printlogo


کد خبر: 173940تاریخ: 1396/1/21 00:00
چهارگوشه

قتل‌عام 140 عراقی توسط داعش
داعش به عملیات وحشیانه‌ در زمینه کشتار دسته‌جمعی شهروندان عراقی موصل ادامه می‌دهد و در این راستا دست به اعدام ساکنانی زده که قصد فرار از شهر را داشتند. طبق اعلام روز شنبه شورای امنیت کردستان عراق، گروه تروریستی داعش طی روزهای گذشته ۱۴۰ غیرنظامی را که تلاش می‌کردند از موصل فرار کنند، به قتل رسانده و اجساد آنها را از تیرهای برق آویزان کرده‌ است.

تظاهرات ضدناتو در مونته‌نگرو
ده‌ها تن از فعالان سازمان‌های ضد ناتو در مونته‌نگرو و مخالفان عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز شنبه جلوی ساختمان پارلمان در پودگوریتسا تظاهرات کردند. معترضان خواهان برگزاری همه‌پرسی درباره عضویت این کشور در ناتو هستند که حکومت پودگوریتسا با برپایی همه‌پرسی در این رابطه مخالف است. مونته‌نگرو که در سال 2006 با برگزاری همه‌پرسی استقلال خود را از یوگسلاوی پیشین کسب کرد، اکنون در یک‌قدمی پیوستن به 28 عضو ناتو قرار دارد.

آماده‌باش مرزی در کویت
وزارت کشور کویت به دنبال دستگیری تعدادی از اعضای گروه داعش در این کشور نیروهای امنیتی را در فرودگاه و در مرزهای مشترک با عراق و عربستان به حالت آماده‌باش درآورد. نیروهای امنیتی کویت اطلاعاتی دارند که عناصر تروریستی ممکن است با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان در این کشور فعال شده و دست به عملیات بزنند.

واکنش سازمان ملل
به تخریب زادگاه شیخ نمر
3 کارشناس بین‌المللی سازمان ملل از مسؤولان رژیم سعودی خواستند عملیات تخلیه اجباری و نابودی محله المسوره را متوقف کند. المسوره یکی از محلات مسکونی استان العوامیه در منطقه شرقیه (شرق عربستان) و شیعه‌نشین و زادگاه شیخ نمر باقرالنمر است که آل‌سعود او را اعدام کرد. در بیانیه سازمان ملل آمده است المسوره نمونه یک روستاست که دارای مساجد، مزارع، بازار و حسینیه‌هایی است که دارای 2 تا 3 هزار سکنه است. این منطقه برای محققان و کارشناسان میراث فرهنگی و دانشمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کشف بمب در نروژ
نیروی پلیس نروژ از خنثی کردن نوعی وسیله انفجاری در پایتخت این کشور و بازداشت یک مظنون در ارتباط با این پرونده خبر داده است. نیروی پلیس نروژ در یک پیام توئیتری اعلام کرده است یک «وسیله شبیه بمب» شنبه‌شب در یک منطقه شلوغ در خارج از ایستگاه اصلی متروی اسلو کشف و سپس خنثی شد. نروژ بتازگی، در پی حمله تروریستی در سوئد، به حال آماده‌باش درآمده است. در این حمله، مهاجم با یک کامیون، فروشگاهی را در استکهلم هدف قرار داد که بر اثر آن 4 نفر کشته شدند.

روسیه: انگلیس استقلال رأی ندارد
دولت ترزا می‌ که مشخصا در خط مقدم یک جنگ‌افروزی جدید در سوریه حرکت می‌کند، همزمان با موشک‌باران پایگاه هوایی سوری توسط آمریکایی‌ها، سعی کرد جنگی روانی علیه روس‌ها راه اندازد. ابتدا «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس سفر روز دوشنبه‌اش به مسکو را به دلیل انتقاد روسیه از حمله با پایگاه الشعیرات در سوریه لغو کرد و به دنبال آن، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس هم با انتشار یادداشتی در روزنامه ساندی‌تایمز، مدعی شد روسیه مسؤول حمله شیمیایی به «خان‌شیخون» است. وزارت خارجه روسیه نیز در مقابل اعلام کرد لغو سفر جانسون بار دیگر این حقیقت را ثابت کرد که از مذاکره با انگلیس نتیجه‌ای عاید نمی‌شود، چرا که این کشور فاقد استقلال رای و اعمال نفوذ واقعی بر مناسبات جهان است و همیشه در سایه می‌ماند.

دفع حمله داعش به تلعفر
نیروهای تیپ چهارم الحشد الشعبی (بسیج مردمی) حمله تروریست‌ها به منطقه عملیاتی تلعفر در محور غربی موصل را دفع کردند. ستاد اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی، روز یکشنبه اعلام کرد: «تیپ چهارم الحشد الشعبی حمله تروریستی به منطقه عملیاتی تلعفر در نزدیک منطقه تله حسانی و کسر مهراب را دفع کرد. گفتنی است شهر تلعفر در استان نینوا در محاصره نیروهای الحشدالشعبی است و انتظار می‌رود این منطقه بزودی شاهد عملیات نظامی برای آزادسازی باشد.


Page Generated in 0/0053 sec