printlogo


کد خبر: 173896تاریخ: 1396/1/21 00:00
سرخط خبر

 معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری از امضای دو قرارداد به مجموع ارزش یک میلیارد دلار برای داخلی‌سازی لوله‌های مورد استفاده در چاه‌های نفتی و گازی خبر داد.
 گمرک ایران ورود کالاهای مشابه تولید داخل مانند پوشاک، کیف، کفش، میوه، خشکبار و اقلامی از این قبیل به صورت ملوانی و گذرمرزی را ممنوع اعلام کرد.
 اکبر سهیلی‌پور، رئیس سازمان حسابرسی با بیان اینکه صورت‌های مالی بانک‌ها دارای اشکال بود و همین امر، بانک مرکزی را بر آن داشت دستور اصلاح صورت‌های مالی را بدهد، گفت: بانک‌ها باید بازسازی مالی شوند.
 در نخستین نشست رؤسای کمیسیون‌های اتاق ایران در سال ۹۶، نامه دولت به 3 اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون برای اجرای طرح تقسیم کار ملی در راستای جهش در تولید و ایجاد اشتغال، مورد بررسی قرار گرفت.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از همه روزنه‌ها نظیر مناطق آزاد، گمرکات کشور، ملوانی و ته‌لنجی و کوله‌بری که احتمال واردات غیررسمی از آنها وجود دارد پس از شناسایی جلوگیری خواهیم کرد.
 رئیس سازمان چای کشور از افزایش 7 درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۹۶ خبر داد و گفت: براساس تصمیم شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال ۲۶ هزار و ۲۴۲ ریال و درجه دو ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین شد که در مقایسه با پارسال 7 درصد بیشتر است.
 وزارت صنعت اعلام کرد: یک میلیون و 255 هزار و 211 دستگاه خودروی سواری در سال 95 در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 94که 892 هزار و 343دستگاه تولید شده بود، رشد 7/40درصدی پیدا کرده است.
 براساس آمارهای بانک مرکزی، درآمدهای دولتی در 11 ماهه سال 95، بالغ بر 117 هزار میلیارد تومان شده است که این رقم نسبت به عملکرد 11 ماهه سال 94بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
 هادی قوامی، عضو کمیسیون ویژه تولید ملی با بیان اینکه دولت قوانین مرتبط با تولید ملی را اجرا نمی‌کند، گفت: افزایش تعرفه‌های وارداتی علاوه بر افزایش درآمدهای دولتی، تنها سطح عمومی
قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0049 sec