printlogo


کد خبر: 173951تاریخ: 1396/1/23 00:00
اخبار

پیرو امامی هستیم که مقابل قاسطین مارقین و ناکثین با قاطعیت ایستاد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما پیرو آن امامی هستیم که مقابل قاسطین، مارقین و ناکثین با قاطعیت می‌ایستاد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شامگاه دوشنبه با حضور در مسجد حوری تهران، با اشاره به اینکه بنده به دعوت امام جماعت محترم این مسجد و به مناسبت 13 رجب‌المرجب و روز ولادت مولای متقیان امیرالمومنین(ع) در این مکان حضور یافته‌ام، گفت: قصد بنده تنها عرض ارادت به مولای متقیان است و به احترام قانون بحث دیگری جز موضوع مهم شناخت شخصیت امیرالمومنین(ع) نخواهم داشت چون مسائل دیگر را در زمان‌های آتی می‌شود بیان کرد. وی با تأکید براینکه امروز شناخت علی بن ابیطالب(ع) و شکل‌ دادن جامعه براساس سیره ایشان مهم است، تصریح کرد:‌ این تصور به وجود نیاید که علی(ع) در جایگاهی است که بشریت نمی‌تواند او را بشناسد و از او پیروی کند هرچند شناخت کامل ایشان دشوار است ولی باید سعی کرد سیره فردی و اجتماعی جامعه را علوی کرده و در مسیر علی بن ابیطالب(ع) حرکت کرد. تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی بنا داشتند نظامی برخاسته از اسلام و با الگو قرار دادن امیرالمومنین(ع) بنا کنند، گفت: لذا بر همه دست‌اندرکاران و آحاد مردم است که شناخت امیرالمومنین(ع) و شناخت سیره و آموزه‌های علی بن ابیطالب(ع) را مورد توجه قرار دهند. وی با بیان اینکه ما پیرو آقایی هستیم که در برابر قاسطین، مارقین و ناکثین قاطعانه ایستاد، تصریح کرد: همین آقا وقتی در برابر محرومان و یتیمان جامعه قرار می‌گرفت آدم فکر نمی‌کرد ایشان همان آقا باشد.

امروز؛ تصمیم‌گیری «جبهه مردمی» درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان
نشست هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امروز برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، هیات‌رئیسه شورای مرکزی این جبهه تصمیم‌گیری درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از میان کاندیداهای جبهه را به امروز موکول کرد. این تصمیم در آخرین نشست هیات‌رئیسه که دوشنبه‌شب برگزار شد، اتخاذ شد. در این جلسه که‌ تعدادی از اعضای شورای مرکزی هم حضور داشتند، مقرر شد از آنجا که تصمیم‌گیری درباره تعداد و ترکیب نامزدهای جبهه مردمی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی برعهده شورای مرکزی است، این موضوع پس از مشورت با نامزدهای جبهه، در نشست امروز شورا که با حضور نامزدها تشکیل می‌شود، مورد بحث قرار گیرد. از این رو ثبت‌نام نامزدهای جبهه مردمی به روزهای آتی موکول می‌شود. در این جلسه از تلاش و همراهی و سعه‌صدر نامزدهایی که در مجمع اخیر جبهه مردمی در ترکیب 5 نفره قرار نگرفتند، تقدیر و تشکر به عمل آمد و از اعلام آمادگی آنان برای کمک به نامزد نهایی که نشان از روحیه انقلابی و پایبندی به تعهدات دارد، تقدیر شد.


به بهانه حقوق‌بشر
شورای اروپا تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را تمدید کرد
شورای اتحادیه اروپایی، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های ادعایی حقوق‌بشر را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. به گزارش فارس، شورای اتحادیه اروپایی، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های ادعایی حقوق‌بشر را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. در بیانیه شورای اتحادیه اروپایی آمده که این تحریم‌ها منع سفر و مسدود شدن دارایی‌های 82 فرد و یک موسسه را شامل می‌شود.  تحریم‌های اتحادیه اروپایی، به علاوه، منع صادرات تجهیزاتی را شامل می‌شود که به ادعای این اتحادیه برای «سرکوب داخلی و نظارت بر ابزارهای ارتباطی» به کار گرفته می‌شوند.  شورای اتحادیه اروپایی در این بیانیه خاطرنشان کرده که این تحریم‌ها برای نخستین‌بار در سال 2011 اعمال شده‌ و از آن پس هر باره تمدید شده‌ است. تصمیم جدید در ژورنال رسمی اتحادیه اروپایی در تاریخ 12 آوریل 2017 به چاپ خواهد رسید و از 13 آوریل سال جدید تا همین تاریخ در سال آینده میلادی لازم‌الاجرا خواهد بود.


Page Generated in 0/0049 sec