printlogo


کد خبر: 173977تاریخ: 1396/1/23 00:00
اخبار

شجاعی‌طباطبایی:
باید از «روح‌الامین» تقدیر جانانه شود
شجاعی‌طباطبایی یکی از ۵ نامزد چهره سال هنر انقلاب می‌گوید باید سازوکاری طراحی شود تا جوانان هنر انقلاب دیده شوند و به همین دلیل اگر برنده شود جایزه‌اش را به حسن روح‌الامین می‌دهد. به گزارش مهر، در حالی که هفته گذشته ۷ نفر به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند و نام 2 هنرمند حوزه هنرهای تجسمی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد ولی با اعلام اسامی ۵ نفر نهایی و کنار گذاشته شدن حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش از این لیست حالا فقط اسم سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، هنرمند کارتونیست به عنوان نماینده هنرهای تجسمی در این لیست به چشم می‌خورد که باید منتظر ماند و دید در اختتامیه هفته هنر انقلاب کدام یک از
۵ نفر به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب می‌شوند. شجاعی‌طباطبایی با تشکر از کسانی که نام وی را در این لیست گنجانده‌اند با اشاره به حضور حسن روح‌الامین در لیست ابتدایی گفت: در لیستی که ابتدا منتشر شد یا در همین لیست نهایی می‌بینیم نام کسی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا در کنار هنرمند جوان و خوش‌آتیه‌ای مانند محمدحسین مهدویان آمده است که به نظر من وقتی این دو اسم کنار هم قرار می‌گیرند داوری را دشوار می‌کند. وی با اشاره به اینکه راهکارهای زیادی برای تشویق جوان‌ها وجود دارد، بیان کرد: باید از کسی مانند حسن روح‌الامین که در سال‌های اخیر توانمندی‌هایش را در حوزه هنر دینی و انقلابی ثابت کرده است و سال قبل سال پرشوری برای او بود یک تقدیر جانانه صورت گیرد. این هنرمند نقاش بحث مدافعان حرم  را مطرح کرد و در کاری فاخر این موضوع را به نمایش گذاشت و من شخصا اگر این جایزه را دریافت کنم به این هنرمند تقدیم می‌کنم.

ویلایی‌ها در اکران دوم نوروز
مدیر پخش هدایت فیلم گفت: ۲ فیلم سینمایی «آشوب» و «ویلایی‌ها» در اکران دوم نوروزی به نمایش درمی‌آیند. به گزارش فارس، احمد مختاری، مدیر پخش هدایت فیلم درباره اکران دوم نوروزی دفتر پخش هدایت فیلم گفت: فیلم سینمایی «آشوب» ساخته کاظم راست‌گفتار دارای مجوز پروانه نمایش است و بعد از فیلم «یک روز بخصوص» در گروه سینمایی آزادی قرارداد نمایش فیلم بسته شد. این فیلم پیش از این از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نمایش دریافت کرده بود. وی ادامه داد: فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی نیز در گروه سینمایی استقلال بعد از فیلم سینمایی «گشت2» اکران می‌شود. مدیر پخش هدایت فیلم درباره مجوز نمایش فیلم توضیح داد: این فیلم در نخستین جلسه شورای پروانه نمایش به نمایش درآمده و مجوز آن دریافت می‌شود. بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» یکی از آثار مورد توجه مخاطبان در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر بود  که جایزه سمیرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خود اختصاص داد.

فهیم با اشاره به سریال‌های نوروزی:
رقابتی بین سریال‌ها نبود
محمدتقی فهیم، منتقد تلویزیون و سینما درباره سریال‌های نوروزی سال 96 گفت:‌ سریال‌های امسال نوروز یک‌بار دیگر به مدیران تلویزیون گوشزد کرد که اگر مدیریت درستی نداشته باشند و به فکر جذب،‌ تشویق و حمایت از نیروهای خلاق و قابل توجه به بدنه برنامه و سریال‌سازی در تلویزیون نباشند و به گروه‌های موجود اکتفا کنند، بیش از پیش دچار بحران خواهند شد. به گزارش فارس، وی ادامه داد: با پخش سریال‌های نوروزی امسال، براحتی متوجه شدیم که وقتی کارهای ضعیف، کم‌محتوا و فاقد موضوع‌های جذاب و ساختارهای با طراوت ساخته می‌شود مخاطب منتظر نمی‌ماند که هر برنامه‌ سست و ناقابلی که روی آنتن رفت را ببیند. او راه خود را پیدا می‌کند و طور دیگری خود را سرگرم می‌کند و نیازهای تفریحی و اقناعی خود را جای دیگری پیدا می‌کند. این منتقد در ادامه بیان داشت: به طور معمول نوروز جشنواره‌ای از رقابت بین چندین سریال بود که همین رقابت باعث افزایش کیفیت آثار می‌شد و مخاطب می‌توانست نیازهای خود را بین این آثار پیدا کند اما برنامه‌های نوروز امسال فاقد قرار گرفتن در مسیر رقابتی بود چراکه سریال‌هایی بودند که برای نوروز تولید نشده بودند و دست خالی صداوسیما باعث شد تا این آثار در نوروز پخش شوند.


Page Generated in 0/0106 sec