printlogo


کد خبر: 173957تاریخ: 1396/1/23 00:00
اخبار

 نگهداری ارز بیش از ۱۰ هزار یورو فقط با ارائه سند
براساس اعلام بانک مرکزی، نگهداری ارز به صورت اسکناس حداکثر تا سقف مبلغ
10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بلامانع و بالاتر از آن مشروط به ارائه مستندات است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای تکلیف مقرر در بند «الف» ماده «7» قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه اجرایی این قانون «دستورالعمل مربوط به تعیین میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور» به  این شرح است: نگهداری ارز (اسکناس) حداکثر تا سقف مبلغ 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بلامانع است. همچنین نگهداری ارز (اسکناس) برای مبالغ بیشتر از 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها، درصورت داشتن یکی از مدارک چون اعلامیه بانکی یا هر سندی که مبین پرداخت مبلغ مربوطه توسط بانک باشد، فاکتور صرافی‌های مجاز با درج در سامانه سنا و رسید چاپی حاوی کد رهگیری که بیانگر اظهار ارز مذکور در هنگام ورود به کشور باشد، بلامانع بوده و در غیر این‌صورت ممنوع است. علاوه بر این درباره تعیین تکلیف ارزهایی که قبل از ابلاغ این دستورالعمل توسط مردم نگهداری می‌شوند و حداقل یکی از اسناد اشاره‌شده در ماده «2» این قانون را نداشته باشند، در یک بازه زمانی 3 ماهه برای مبالغ بیش از 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها به یکی از روش‌های نظیر مراجعه به یکی از بانک‌ها و افتتاح حساب ارزی و فروش ارز مربوطه به یکی از بانک‌ها به ‌نرخ آزاد یا صرافی‌های مجاز با درج در سامانه سنا باید عمل شود. همچنین هرگونه مبادله‏‏‏‏‏‏‏‏ خرید و فروش ارز، خارج از سیستم بانکی یا صرافی مجاز، ممنوع است.‏‏‏


افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۹۶ به ۱۳ هزار ریال
مشاور ‌وزیر‌ ‌جهاد ‌کشاورزی درباره قیمت خرید تضمینی گندم بیان داشت: قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم در سال ۹۶ به ۱۳هزار ریال افزایش پیدا می‌کند. اسماعیل اسفندیاری‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت تولید گندم در سال ۹۵ و برنامه دولت در سال جدید بیان داشت: تا افق سال ۱۴۰۴ رشد سالانه تولید گندم باید حفظ شود تا ضریب خوداتکایی در تولید گندم به صورت کامل محقق شود. همچنین سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تکرار خودکفایی گندم در گرو تعیین نرخ خرید منصفانه از کشاورز است، گفت: بهای خریدگندم پایین‌تر از نرخ تورم اعلامی توسط دولت است. علی وقف‌چی درگفت‌وگو با خانه ملت، درباره  نرخ خرید گندم از  کشاورز گفت: برای تکرار خودکفایی گندم باید در گام نخست انگیزه کشاورز برای تولید گندم با مولفه‌های همچون اختصاص یارانه، کاهش هزینه تولید، حذف دلالان و تعیین نرخ خرید  مناسب در اولویت قرار گیرد. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تطبیق هزینه تولید گندم با نرخ فروش  بدیهی است که باید محصول  با نرخ مناسب از کشاورز در شرایطی خریداری شود که کشاورز مدت‌ها در انتظار بهای محصولاتش نباشد.


بانک‌های تأیید شده برای دریافت شماره حساب سهام عدالت
سازمان خصوصی‌سازی اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی برای دریافت شماره حساب مشمولان سهام عدالت در راستای واریز سود سال مالی ۹۵ را اعلام کرد. به گزارش تسنیم، براساس اعلام سازمان خصوصی‌سازی مشمولان سهام عدالت باید شناسه حساب بانکی ایران (شِبا) خود را از طریق سامانه این سهام جهت دریافت سود سهام عدالت به این سازمان اعلام کنند که بر این اساس اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی اعلام شد. بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل تجارت، رفاه، سپه، صادرات، ملت، ملی، شهر، توسعه صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن، پست بانک، توسعه تعاون، آینده، گردشگری، سینا، ایران زمین، حکمت ایرانیان، انصار، سامان، کارآفرین، پارسیان، اقتصاد نوین، سرمایه، پاسارگاد، قرض‌الحسنه مهر ایران، دی، ایران و ونزوئلا، قرض‌الحسنه رسالت، قوامین، خاورمیانه، موسسه اعتباری ملل(عسگریه)، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری توسعه از جمله موارد مورد تایید بانک مرکزی برای افتتاح حساب و دریافت شناسه حساب بانکی ایران (شبا) توسط مشمولان است.


Page Generated in 0/0153 sec