printlogo


کد خبر: 173929تاریخ: 1396/1/21 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام باریک‌بین
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و ابوالشهید مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین باریک‌بین را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم مجاهد و ابوالشهید مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ هادی باریک‌بین رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. عمر با برکت این عالم ربانی از دیرباز در خدمت انقلاب و نظام اسلامی سپری شد و قزوین شاهد برجستگی‌ها و فداکاری‌های این روحانی بزرگوار انقلابی بوده است. مردم مؤمن و شریف استان قزوین که آن بزرگوار سالیان متمادی امامت جمعه‌ آنان را برعهده داشت شاهد منش و اخلاق و رفتاری از این عالم روحانی بودند که آنان بویژه جوانان را مجذوب می‌کرد و نمونه‌ یک روحانی پارسا و انقلابی را در برابر چشم آنان قرار می‌داد، بی‌شک خاطره‌های نیک و درخشانی در فضای فکری آن شهر و آن مردم عزیز از آن بزرگوار باقی خواهد ماند. رحمت و رضوان خدا بر او باد. اینجانب به همه‌ ارادتمندان و بویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۰فروردین۹۶

بیانیه سپاه پاسداران:
شهید صیادشیرازی الگوی مدافعان ایران اسلامی در برابر دشمن است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 21 فروردین سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیادشیرازی، آن شهید ارجمند را الگوی نسل‌های مدافع میهن اسلامی برابر جبهه دشمنان انقلاب و ملت ایران دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: کارنامه آن فرمانده خردمند، مومن، انقلابی و ولایت‌مدار مملو از نقاط عطف آموزنده‌ای است که تمسک به آن می‌تواند تابندگی و بالندگی مجموعه نیروهای مسلح بویژه ارتشیان غیور و دلاور را در عرصه مأموریت‌های محوله رقم زند. در ادامه این بیانیه تصریح شده است: تاثیرات شگرف و تعیین‌کننده شهید صیادشیرازی در تحقق مأموریت‌ها و هدف‌گذاری‌های ارتش و اندیشه‌ورزی وی در سطوح راهبردی و عالی نیروهای مسلح و نیز روحیه جهادی و انقلابی ایشان در برخورد قاطعانه با تهدیدات دشمن و عوامل ضدانقلاب، شخصیت ممتاز و محبوبیت مثال‌زدنی به او بخشیده بود.

روحانی حداقل روزهای آخر صدای مردم زجرکشیده را بشنود
عضو هیات رئیسه مجلس نهم گفت: به آقای روحانی توصیه می‌کنم صدای مردم زجردیده و مظلوم را بشنوند و حداقل در این روزهای آخر کمی بیشتر وقت برای حل مشکلات سپرده‌گذارانی بگذارند که به دلیل بی‌تدبیری مدیران ایشان بعضا تمام سرمایه زندگی‌شان را باخته‌اند. مهرداد بذرپاش، در صفحه شخصی اینستاگرامش با اشاره به تصویری از سرمایه‌گذاران موسسه کاسپین نوشت: این سپرده‌گذاران به اعتبار مجوز بانک مرکزی در این موسسه سرمایه‌گذاری کردند و حالا که این موسسه با مشکل مواجه شده است، پاسخگو نیست. وی ادامه داد: حقیر به نوبه خودم به سرمایه‌گذاران این قبیل موسسات قول می‌دهم حتما در حد توان پیگیر مطالبات به حقشان باشم زیرا همانطور که گفته‌اند حق گرفتنی است. بذرپاش تاکید کرد: به آقای روحانی هم توصیه برادرانه می‌کنم صدای این مردم زجردیده و مظلوم را بشنوند و حداقل در این روزهای آخر کمی بیشتر وقت برای حل مشکلات سپرده‌گذارانی بگذارند که به دلیل بی‌تدبیری مدیران ایشان بعضا تمام سرمایه زندگی‌شان را باخته‌اند.

واکنش لاریجانی به اقدام نظامی آمریکا در سوریه
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن مجلس به تجاوز نظامی آمریکا به سوریه واکنش نشان داد و تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها با دستاویز قرار دادن یک ادعای واهی و به بهانه اینکه از حقوق بشر و حقوق بین‌الملل حمایت کرده‌اند به سوریه حمله کردند و باید سوال شود چرا آنها نگذاشتند یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و سپس اقدامی انجام دهند. رئیس مجلس با اعلام اینکه دولت سوریه گاز سارین نداشته که در ادلب استفاده کند، اظهار داشت: دولت سوریه دلیلی نداشت با توجه به پیروزی‌هایی که به دست آورده از سلاح شیمیایی در خان‌شیخون استفاده کند. لاریجانی تصریح کرد: این اقدام آمریکایی‌ها قطعا آتش بحران در منطقه را که خود در ایجاد آن دخیل بودند، شعله‌ورتر می‌کند.


Page Generated in 0/0063 sec