمانی که سرمربی تیم‌ملی بودم و بار دیگر برابر تراکتورسازی در فصل گذشته بود. در همین‌جا باید از هواداران‌مان تمجید کنم که باشگاه و بازیکنان‌شان را بسیار دوست دارند و با شوق فراوان برای تماشای بازی به استادیوم می‌آیند. امیدوارم این بازی در فضایی جوانمردانه و ورزشی برگزار شود و حضور تماشاگران باعث شود بازی با کیفیت بالایی برگزار شود. برانکو درباره تاکتیک‌های تیمش در مقابل نماینده فوتبال قطر گفت: قبل از هر چیز تلاش می‌کنیم بهترین هدیه که پیروزی است را تقدیم هواداران کنیم که البته این پیروزی باید با بازی زیبا همراه باشد. تیم الریان ضعیف‌تر از تیم‌ملی قطر نیست. تعداد زیادی بازیکن خارجی و بین‌المللی دارد که مقابل آنها کار سختی پیش‌رو داریم اما امیدواریم جوی که هواداران در دیدار دوشنبه(امروز) ایجاد خواهند کرد باعث شوق و انگیزه بازیکنان ما شود.
مایکل لادروپ: می‌خواهیم نتیجه بازی رفت را تکرار کنیم
سرمربی تیم فوتبال الریان قطر با بیان اینکه نمی‌خواهد تیمش برابر پرسپولیس امتیاز از دست بدهد، گفت: برای گرفتن امتیاز به تهران آمده‌ایم. مایکل لادروپ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: چند هفته پیش در دوحه با این تیم بازی داشتیم. می‌دانیم بازی سختی پیش‌رو داریم. وی ادامه داد: ما برابر قهرمان ایران بازی داریم پس مسابقه سختی در پیش خواهیم داشت و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا همان نتیجه را بگیریم و پیروز شویم. سرمربی تیم فوتبال الریان قطر ادامه داد: این هفتمین بار است که الریان در لیگ قهرمانان شرکت می‌کند و این تیم هیچ وقت به سطح بالاتری نرفته است. ما می‌خواهیم اتفاق خاصی بیفتد و این تیم به سطح بالاتری صعود کند. وی درباره اینکه با لخویا یک برد و یک شکست 3 بر صفر مقابل پرسپولیس دارد، گفت: همینطور است. بازی‌های 2 سال پیش پرسپولیس و لخویا را به یاد دارم. در بازی‌های ما 2 نتیجه 3 بر صفر رقم خورد که یکی از آنها را بردیم و یکی از آنها را باختیم؛ ما نمی‌خواهیم دوباره این اتفاق بیفتد. مقابل این تیم در دوحه بازی کردیم و می‌دانیم پرسپولیس بازیکنان زیادی در تیم‌ملی دارد که در یک قدمی جام‌جهانی هستند. لادروپ درباره حضور هواداران گفت: من فکر می‌کنم این موضوع سخت نباشد. بازیکنان من مقابل هواداران زیادی بازی کردند که فکر نمی‌کنم این هواداران مشکلی ایجاد کنند. البته حضور آنها کمک زیادی برای پرسپولیس است.
تداوم صدرنشینی آبی‌پوشان اهوازی
استقلال خوزستان امروز میهمان تیم لخویای قطر در لیگ قهرمانان آسیاست. استقلال خوزستان را می‌توان یکی از پدیده‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا دانست تیمی که با وجود مشکلات مالی فراوان توانسته حریفان متمول خود را در گروهش شکست دهد و بدون باخت در صدر گروه B مسابقات بایستد. آن هم در حالی که بهترین بازیکنان فصل گذشته از این تیم جدا شده بودند. آبی‌پوشان خوزستانی در لیگ برتر ایران در 3 هفته اخیر پیروز نشده و 2 شکست مقابل پرسپولیس صدرنشین و سیاه‌جامگان قعرنشین را تجربه کرده و مقابل ذوب‌آهن هم به تساوی رضایت داده‌اند با این حال در آسیا با دو برد متوالی در صدر هستند. آبی‌پوشان خوزستانی در آسیا با یک گل خورده قدرتمندترین خط دفاع را در این گروه دارند. استقلال خوزستان دوشنبه در قطر در حالی به مصاف تیم لخویا می‌رود که بازی رفت 2 تیم با نتیجه مساوی یک- یک به پایان رسید. البته در آن بازی آمار به سود حریف قطری بود ولی امتیازها تقسیم شد. استقلال خوزستان کار سختی در قطر دارد و گرفتن مساوی هم باعث تداوم صدرنشینی شاگردان سیروس پورموسوی خواهد شد البته پیروزی نتیجه‌ای ایده‌آل برای استقلال خوزستان خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0128 sec