printlogo


کد خبر: 173956تاریخ: 1396/1/23 00:00
اخبار

 یارانه فروردین  شنبه به حساب‌ها واریز می‌شود
 براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، هفتادوچهارمین مرحله یارانه نقدی خانوارها ساعت ۲۴ شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۹۶ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. به گزارش ایرنا، یارانه نقدی برای هر نفر همان  ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که ساعت ۲۴ روز شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


مسکن امسال رونق نمی‌گیرد
عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان گفت: وجود 5/2 میلیون خانه‌ خالی از سکنه به‌خاطر رشد تولید نیست بلکه حاکی از پایین بودن قدرت خرید متقاضیان است. ایرج رهبر در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که آیا وجود خانه‌های خالی از سکنه نشان‌دهنده این است که دیگر نیازی به تولید مسکن نداریم، گفت: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته 24 میلیون و 196 هزار و 35 خانوار ایرانی در 22 میلیون و 825 هزار و 46 واحد مسکونی سکونت داشته‌اند که این آمار حاکی از کسری یک میلیون و 370 هزار و 989 واحد در سراسر کشور است. وی ادامه داد: به‌رغم اینکه دولت یازدهم تسهیلات مسکن را افزایش داده اما قدرت خرید متقاضیان ترمیم نشده است. رهبر در پاسخ به این سوال که وزیر راه‌وشهرسازی معتقد است امسال بخش مسکن رونق خواهد گرفت، گفت: به هر حال به دلیل تحولات انتخاباتی پیش‌رو، انتظار می‌رود متقاضیان مسکن در اقدام خود برای خرید مسکن تا حدودی مردد باشند اما بنده تصور نمی‌کنم تا شهریورماه سال جاری رونق وارد بخش مسکن شود.
 
عامل اصلی رکود بازار مسکن نبود برنامه‌ریزی است
رئیس اتحادیه املاک با اشاره به دلایل بروز رکود در بازار مسکن گفت: یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه‌ریزی و چشم‌اندازی نداشته‌ایم.
به گزارش تسنیم، حسام عقبایی علت رکود مسکن را مربوط به اقتصاد ایران دانست و گفت: اقتصاد ایران، اقتصادی بیمار است و در سال‌های اخیر یعنی بعد از سال 92 دچار رکود بسیار عمیقی شده است که باعث شده دغدغه‌هایی که در بخش تولید و اشتغال در کشور وجود داشته، تشدید پیدا کند و به همین جهت مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری کردند. وی درباره دیگر دلایل رکود مسکن اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه‌ریزی و چشم‌اندازی نداشته‌ایم یا اجرایی نکرده‌ایم. دولت‌ها براساس سلایق و علایق و دیدگاه‌های مدیریت خودشان، سکانداری بخش مسکن را بر عهده دارند. رئیس اتحادیه املاک با اشاره به وزارت راه به عنوان متولی اصلی مسکن در دولت و کشور، خاطرنشان کرد: البته نهادهای دیگری مانند بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و حتی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مسکن تاثیرگذار هستند. با وجود این تعداد دستگاه مرتبط با مسکن، چشم‌اندازی در این حوزه وجود ندارد. وی افزود: دولت‌ها باید در قالب برنامه کلان به مساله مسکن نگاه کنند و برای آن برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشند.


تورم روستایی به7/2 درصد رسید
شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ معادل 2/7 درصد افزایش یافت. به گزارش مهر به نقل از مرکز آمار ایران، بررسی شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در سال ۹۵ نشان می‌دهد شاخص کل (برمبنای 100-۱۳۹۰) در سال ۱۳۹۵ به رقم 4/243 رسید که نسبت به سال قبل 2/7 درصد افزایش داشته است و نشان‌دهنده کاهش نرخ تورم سال ۱۳۹۵ نسبت به نرخ تورم سال  ۱۳۹۴ (6/10 درصد) است.


Page Generated in 0/0053 sec