printlogo


کد خبر: 173964تاریخ: 1396/1/23 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی:
آموزش و پرورش درگیر مشکلات زیرساختی شده است
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: آموزش‌و پرورش درگیر مشکلات زیرساختی است و متأسفانه بیشتر وارد مباحث معیشتی و گرفتار‌ی‌های روزمره شده و این بزرگ‌ترین آسیب موجود در آموزش‌وپرورش است. علی صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره «وضعیت حال حاضر آموزش‌وپرورش» به فارس اظهار داشت: آموزش‌وپرورش درگیر مشکلات زیرساختی است و متأسفانه بیشتر وارد مباحث معیشتی و گرفتار‌های روزمره شده و این بزرگ‌ترین آسیب موجود در آموزش‌وپرورش است. وی درباره «وضعیت بودجه سازمان بسیج دانش‌آموزی در سال جاری» افزود: برای سال جاری افزایش بودجه نداشتیم اما آنچه شنیده‌ام این است که بودجه تربیتی آموزش‌وپرورش افزایش داشته است و یکی از موضوعات که روال خود را پیدا کرده، «راهیان نور» است. رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: اگر در آموزش‌وپرورش محور تربیت دانش‌آموزان باشد، خروجی خوبی خواهیم داشت.

مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش و پرورش:
اخذ شهریه در پیش‌ثبت‌نام مدارس غیردولتی تخلف است
مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه هیچ دستورالعملی در رابطه با شروع سال تحصیلی آینده به مدارس غیردولتی ارسال نشده است، گفت: دریافت شهریه در پیش‌ثبت‌نام این مدارس ممنوع است. به گزارش مهر، حسن مسعودی در نشست خبری درباره پیش‌ثبت‌نام مدارس غیردولتی گفت: معتقدیم پیش‌ثبت‌نام نباید در مدارس غیردولتی انجام گیرد اما این موضوع نیز پیش می‌آید که آیا باید نگران مساله پیش‌ثبت‌نام باشیم یا نگران مردم؟ مردم خود به این نتیجه رسیده‌اند که فرزندان‌شان را در یک مدرسه باکیفیت ثبت‌نام کنند، در چنین شرایطی ما حق داریم به جای آنان نگران باشیم؟ وی افزود: برخی مدارس غیردولتی همانند مدارس سمپاد برای ثبت‌نام آزمون برگزار می‌کنند، چرا که متقاضی زیاد دارند اما تعداد محدودی دانش‌آموز می‌توانند جذب کنند. نمی‌توانیم به آنان بگوییم مقدمات ثبت‌نام را فراهم نکنند. مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: وقتی مردم می‌خواهند تکلیف ثبت‌نام فرزند خود را در مدرسه زودتر مشخص کنند پیش‌ثبت‌نام صورت می‌گیرد و در این رابطه ما باید نگران هزینه‌هایی باشیم که آنها برای پیش‌ثبت‌نام پرداخت می‌کنند. موضوع پیش‌ثبت‌نام را نمی‌توانیم تایید یا رد کنیم، ما تنها وظیفه داریم از حقوق مردم در تمام موضوعات دفاع کنیم. مسعودی تاکید کرد: اجازه نداریم بار مالی اضافه به خانواده‌ها تحمیل کنیم و در میان ۱۴ هزار مدرسه غیردولتی ممکن است برخی مدارس از اکنون با اخذ شهریه ثبت‌نام سال آینده را انجام دهند که البته این کار تخلف است. وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ دستورالعملی درباره شروع سال تحصیلی آینده به مدارس ارسال نشده است.

راه‌اندازی 9 خط اتوبوس برای نمایشگاه کتاب
شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد: راه‌اندازی 9 خط اتوبوسرانی برای انتقال مسافران از نقاط مختلف شهر تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در دستور کار قرار دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در اطلاعیه‌ای درباره ویژه‌برنامه‌های این شرکت برای پوشش سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب که در شهر آفتاب برگزار می‌شود، اعلام کرد: میدان رسالت، پایانه خاوران، میدان راه‌آهن، پایانه نعمت‌آباد، پایانه بیهقی، پایانه جنوب، پایانه شاهد و میدان صنعت برای انتقال مسافران به شهر آفتاب در نظر گرفته شده است. استقرار اتوبوس‌های دوکابین به صورت رایگان به منظور انتقال بازدیدکنندگان از پارکینگ به محل نمایشگاه و بالعکس در نظر گرفته شده است.


Page Generated in 0/0063 sec