printlogo


کد خبر: 173965تاریخ: 1396/1/23 00:00
آوای شهر

معاون پایش محیط زیست اعلام کرد
هوای تهران در وضعیت «ناسالم»
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۱۴ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۴۳)، ازن پاک (۳۱)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۷۶)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۲۱)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۸۱) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۱۴) بوده است.

شبانه‌روزی شدن خطوط متروی فرودگاه‌ها
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: در حال بررسی و مطالعه هستیم تا خطوط فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد به صورت شبانه‌روزی خدمات لازم را به مسافران ارائه دهد. به گزارش فارس،
احمدی بافنده در ویژه‌برنامه مولای مهر که در ایوان انتظار میدان ولی‌عصر(عج) برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های آتی این شرکت اظهار داشت: حمل‌ونقل عمومی در جامعه ما باید بهتر از سایر سیستم‌ها و خدمت عامه مردم باشد. وی افزود: باید اقداماتی صورت بگیرد تا معلولان، جانبازان و روشندلان بتوانند براحتی از وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله مترو استفاده کنند. احمدی‌بافنده یادآور شد: اگر هر یک از جانبازان و معلولان بخواهند با خودروی شخصی در سطح شهر تردد کنند، با مشکلات دیگری نیز مواجه خواهیم شد، بنابراین باید تردد این افراد در سیستم حمل‌ونقل عمومی تسهیل شود. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه هدف ما این است که همه اقشار مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، گفت: تمام ایستگاه‌های فاقد آسانسور در مترو به آسانسور مجهز می‌شود و آسانسور بعضی ایستگاه‌ها نیز نوسازی و بهسازی خواهد شد. وی گفت: مطالعات لازم در حال بررسی است تا خطوط 8 و 4 مترو که مربوط به فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد می‌شود، برای دسترسی بهتر شهروندان، شبانه‌روزی شود.

برنامه‌های متنوع فرهنگی در اعیاد رجب و شعبان
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های متنوعی با عنوان فصل نیایش در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در پایتخت اجرا می‌شود. مجتبی عبداللهی همزمان با میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر در حاشیه بازدید از سرای سالمندان توحید در خیابان نصرت غربی به خبرگزاری صداوسیما افزود: امروز به سرای سالمندان آمدیم تا یادی کنیم از پدرها و مادرها و از آنان نیز تکریم و تمجید کنیم. وی گفت: شهرداری تهران همانند سنوات گذشته نگاه خاصی به افراد سالمند، بانوان و سرپرستان خانوار و نیازمندان و فقرا خواهد داشت و تسهیلات و تمهیدات خاصی برای آنان در نظر خواهد گرفت. عبداللهی افزود: در این ایام برنامه‌های متنوع و جشن‌های مختلفی در بوستان‌ها و مکان‌های مورد نظر اجرا خواهد شد. در پایان این بازدید، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اهدای گل و هدایایی از سالمندان تجلیل کرد.


  یوسف فلاحیان، مدیر پروژه و سرپرست کاوش محوطه تاریخی کانی سیب (کانی سیو) پیرانشهر با بیان این مطلب گفت: محوطه کانی سیو روی پشته‌ای به ابعاد تقریبی 100 در 150 متر با یک شیب تند مشرف به رودخانه لاوین، یکی از سرشاخه‌های رود زاب کوچک قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0129 sec